2018-04-14, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Irak har redan blivit erbjuden s-300 men tackat nej. T.o.m. s-400 om jag inte minns fel. De utvecklar ett eget. Jag tror man närmast tänker på Libanon och det skulle nog reta upp israelerna.
Iraq utvecklar inget S 300 däremot Iran har tillverkat ett eget S300, de köpte från Ryssland S300 men fick endast levererat 1 enhet, sedan genom sanktioner kunde inte Ryssland leverera fler, som gjorde att Iran satte igång och kopierade S300, som skall enlig dem fungera lika bra som den ryska.
Iran skall ha köpt numera S400 från Ryssland och Turkiet vill köpa S400 men där försöker US bromsa det köpet därför de är Nato medlem.
Citera
2018-04-14, 10:59
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
120 missiler in i Syrien - 13 st sköts ner.

Under förutsättning att Syriens statliga television har korrekt information, så sköt man ner 13 st missiler.

www.iran-daily.com/News/213164.html

Knäpptyst från Moskva, noll kommentarer, och inga motattacker.............

Trovärdigheten hos Putin, hur är det ställt med den egentligen?

Nja Moskva (Sputnik) säger ju att de skjutit ner 71. Jag tycker 13 låter trovärdigare. Även bortsett från det tekniskt svåra (omöjliga?) i att ta ner 71 stycken, så har ryssarna ett utmärkt argument att överdriva siffran så mycket det går - de slipper då "vedergälla", något som skulle drabba dem själva värst.
Citera
2018-04-14, 11:01
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Förutom att man bör ta siffran 71 av 103 med ett helt berg salt, så har ryssarna övervägt ovanstående i ungefär ett årtionde men avstått pga sin goda relation till Israel. Frågan blir då vad som är mer värt, en god relation till Israel eller att Syrien (och Iran, antar jag att man menar?) får köpa S300?

Siffrorna låter rimliga! De missiler som lyckades ta sig igenom fick säkerligen även en väldig dålig träffsäkerhet pga elektronisk utstörning.

Iran har redan s-300!

https://thediplomat.com/2017/07/iran-russian-made-s-300-air-defense-missile-systems-placed-on-combat-duty/
Citera
2018-04-14, 11:01
Medlem
SvaMp_s avatar
Facking hell, helvetet bryter lös. Vilka jävla bevis kan de ha att det faktiskt var Assad som låg bakom kemattacken när området är omringar sen länge av hans trupper. Smart drag av jihadisterna att iscensätta en kemattack så fort de förlorat på ett ställe för att få hjälp av pappa Usa.

Vi får se vad motreaktionen blir, tror också de gjorde det som ett statement mot Ryssland då de lät Ryssland ta för mkt plats i konflikten, vill de visa att de minsann bestämmer.Ryssland borde gett Assad deras mest sofistikerade luftvärnsförsvar. Hur de ska agera mot detta blir väldigt svårt.
Jag hoppas att de itne gör det för då kan vi stå inför världskrig.
Citera
2018-04-14, 11:02
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Fundera lite på vad CDC säger:
Laboratory criteria for diagnosis
Biologic: No biologic marker for chlorine exposure is readily available.
Environmental: Detection of chlorine in environmental samples.
https://emergency.cdc.gov/agent/chlorine/casedef.asp

Det utan att svartmåla den av Muslimska brödraskapet infiltrerade organisationen SAMS som antagligen stått för "bevisen".

Sedan har jag hört att klor och sarin inte går att blanda.
Om jag förstår det rätt så kan man undersöka miljön där gasen eventuellt penetrerat, dvs det som anges som environmental i ditt citat?
Citera
2018-04-14, 11:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
120 missiler in i Syrien - 13 st sköts ner.

Under förutsättning att Syriens statliga television har korrekt information, så sköt man ner 13 st missiler.

www.iran-daily.com/News/213164.html

Knäpptyst från Moskva, noll kommentarer, och inga motattacker.............

Trovärdigheten hos Putin, hur är det ställt med den egentligen?
Nej, det är inte knäpptyst från Moskva. Om du hade hängt med hade du vetat det. Och du ska inte tro på Syriens statliga television i det här fallet.
Citera
2018-04-14, 11:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Om jag förstår det rätt så kan man undersöka miljön där gasen eventuellt penetrerat, dvs det som anges som environmental i ditt citat?
Precis, och inte med blod- och urinprover.
Citera
2018-04-14, 11:04
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Siffrorna låter rimliga! De missiler som lyckades ta sig igenom fick säkerligen även en väldig dålig träffsäkerhet pga elektronisk utstörning.

Iran har redan s-300!

https://thediplomat.com/2017/07/iran-russian-made-s-300-air-defense-missile-systems-placed-on-combat-duty/

71 låter rimligt om syrisk stats-TV säger 13? Nja.

I fallet S300 verkar du har rätt, det hade jag missat.
Citera
2018-04-14, 11:06
Medlem
humanlifes avatar
Enligt Ryssland avvärjdes 70 % av missilerna.

http://tass.com/defense/999760
Citera
2018-04-14, 11:06
Medlem
Citat:
Nej, det är inte knäpptyst från Moskva. Om du hade hängt med hade du vetat det. Och du ska inte tro på Syriens statliga television i det här fallet.
Putin är bara snack och ingen verkstad. Han och Assad har blivit satta på plats och kommer inte göra något av stor vikt på bra många år.
Citera
2018-04-14, 11:07
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x

Iran har redan s-300!

Jag såg siffran 438 av 103 någonstans, det låter ännu rimligare!
Citera
2018-04-14, 11:08
Medlem
smaug20017s avatar
BOOM sa det!
Detta ska bli intressant att följa. Kul att se alla assadisterma på forumet gråta ut och lyfta sina händer mot skyn och skrika i förtvivlan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in