2018-04-14, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Enligt dig är det nämligen så att Moa och Agnes ev. gjorde självmord ihop. Därför ; eftersom du inte känner hur barn fungerar så tror jag inte att du har barn.
Du som är intresserad av ” statistik” kolla då på hur många familjer i en och samma familj har fått två barn med ME diagnos.

Tack Missan27
Du verkar känna våra kära.
Här i tråden vill utomstående och som inte kände våra kära veta.....
När det tilldelas tråden information väljer man själv hur man vill tro på den.
Men i den här tråden sparkas man med dödshot i PM.... och oförskämda påhopp.

Vi hoppas att dagen kommer då det i media förklaras om inte allt men något lite.

Att Moa ♥️ Agnes inte var sjuka
Att Tyskläkare förfalskat intygen
Att O köpt intygen
Att O kört över hela skolledningen
Att H levt i ett helvete
Att O var mördaren
Citera
2018-04-14, 22:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ni är ute på ett privat korståg mot tanken att föräldrarna handlade av altruism.

Förlåt för mina smailies men de är nog på sin plats nu

Altruism???
Att med berått mod mörda två mentalt friska flickor mitt i ungdomens knoppande blomning när vuxenlivet närmar sig, två inte döende flickor som följer sin läroplan och presterar väl. Som stojade i poolen tidigare och gick i affären i mellandagarna?

Vad i h*lvete har morden av dem med altruism eller barmhärtighet att göra?
Bara för att det påståtts i ett av mördarna underskrivet avskedsbrev. Som "I don't like mondays" när man skjutit ner alla på skolgården.

Tycker du Dalaröpappan utförde "barmhärtighetsmord" på sina söner som slapp växa upp som skilsmässobarn med en deppad far??
Senast redigerad av Solglittret 2018-04-14 kl. 22:18.
Citera
2018-04-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Vi är flera som inte köper ditt bullshit om altruism. Det har du helt rätt i!
Exakt, och det gör att ni griper efter halmstrån och hittar på egna fakta för att bevisa att ni har rätt. Jag behöver bara luta mig mot fakta, polisens PM, skolans beslut och sjukvårdens läkarintyg. Det gör er ursinniga. Flickorna var sjuka, föräldrarna avslutade sina och döttrarnas liv för att dom inte såg någon framtid på grund av flickornas sjukdomssituation. Föräldrarna gjorde det dom tyckte var rätt där och då. Det finns inget som kan ändra vad dom kände eller gjorde. I övrigt får vi avvakta tills polisen får svar på olika analyser för att få den fullständiga bilden av händelseförlopp och dödsorsaker.
Citera
2018-04-14, 22:17
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Tack Missan27
Du verkar känna våra kära.
Här i tråden vill utomstående och som inte kände våra kära veta.....
När det tilldelas tråden information väljer man själv hur man vill tro på den.
Men i den här tråden sparkas man med dödshot i PM.... och oförskämda påhopp.

Vi hoppas att dagen kommer då det i media förklaras om inte allt men något lite.

Att Moa ♥️ Agnes inte var sjuka
Att Tyskläkare förfalskat intygen
Att O köpt intygen
Att O kört över hela skolledningen
Att H levt i ett helvete
Att O var mördaren

När träffade du flickorna senaste/sista gången?
Citera
2018-04-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Altruism???
Att med berått mod mörda två mentalt friska flickor mitt i ungdomens knoppande blomning när vuxenlivet närmar sig, två inte döende flickor som följer sin läroplan och presterar väl. Som stojade i poolen tidigare och gick i affären i mellandagarna?

Tycker du Dalaröpappan utförde "barmhärtighetsmord" på sina söner som slapp växa upp som skilsmässobarn med en deppad far??

Du måste bestämma dig för om dom blev sjuka av inlåsning och isolering eller om dom var friska och stojade i poolen. Du hoppar mellan båda beskrivningarna beroende på vilken som för stunden passar bäst till din historia.
Citera
2018-04-14, 22:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Altruism???

Om du inte kan se skillnad på föräldrarnas syn på det hela och din egen/våran syn på det så lär du få fortsätta med dylika smajlisar för evigt.
Citera
2018-04-14, 22:21
Medlem
Det jag inte får ihop riktigt är hur man med säkerhet kan veta att avskedsbrevet är handskrivet av just Hanna.
De få personer (polisen, ev 112-personal od) som läst eller bara sett brevet känner kanske inte igen hennes handstil? Handskrivna brev bör väl dessutom analyseras extra noga för att säkerställa vem som skrivit det.

Någon som känner igen Hannas handstil med säkerhet måste ju ha läst brevet i så fall, men jag förstod det som att anhöriga inte själva sett brevet utan bara fått det som stod där i återberättat. Brevet bör ju finnas på analys och skyddas för ytterligare åverkan i form av fingeravtryck och annan åverkan av läsare. Eller hur funkar det?

Får inte ihop heller att någon vet att det är just Hanna som handskrivit det och sen kommer nästa person och hävdar med bestämdhet att det var datorskrivet. Då måste ju en av dessa personer fara med osanning - men VARFÖR...?
Citera
2018-04-14, 22:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du måste bestämma dig för om dom blev sjuka av inlåsning och isolering eller om dom var friska och stojade i poolen. Du hoppar mellan båda beskrivningarna beroende på vilken som för stunden passar bäst till din historia.

Den finns en beskrivning av att flickorna vid ett tillfälle stojat i poolen under sommaren och en beskrivning av att Moa och O syntes i affären en gång i mellandagarna.

Det finns ingenstans beskrivet att flickorna varit utanför tomten utan sina fångvaktare/föräldrar sista halvåret för Moa och ännu längre tillbaka för Agnes.
Citera
2018-04-14, 22:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Vi är flera som inte köper ditt bullshit om altruism. Det har du helt rätt i!
Det verkar vara fråga om ett svart/vitt tänkande med en oförmåga till nyanserat tänkande.

Ni pratar förbi varandra. Ingen anser att föräldrarna gjorde rätt.

Ingen anser att att det var ett barmhärtighetsmord.

Vad som avses är att föräldrarna på grund av stress och egen sårbarhet tappade förståndet. De gjorde vad de _trodde_ var rätt.

Det är den troligaste förklaringen givet både faktaunderlaget i tråden, och i enlighet med tidigare mord på barn av liknande karaktär.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-04-14 kl. 22:31.
Citera
2018-04-14, 22:29
Medlem
Citat:
Exakt, och det gör att ni griper efter halmstrån och hittar på egna fakta för att bevisa att ni har rätt. Jag behöver bara luta mig mot fakta, polisens PM, skolans beslut och sjukvårdens läkarintyg. Det gör er ursinniga. Flickorna var sjuka, föräldrarna avslutade sina och döttrarnas liv för att dom inte såg någon framtid på grund av flickornas sjukdomssituation. Föräldrarna gjorde det dom tyckte var rätt där och då. Det finns inget som kan ändra vad dom kände eller gjorde. I övrigt får vi avvakta tills polisen får svar på olika analyser för att få den fullständiga bilden av händelseförlopp och dödsorsaker.

Hypotetisk fråga men: Menar du att föräldrarna skulle dömts till något annat än livstid?
Dalaröpappan, som bra exempel, fick stå till svars för sina handlingar.
Citera
2018-04-14, 22:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om du inte kan se skillnad på föräldrarnas syn på det hela och din egen/våran syn på det så lär du få fortsätta med dylika smajlisar för evigt.
Ser att jag var tvåa på bollen.

Det verkar vara främmande för en dela att kunna sätta sig in i gärningsmannens tankar, utan att för den delen dela dem.
Citera
2018-04-14, 22:30
Medlem
Citat:

Citat:
Den finns en beskrivning av att flickorna vid ett tillfälle stojat i poolen under sommaren och en beskrivning av att Moa och O syntes i affären en gång i mellandagarna.

Det finns ingenstans beskrivet att flickorna varit utanför tomten utan sina fångvaktare/föräldrar sista halvåret för Moa och ännu längre tillbaka för Agnes.

Det är bra att du noterar motsättningen i dina egna motstridiga versioner, dom står i ganska skarp kontrast till varandra. Den ena använder du för att bevisa att flickorna var friska och den andra för att bevisa att flickorna blev sjuka av sin isolering. Men att ge en sammanhållen bild som håller över tid klarar du helt enkelt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in