2018-04-15, 10:07
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Högerhand, han såg det också väldigt tydligt sa han då när farsan mötte honom så var den handen mot vägen så att säga.

Beige jacka, Mörka byxor, Ingen mössa på skallen, barnsligt utseende, och såg inte så skärrad ut.

Ringde honom igår igen, och han sa det att det som gjorde att han fäste ögonen på den här personen.

Var just att han blödde, och även såg spänd ut i sin blick. Som en psykopat från film sa han.

Ok kanon. Se om du kan få ut någon mer info från din farsa.
Citera
2018-04-15, 10:49
Medlem
Även om hon skrivit det i en annan tråd så tycker jag det känns väldigt konstigt, hur många kända ouppklarade dubbelmord finns det?. Vissa gör allt för att få lite uppmärksamhet. Att sen ta tillbaka allt som hon skrivit är ju bara för mycket asså.
Citera
2018-04-15, 10:57
Medlem
Det här med att mördaren hade en psykblick är intressant, såg en kille som åkte pendeltåget från Linköping till Vikingstad för några månader sen ca 30 år. Han var helt borta i blicken och såg aggressiv och förvirrad ut,gick från vagn till vagn och glodde på dom andra passagerarna.När han kom tredje gången fick jag nog och sa sluta glo och gå och sätt dig ,han bara stirrade på mig men gick sen till dörrarna och gick av.mobilen hade tyvärr dött så kunde inte ta någon bild. Men typ så tror jag gärningsmannen kan ha varit för tillfället helt borta men ändå närvarande. Trevlig söndag alla
Citera
2018-04-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
------------------------------------------------------------------------------
Jag är inte yngre än GM, jag är inte insyltad med hans släkt eller bekanta och jag respekterar definitivt inte honom. Och jag är absolut ingen feg person. Du är inne på fel spår just här...

Tänk om, tänk rätt...

OK, bra då vet jag. Hur kan du veta att just han är GM? Ibland har jag misstänkt någon, sen har det visat sig helt fel.
Citera
2018-04-15, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Håller ändå med om det här. Det följer samma språkbruk som polisen som i 14 år i rad har prognostiserat att mordet kommer att lösas ”inom ett år”. Det är egentligen suspekt att påstå att mordet kommer lösas inom den tisdsramen eftersom en misstänkt kommer att topsas, och om det blir träff kommer mordet att lösas på några veckor.

Exakt så.
Citera
2018-04-15, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Kan man få fram hans dna genom blodbanken?

Svaret är nej. Du måste veta vem du letar efter eller göra om alla blodprov i banken till DNA.
Citera
2018-04-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
OK, bra då vet jag. Hur kan du veta att just han är GM? Ibland har jag misstänkt någon, sen har det visat sig helt fel.

Kan fortfarande inte avslöja det, då avslöjar jag för mycket om mig själv.

Han är fortfarande väldigt lik fantombilden, men han ör/ var inte 15 och ser inte ut som 15 heller.
Citera
2018-04-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Kan fortfarande inte avslöja det, då avslöjar jag för mycket om mig själv.

Han är fortfarande väldigt lik fantombilden, men han ör/ var inte 15 och ser inte ut som 15 heller.
Det måste vara jobbigt för dig att veta och samtidigt inte kunna göra något åt det.
Citera
2018-04-15, 11:38
Medlem
Tipsa polisen är väl det enda rätta
Citera
2018-04-15, 11:41
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Vad föranleder denna optimism? Om du var tvungen att satsa säg en månadslön på löst eller inte om ett år, hur skulle du satsa? Jag tror också man har en bra eller bra nog bild av händelseförloppet just vid dådet. Däremot tror jag man famlar i mörker vad det gäller att leta efter gärningsmannen. Men ok, famla i mörker är väl att ta i, snarare så kör man väl på och utreder det som kommer in.

Det kommer att vara löst inom ett år.
Citera
2018-04-15, 11:59
Medlem
Vore ju kul om det går inom ett år helst innan juni så jag och Link kan åka m belöningen o se fotbolls VM
Citera
2018-04-15, 12:03
Medlem
En approach kan ju vara att fokusera på till exempel twigos's uppgifter då de är specifika och sannolikt även korrelerar med utredningens bild av händelseförloppet. Sedan är det väl tyvärr ett faktum att det inte är information som går att göra så mycket med då det är känt sedan länge och utrett. Jag är lite oroad över att det inte bekräftats om fantombilden är mycket lik den man vittnet såg. Simple yes or no question.

Man bör förhålla sig skeptisk till personer som ger indikationer men inte vill bidra till att lösa fallet. Logiskt tänk ger vid handen att de inte heller nu kommer ge någon information som leder någonstans. Deras motiv att läsa/skriva i tråden är inte att hjälpa till. Så oavsett om vederbörande är ett troll eller ej så kommer deras medverkan inte föra det hela vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in