Citat:
Ursprungligen postat av
Smoothman
(Min fetning)
Tror att det är rätt många i Sverige som känner så idag. Att SD med mycket stor sannolikhet är större än vad t o m de högsta opinionssiffrorna nu visar borde inte vara så kontroversiellt. Underskattningen av SD i opinionsundersökningarna vid val är ju inte direkt någon statshemlighet. Det är liksom inget nytt fenomen. Kommer SD att underskattas också i valet 2018? Högst troligt.
är ju bara att kolla hur SD behandlas rent allmänt så inser man att partiet är mycket större än vad som uppges..
Citat:
Att större nedgångar för SD i opinionen får fetare rubriker i pressen än tydliga uppgångar har vi sett mer än en gång. Går knappast att förneka att så är fallet. Aftonbladet är ett tydligt exempel, det finns fler.
Det är det att uppgångar inte ens nämns som är det intressanta,man låtsas inte heller att SD är opposition..
Citat:
Ursprungligen postat av
S.Kandal
Jag är fortsatt rejält orolig över utformningen av den svenska vallokalen och tror att vi kommer att tappa mellan 3-5% enkom pga detta. I mina ögon är det oerhört märkligt att detta inte diskuteras överhuvudtaget. Det är samma fenomen som vi ser när vi jämför de olika opinionsinstitutet. Anonymt = bra siffror, konfrontation (telefon) = sämre siffror.
Lär finnas valblanketter ,det är det lag på ,och så pass mycket Sverigedemokrater finns det i dag att det lär bli ett jäkla liv om det saknas göms el dyl.Misstänker att problemet kan finnas i invandrartäta områden främst. nästan inga ha5r ju koppartrådstelefoner längre ,så att ringa upp folk är liksom ute..
Citat:
Med anledning av ovan är det positivt att Åkesson tonar ner retoriken, men enbart pga detta. Hade vi haft ett helt anonymt röstningsförfarande hade det var mkt bättre att ånga på likt Afs.
SD är så pass stora i botten att det finns ingen anledning att ånga på,tredje störst förra valet och bevisligen större i dag.
Citat:
Det Sverigedemokraterna nu måste göra är att skicka ut en satans massa röstsedlar postledes. Gärna i 2-3 omgångar, sista utskicket bör dimpa ner i brevlådorna på fredagen innan valdagen.
Visst det underlättar,men tror inte att behovet är så stort faktiskt.