2018-04-15, 12:46
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tack för informationen.

Kanske det blir så att Trump ryker nu? Trump själv blev lurad av globalismen, igenom en påstådd falsk attack?

Inte omöjligt. Jag tror att det beror på vad som händer härefter. Även May och Macron kan sitta löst, ex.vis om deras lögner uppdagas. Trumpen har brutit så många vallöften nu att många av hans anhängare har övergett honom. Man ska komma ihåg att en hel del väljare röstade på honom för att han gick till val på att sluta kriga.

President Assad har däremot stärkts än mer.
Citera
2018-04-15, 12:49
Medlem
Savoys avatar
Vad jag vet den mest detaljerade listan över vad som skjutits vart:

The Barzah Research and Development Center, which McKenzie called the “heart” of the chemical weapons program for the Assad regime and is located in “one of the most heavily defended” areas in the world, very close to the capitol of Damascus. This site was targeted by American forces only, with 57 Tomahawk missiles launched by sea and 19 JASSM-ER weapons launched from a pair of B-1 bombers, accompanied by protective fighter coverage. The U.S. assesses this facility was destroyed.

The Him Shinshar Chemical Weapons facility, located west of Homs, which was hit by all three nations. The U.S. launched nine Tomahawks, the British launched eight Storm Shadow air-launched weapons from a mix of Tornado and Typhoon fighters, and the French launched three naval cruise missiles and two of their SCALP air launched weapons, which are their Storm Shadow equivalent. The U.S. assesses this facility was destroyed.

The Him Shinshar Chemical Weapons bunker, about 7 kilometers from the previous site. This was struck only by the French, with seven SCALP missiles. In both locations, the SCALP weapons were fired by Rafale fighter, accompanied by Mirage fighters for protection. This location took “damage,” per McKenzie.

https://www.militarytimes.com/pentagon/2018/04/14/us-launched-105-weapons-against-syria-with-none-intercepted-dod-says/
Citera
2018-04-15, 12:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Inte omöjligt. Jag tror att det beror på vad som händer härefter. Även May och Macron kan sitta löst, ex.vis om deras lögner uppdagas. Trumpen har brutit så många vallöften nu att många av hans anhängare har övergett honom. Man ska komma ihåg att en hel del väljare röstade på honom för att han gick till val på att sluta kriga.

President Assad har däremot stärkts än mer.

Jag tror helt klart att när Trump ville sluta kriga så planerade Israel eller Saudiarabien en falsk attack på Syrien, vilket fick Trump att anklaga Putin och Assad för kemiska vapen. Detta är en helt klar order från Israel eller Saudiarabien.

Att Trump gick med på det visar på tydlig svaghet från hans sida. Han må ha krossat USA's inrikesetablisimang med Twitter, men Trump klarar inte av att säga nej till utlandsintressen.

Om det inte förekommer några kemvapen i Syrien på Assads sida....då är Trump, May och Macron körda av FN och EU.
Citera
2018-04-15, 12:54
Medlem
humanlifes avatar
Folk rasar på flera håll i USA och UK mot attackerna mot Syrien. De kräver att USA skall lämna Syrien. Video 2 min.
Underbart att se!

US/NATO 'Get Your Bloody Hands Off Syria!' Anti-War Protests Hit US, UK

https://sputniknews.com/us/201804151063580583-anti-war-protests-us-uk-syria/
Citera
2018-04-15, 12:58
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
2. Man sköt inte hundra Tomahawk
Stämmer.
Man avfyrade 60 kryssningsmissiler av typen Tomahawk av totalt 105 missiler om jag räknat rätt.
DOD:

Against the first target, the Barzeh Research and Development Center, which is located in the greater Damascus area, we employed 76 missiles;
57 of these were Tomahawk land attack cruise missiles, and 19 were joint air-to-surface standoff missiles, or JASS's.
...
Against the second target, the Him Shinshar chemical weapons storage facility, which is located in Syria, just west of Homs, 22 weapons were employed, nine U.S. TLAMs, eight Storm Shadow missiles, three naval cruise missiles, and two Scout land attack cruise missiles.
...
Against the third target -- next slide -- the Him Shinshar chemical weapons bunker facility, we deployed seven Scout missiles.
https://www.defense.gov/News/Transcripts/Transcript-View/Article/1493749/department-of-defense-press-briefing-by-pentagon-chief-spokesperson-dana-w-whit/

Lite fakta skadar aldrig.
Senast redigerad av longbow4y 2018-04-15 kl. 13:32.
Citera
2018-04-15, 13:01
Medlem
Video från när USA bombade Libyen, varför inga videor nu?
https://www.youtube.com/watch?v=RDr_fIjgRjo
Citera
2018-04-15, 13:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Vad jag vet den mest detaljerade listan över vad som skjutits vart:

The Barzah Research and Development Center, which McKenzie called the “heart” of the chemical weapons program for the Assad regime and is located in “one of the most heavily defended” areas in the world, very close to the capitol of Damascus. This site was targeted by American forces only, with 57 Tomahawk missiles launched by sea and 19 JASSM-ER weapons launched from a pair of B-1 bombers, accompanied by protective fighter coverage. The U.S. assesses this facility was destroyed.

The Him Shinshar Chemical Weapons facility, located west of Homs, which was hit by all three nations. The U.S. launched nine Tomahawks, the British launched eight Storm Shadow air-launched weapons from a mix of Tornado and Typhoon fighters, and the French launched three naval cruise missiles and two of their SCALP air launched weapons, which are their Storm Shadow equivalent. The U.S. assesses this facility was destroyed.

The Him Shinshar Chemical Weapons bunker, about 7 kilometers from the previous site. This was struck only by the French, with seven SCALP missiles. In both locations, the SCALP weapons were fired by Rafale fighter, accompanied by Mirage fighters for protection. This location took “damage,” per McKenzie.

https://www.militarytimes.com/pentagon/2018/04/14/us-launched-105-weapons-against-syria-with-none-intercepted-dod-says/
Då använde USA 34200 kg sprängmedel för att slå ut The Barzah Research and Development Center.
Citera
2018-04-15, 13:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror helt klart att när Trump ville sluta kriga så planerade Israel eller Saudiarabien en falsk attack på Syrien, vilket fick Trump att anklaga Putin och Assad för kemiska vapen. Detta är en helt klar order från Israel eller Saudiarabien.

Kan också räcka med t.ex. CIA. Hela etablissemanget i USA är inte alltid överens. Det militärindustriella komplexet har stor makt.

Citat:
Att Trump gick med på det visar på tydlig svaghet från hans sida. Han må ha krossat USA's inrikesetablisimang med Twitter, men Trump klarar inte av att säga nej till utlandsintressen.

Han sägs ju t.ex. påverkas mycket av tv o.likn. och ta (ev. oöverlagda) beslut baserat på det. Tv-bilder på en "gasattack" - "Ja, bomba!"

Citat:
Om det inte förekommer några kemvapen i Syrien på Assads sida....då är Trump, May och Macron körda av FN och EU.

Man ska ju lyckas bevisa det också.
Minsta lilla osäkerhet, politiskt påverkade "oberoende" undersökare, svårt att fastslå exakt, t.ex. att inga spår av kemvapen hittats, ja då tror många på det de vill tro på.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Folk rasar på flera håll i USA och UK mot attackerna mot Syrien. De kräver att USA skall lämna Syrien. Video 2 min.
Underbart att se!

Glädjande.
Senast redigerad av ganglere2 2018-04-15 kl. 13:14.
Citera
2018-04-15, 13:17
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Tänker det samma att vad vi ser o hör är lite märkligt.

https://southfront.org/satellite-imagery-shows-aftermah-of-76-missiles-strike-on-syrias-barzeh-scientific-research-complex/

lite bilder h'r
Citera
2018-04-15, 13:20
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Striking "chemical weapons" site without fear of leaks
McKenzie was asked if a missile attack on a chemical facility posed a risk of dispersing a chemical agent cloud, which could have threatened numerous civilians. The general acknowledged that "there were probably some chemical or nerve agents" in at least one of the targets of the Saturday's strike. However, he said that: "we believe that by the way that we attacked it, the attack profile that we used, the way our weaponeers looked at it, we were able to minimize that. And I'll just leave it at that. You'll be able to judge over the next few hours the results of that."

Det krävs ett vapen av typen bunkerbomb som inte detonerar utan att den penitrerar först djupt och väl på plats så avger den en enorm hetta som förbränner allt och får strukturen att implodera inåt och nedåt.
Eller så är det bara ljug alltihop precis som tidigare med Saddams superbunker, labb och massförstörelse vapen som aldrig har kunnat bevisats trots att var mm i Irak är synad och att Saddam själv hittades hukandes i en smutsig grop.
Citera
2018-04-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Underbart att se!

Demonstrationer av folket är ett mycket bra sätt att få stopp på kriget i Syrien, genom demonstrationer stoppades Vietnam kriget, och samma sak kan det bli med Syrien kriget.
Om USA stoppar supporten för terroristerna kommer kriget att upphöra, därför Saudi kan inte ensam fortsätta, utan det bör bli slut om USA stoppar supporten.
Citera
2018-04-15, 13:30
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
1. Vi har sett satellitbilderna redan.

2. Man sköt inte hundra Tomahawk

Nu var det nedskjutna robotar jag ville se och inte filmklipp som kan visa ungefär vad som helst.
Både USA och Syrien/Ryssland har bevisbörda här eller hur!? Pentagon påstår att samtliga missiler träffade sina mål och borde bevisa det. 103 bilder på förödelse borde de väl kunna visa upp.
Fast såklart kan de fejka sånt.

Ryssland borde kunna visa de 71 nedtagna missilerna OCH de övriga träffarna.
Fast jag antar att man kan fejka sånt också.

Vi kan ju hoppas på ärliga uppgifter från båda håll med bevis.

Men tills vidare är min uppfattning:
Eftersom USA är notoriska lögnare vad gäller Syrien, så säger jag att Pentagons uppgift är lögn.
Eftersom Syriens och Rysslands uppgifter brukar vara korrekta vad gäller Syrien, så tror jag på deras siffra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in