Citat:
Ursprungligen postat av
P944
Bra sammanfattning av scientologer.
Men vad tror du själv i frågan?
Flickr
Ja, Nej, Inte Alls och Kanske! I en vibrerande känsla av osäkerhet...
Det var också anledningen till att jag la ned så mycket tid och energi för att försöka samla vad som kanske kan vara relevanta och angörande fakta.
Tror att detta verk till delar är ett verk av just ÖverTRO
Så, jag vill inte direkt tro något annat än att, det finns de som vet mera här och att det kommer fram. Med tanke på Censurbegäret hos sekter så tror jag att denna eller liknande mekanismer fanns i bakgrunden: OM det nu var så att föräldrarna var överens kring detta. Det kan vara Scientologi eller någon annan skit av samma sort. Det är svårt att synkronisera något som detta och här krävs det verkligen kulturell, social och emotionell likriktning det är vad jag tror. Men vet samtidigt att jag saknar kunskap över fältet med liknande grupperingar ifall det finns ett sådant.... När man sett något liknande några gånger kanske man kan komma med en gissning, men det har jag inte...
Jag vill veta och inte tro
Känns jobbigt att lägga vikter av tro framför sig - i ett land där en hel familj gick på en familje-mina som dödade alla på grund av deras tro. Oavsett om en eller två stod bakom minan.
Har noll lust att ha fel här och saknar bra underlag för en gissning.
Hade jag trott något hade jag gärna skrivit det. Det jag vet säger ingenting än då länge barbera mina ord. https://delectable.com/@oskarhenkowSer en massa inkonklusivitet. Många meningslösa detaljer som inte återfinner sin rimliga motsvarighet. Profilen ovan är liksom så.. Den säger mig ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stehlitz
Du är inte den enda som tror att Scientologer kan ha varit inblandade och jag vet så klart inte om det är sant eller inte. Jag har inte hört något om det men Hanna och Oskar skulle ju kunna ha hållit det hemligt för alla. Jag tror det dock inte själv.
Jag vet inte varför de inte fick hjälp?
Har svårt att tro att två människor kan gå så unisont in i väggen och ta andra med sig om de inte bägge bär underlagets stereotypa ramverk. Tror att tron var central i avgörandet här och har inget annat att gå på. Har du?
Det går nog utmärkt att tro vad som helst om sin handlingsförmögenhet, men när det kommer till kritan kanske flera instinkter vaknar som man inte ens visste fanns. Kan inte se mig själv i rollen hur mycket jag än försöker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Tack för denna info.
Läste med obehag.
Om O och H hade kopplingar till detta är det inte konstigt om de blev knäppa och gjorde knäppa saker. Skrämmande.
Tackar själv!
Förväntar mig att det kommer fram mer så småningom. Om Scientologi är inblandat så förväntar jag mig nog att vi ser ett konkursbo i ekonomin bakom den sociala och mentala bankrutten. Med ospårbara bidrag till ett underlättande av resan eller något annat som klämt ut det sista av pengarna. För pengar är ofta vad det handlar om, men bara om den monetära
kyrkan kan gå skadefri ur processen.
Men något fatalt platt i bortre änden av sina världsbilder bör de ändå ha delat i likriktningen.
När Personer som genom Bedrägeri och andra brott levererat saftiga pengar till Scientologin så uppstår en situation som tvärtom kan vara kostsam för kyrkan om de blir inblandade i den efterkommande rättsprocessen. Där går också att se direkta uppmaningar till att "släppa mockupen" alltså att släppa den jordiska kroppen genom att begå självmord.
https://www.youtube.com/watch?v=roN9C--bg-w
Steve Fishman has been
brainwashed by Scientology to kill one of their critics and later to self-destruct. Det tillhör nog ytterligheterna men
https://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_controversies
är vad det är. Tyvärr. -En scientologiman hör av sig till basen med meddelandet, hon är deprimerad och samlar tabletter,
tänk vad bra det skulle vara för scientology om hon tog livet av sig. -Det gjorde hon inte men hon skrev en bok som hette the Scandal och Scientology i stället, Paulette Cooper.
https://scientologylrh.files.wordpress.com/2017/06/scandal-of-scientology-paulette-cooper.pdf Den som ser systematiken bakom terrorn inser också att Scientologi kyrkan har varit med om döden förr och inte backar för att driva kritiker åt helvete.
Ja nu vet ni allt jag vet om Scientologi kyrkan.