2018-04-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Det gäller nästan alla källor som varit inblandade

Ja, troligtvis därför väldigt kryptiska beskrivningar om varifrån källorna kommit.
1 av 3 lärare är däremot ganska lätt att identifiera om någon är intresserad

De hade kanske kommit överens att bara maila en vårdnadshavare. De hade kanske gemensam mail.

Bara föräldrarna är medvetna om vem av dem som inte får kallelser mm så spelar noll roll.

Nej, rektorn säger "till en av föräldrarna" så det var nog bara dennes mail.
Citera
2018-04-14, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Du förstod mitt budskap tror jag och det var det viktigaste.

Du får gärna berätta mera!
Jag förstår hur du tänker men det har varit långt fler lärare inblandade över åren.
Citera
2018-04-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Alltså, alltså, alltså... Det är inte bra att du berättar vad en av Agnes lärare sagt. Jag trodde att lärare hade tystnadsplikt om såna här prekära saker. Sen hade ju Agnes bara tre lärare och kanske någon av dem läser här och det blir cat fight.

Agnes skulle på möte i skolan första veckan. Du verkar veta det mesta så jag måste fråga dig: varför hade rektor bara mailat en (1) förälder i december om Agnes möte första vecka 2018? Har inte båda vårdnadshavare rätt att få samma information eller kallelser? Oavsett om O skötte Agnes skolgång så anser jag att skolan måste informera båda föräldrarna. Vad tror du?

Du försöker skrämma uppgiftslämnare. Det står i lagen att sekretess gäller inom skolan om enskilds personliga förhållanden om det inte står klart att uppgiften kan röjas utan att den enskilde eller någon närstående till denne lider men. Det finns ingen som kan lida men av det Stehlitz skrev eftersom det redan är allmänt känt att flickorna var sjuka och hade särskild undervisning i hemmet av lärare som besökte dom. Dessutom kan varken den enskilde eller deras närstående lida men av ganska självklara skäl.

Det är ett fult knep att försöka skrämma deltagare i tråden till tystnad.
Citera
2018-04-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Jag/vi har bott i vårt samhälle i 7 år och har inga på facebook härifrån så jag tycker inte det är så konstigt ändå. ;-)

Vi är alla olika. Jag är inte på facebook. Men nästan alla jag känner är det. Och alla har då någon facebookvän via jobb, bostadsort etc i regionen. Den närmaste facebookvän 250km borta? Det tycker jag är ovanligt. I alla fall när man har jobb, har barn som är i skolålder etc. och har bott på ett stället i 6 år. Antingen säger det att man heller omgås i den reale världen eller inte alls.
Citera
2018-04-14, 21:26
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är du som talar om två mördade barn som hölls inspärrade och isolerade i åratal av sina föräldrar med skolans och sjukvårdens bistånd. Jag skriver om föräldrarna som tog sina och sina barns liv eftersom dom inte såg någon framtid på grund av barnens sjukdomssituation.

Jag tycker att dina fantasier är osmakliga.

Du förskönar morden med att i en sats beskriva det som "föräldrarna tog sina och sina barns liv". Det framstår nästan som det är likartad typ av handling. Det är det inte - det ena beklagas och straffas inte alls, det andra straffas med livstid.

Dessutom har det med 100% säkerhet inte skett i den ordningen du skriver.
Därtill kan du faktiskt inte veta varför de gjorde det - om nu bägge är skyldiga. Vi vet bara att polisen uppgav att detta hade stått i avskedsbrevet.
Om det var sant det som ska ha stått i avskedsbrevet - eller om mördare också kan sjunka så djupt att de också ljuger, vet vi inte.
Senast redigerad av Solglittret 2018-04-14 kl. 21:32.
Citera
2018-04-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du förskönar morden med att i en sats beskriva det som "föräldrarna tog sina och sina barns liv". Det framstår nästan som det är likartad typ av handling. Det är det inte - det ena straffas med livstid det andra beklagas och straffas inte alls.

Dessutom har de med 100% säkerhet inte skett i den ordningen du skriver.
Därtill kan du faktiskt inte veta varför de gjorde de - om nu bägge är skyldiga. Vi vet bara att polisen uppgav att detta hade stått i avskedsbrevet.
Om det var sant det som ska ha stått i avskedsbrevet - eller om mördare också kan sjuka så djupt att de ljuger, vet vi inte.

Du vet ingenting om vad som hände i huset eller vilken rubricering eventuella brott skulle ha fått. Än mindre vilka straff som skulle ha utdömts vid påföljande rättegångar. Du har utsett dig själv till polis och domstol och åtalat för mord och utdelat livstid. Den makten har inte du.
Citera
2018-04-14, 21:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du vet ingenting om vad som hände i huset eller vilken rubricering eventuella brott skulle ha fått. Än mindre vilka straff som skulle ha utdömts vid påföljande rättegångar. Du har utsett dig själv till polis och domstol och åtalat för mord och utdelat livstid. Den makten har inte du.

Vi hade juridiskt kunniga personer i tråden tidigare, jurister i media har uttalat sig. Alla sa samma sak - förövarna till morden på Agnes och Moa hade fått livstid.

Dubbelmord i Sverige straffas med livstid.
Om fängelseförbud föreligger pga allvarlig psykisk sjukdom och mördaren inte förstått handlingens innebörd kan rättpsykiatrisk vård istället utdömas.

Det är uteslutet att föräldrarna inte förstod att de mördat döttrarna med tanke på avskedsbrevet.
Några barnhärtighetsmotiv tas ingen hänsyn till när det gäller icke döende barn - och knappast ens då. Att det var just vårdnadshavarna som begick morden är försvårande.

Vad tror du rättsväsendet skulle utdömt för straff till levande mördare här?
Citera
2018-04-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vi hade juridiskt kunniga personer i tråden tidigare, jurister i media har uttalat sig. Alla sa samma sak - förövarna till morden på Agnes och Moa hade fått livstid.

Dubbelmord i Sverige straffas med livstid.
Om fängelseförbud föreligger pga allvarlig psykisk sjukdom och mördaren inte förstått handlingens innebörd kan rättpsykiatrisk vård istället utdömas.

Det är uteslutet att föräldrarna inte förstod att de mördat döttrarna med tanke på avskedsbrevet.
Några barnhärtighetsmotiv tas ingen hänsyn till när det gäller icke döende barn - och knappast ens då. Att de var just vårdnadshavarna som begick morden är försvårande.

Vad tror du rättsväsendet skulle utdömt för straff till levande mördare här?

Finns inte en jurist som uttalar sig innan en utredning är klar. Möjligen någon företagsjurist som inte har erfarenhet av annat. Du däremot har dömt pappan till livstid flest gånger av alla i tråden.
Citera
2018-04-14, 21:46
Medlem
Citat:
Dom flesta tror sig veta att föräldrarna tog livet av sina barn i huset, men du tror det var ett kollektivt självmord för fyra personer eller?
Citera
2018-04-14, 21:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Jag har ingen tystnadsplikt. Jag känner inte till något om nåt skolmöte.

Om jag minns rätt så har du berättat att det stod något i avskedsbrevet som du lovat att hålla tyst om. Det respekterar jag naturligtvis. Men min undran är om det är något som har tagits upp här i tråden. Som du märkt så har ju många tankegångar tagits upp här. Du ska naturligtvis inte säja vad det handlar om bara om det är något som det spekulerats om här. Inte vad.
Citera
2018-04-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Dom flesta tror sig veta att föräldrarna tog livet av sina barn i huset, men du tror det var ett kollektivt självmord för fyra personer eller?

De flesta tror sig med rätta veta att föräldrarna avslutade sina och sina döttrars liv eftersom de själv har erkänt och polisen även har meddelat detta i sitt PM. Det finns ingen som vet hur det gick till. Men ni är några stycken som med en dåres envishet för fram er ”sanning” att flickorna inte ens var sjuka utan hölls inspärrade av pappan med bistånd av skolan och sjukvården. Ni är ute på ett privat korståg mot tanken att föräldrarna handlade av altruism. Ni gör allt för att angripa alla som ens andas möjligheten. Det är vad dom flesta vet.
Citera
2018-04-14, 21:57
Medlem
Citat:
De flesta tror sig med rätta veta att föräldrarna avslutade sina och sina döttrars liv eftersom de själv har erkänt och polisen även har meddelat detta i sitt PM. Det finns ingen som vet hur det gick till. Men ni är några stycken som med en dåres envishet för fram er ”sanning” att flickorna inte ens var sjuka utan hölls inspärrade av pappan med bistånd av skolan och sjukvården. Ni är ute på ett privat korståg mot tanken att föräldrarna handlade av altruism. Ni gör allt för att angripa alla som ens andas möjligheten. Det är vad dom flesta vet.
Vi är flera som inte köper ditt bullshit om altruism. Det har du helt rätt i!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in