Citat:
Ursprungligen postat av
NisseD
I västlig media så kritiseras t.ex vad USA gör hela tiden. Hur ofta kritiseras Ryssland i Sputnik, Farsnews och RT och allt vad de heter? Det är riktiga skitkällor ni kommer dragande med, vilket jag visat på ett flertal gånger när man borrar ner sig lite djupare och granskar.
Detta stämmer till 100 %, jag vet för jag har argumenterat från båda sidor. Det är förmågan till kritik av egna landets styre som skiljer propagandakanaler/tidningar från vanliga. Västmedia kan absolut ha vinklad rapportering *ibland*, men en sida som rt.com har det *alltid*. Det senare har varit otroligt uppenbart de senaste dygnen. En västsida hade haft artiklar och inlägg om ifall det är rätt att vi (Ryssland) är i Syrien, om vi (Ryssland) har råd med det, hur länge insatsen ska hålla på etc. Finns inte en chans att någon artikel av den typen någonsin skulle dyka upp på RT, Farsnews eller Sana.
Citat:
Ursprungligen postat av
ganglere2
Ps. I Ryssland kan man knalla omkring i ett samhälle hela dagar utan att se en enda neger, tiggare eller vandrande tält.
Finns flera EU-länder som är betydligt mindre multikulti än Ryssland - exempelvis Polen.