2018-04-14, 21:43
Medlem
Yaskos avatar
Så hur många byggnader har man träffat i detta teater? 3?
Citera
2018-04-14, 21:43
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Precis, och inte med blod- och urinprover.
Nog borde man kunna detektera vätekloriden som bildas i lungorna vid inandning? Antingen via slemprov, om offret överlevt, eller vid obduktion med biopsi från luftvägar eller lunga.
Senast redigerad av Hogdal 2018-04-14 kl. 21:59.
Citera
2018-04-14, 21:53
Medlem
It appears Israel has seized the moment to take broader action against regime coalition military assets outside of the specific US/UK/France push against chemical weapons. Just now, strikes are reported on an apparent Iranian facility in or near Azzan, just south of Aleppo city.

https://twitter.com/JettGoldsmith/status/985229220346343424

Se om detta blir bekräftat ifrån fler håll, men hade inte förvånat mig ett dugg om Israel tar läget i akt och förstör en del mål nu i samband med uppståndelsen runt USA och co

https://twitter.com/BarzanSadiq/status/985244146733547522

#SOHR now confirms a powerful explosion occurred in an #Iranian military base, mount #Azan in #Aleppo.

https://twitter.com/SkyNewsArabia_B/status/985233516777627648
Citera
2018-04-14, 21:55
Medlem
Verkar som Israel har tröttnat på lekstugan mellan USA och Ryssland och agerar ensamt genom att attackera en iransk bas i Syrien. Attacken inträffade tidigare ikväll.
Citera
2018-04-14, 21:57
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dominics
Aj, d är kom du på alla som är emot USA regimen I denna tråd! Vi är betalda ryska troll med Google översätt. Ryssland har så mycket extrapengar att de tänkte bry sig om amerikanska valet, för det gör ju trots allt skillnad vem som vinner USA valet? Ta ut huvudet med ärthjärnan ur röven och ta av dig foliehatten. Därefter får du gärna läsa på innan du bevisar din idioti för alla i tråden som mer än gärna önskar din frånvaro.
Jag pratade om ryska nättroll överallt , men insåg inte att jag pratade om dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Märkligt är det även att alla NATO-vurnmare aktiverats från Moderaternas högkvarter. Eftersom USA är en fredlig nation, som aldrig startar krig och eftersom Israel är en så öppen och progressiv stat som aldrig skulle syssla med maktspel för att få sin vilja i MÖ fram.

Gladast över det som skett är krigshökarna i väst och Israel.
halmdocka moderater, israeler, NATO-vurnmare fan och hans mormor, en sak i taget nu.

Alla vet att rysslands regim ljuger, hycklar, manipulerar samt är en stridande part i syrien. Inget att skämmas att erkänna även om det även är nåt alla vet att både putin och assad skickar nervgifter, klorgaser osv. omkring sig när de inte trollar på nätet. Båda dessa gasmän har samma personlighet som seriefiguren Eric Cartman i Southpark.
Citera
2018-04-14, 22:07
Avslutad
Här är film från robotattacken: https://youtu.be/GGTXOADoSro

Syns ganska tydligt att Syrien använde sitt system och att det fungerade, endast ett fåtal robotar verkar nått sina mål.
Citera
2018-04-14, 22:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Lite synd och också svagt av Putin att han inte har lyckats påverka Assad och Syrien i rätt riktning. Så dåligt skött som detta är av ryssarna borde de nog bara vara tysta utåt nu. Och i det tysta ta Assad i örat.

Du kan nog ganska säkert ge dig fan på att Putin rådgivit Assad om att genomföra denna attack, eftersom han visste att responsen från Trump skulle få hela Väst att framstå i dålig dager.
Citera
2018-04-14, 22:26
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Varför skulle det vara det? Om det fanns stöd för sådana anklagelser så hade jag gått med på det, men när det inte finns sådant stöd kan jag inte ta ditt påstående seriöst, speciellt när du hävdar att det är huvudskälet till att civila ryker i krig.

Jag visste inte att mänskliga sköldar enbart avsåg civila placerade vid militära objekt, nu har jag lärt mig det. Ber om ursäkt för felet och förvirringen. För *min* del är det också att använda civila som sköldar att bedriva krig från bebodda bostadsområden, och finner det fortfarande ytterst märkligt att de civila ifråga inte skulle ha något emot det.

Hsh måste ju störst andel civila dö pga att strid förs i bostadsområden (såvida vi inte pratar förgiftat vatten eller liknande, kanske aktuellt i afrikanska inbördeskrig, mineringar annan vanlig orsak men inte i Syrien vad jag vet). Terrorbombning där civila är själva målet måste ju vara väldigt ovanligt och inte särskilt smart om man tänkt styra över landet efteråt. Jag menar också att islamistiska rebeller ser det som en ära (även för andra..) att få dö som martyrer och därför inte har något emot att stövla in i lägenheter för att bedriva krig därifrån. Vilket ger väldigt höga dödssiffror jämfört med om de gömde sig utanför bostadsområden.
Citera
2018-04-14, 22:28
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
It appears Israel has seized the moment to take broader action against regime coalition military assets outside of the specific US/UK/France push against chemical weapons. Just now, strikes are reported on an apparent Iranian facility in or near Azzan, just south of Aleppo city.#Aleppo.

Precis det jag skrev tidigare idag eller igår. De hade ett gyllene tillfälle att markera nu och det var knappast sista gången heller. Ska bli intressant att följa.

Förmodar att de flyger lågt genom Libanon när de ska så långt norrut utan att bli upptäckta.

Putin måste vara fly förbannad senaste veckan, kanske till och med rädd, när ingen verkar respektera honom längre. Får se vad han gör, om han gör något alls. Tidigare har ju Israel haft tillåtelse att utföra sina räder men nu har det uppenbarligen kärvat i relationen.
Senast redigerad av Savoy 2018-04-14 kl. 22:32.
Citera
2018-04-14, 22:35
Medlem
Hursomhelstings avatar
Efter att ha sett antal klipp som visar bestialiska brott mot mänskligheten som begåtts i Syrien av ISI med övriga beväpnade grupperingar som ständigt går in i varandra och byter skepnad så undrar jag att hur i helvete någon kan och vill försvara dem?
Vad USA med allierade har berättat oss är att Ormen är funnen, slagen och sitter i knipa men att den som trampar på deras keldjur den får en missil i skallen.

Så mycket för kampen mot terrorn och USA som en världspolis vilket påminner om berättelsen om glasmästaren som lejde sina egna pojkar och deras kompisar till att krossa fönsterrutor.
Citera
2018-04-14, 22:42
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
It appears Israel has seized the moment to take broader action against regime coalition military assets outside of the specific US/UK/France push against chemical weapons. Just now, strikes are reported on an apparent Iranian facility in or near Azzan, just south of Aleppo city.

https://twitter.com/JettGoldsmith/status/985229220346343424

Se om detta blir bekräftat ifrån fler håll, men hade inte förvånat mig ett dugg om Israel tar läget i akt och förstör en del mål nu i samband med uppståndelsen runt USA och co

https://twitter.com/BarzanSadiq/status/985244146733547522

#SOHR now confirms a powerful explosion occurred in an #Iranian military base, mount #Azan in #Aleppo.

Förvånar mig inte om det är sant. Kan inte tänka mig att Israel är nöjda med nattens bomber, dom vill ha mera.
Citera
2018-04-14, 22:50
Medlem
Nya bombningar i Deir Azzor , mål verkar vara syriska enheter i området och infrastruktur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in