Citat:
Jag har inte sagt att USA har boots on the ground i Syrien för att upprätthålla internationell lag. De är där för att bekämpa IS, och eftersom Syriens ledare och militär inte kunnat förhindra IS från att ta över Raqqa, och inte lyckats få bort de heller, så har det internationella samfundet legitima skäl att gå in i Syrien och göra nåt åt det. Ungefär som att Israel har rätt att ockupera palestinskt territorium, för att den palestinska auktoriteten inte klarar av att garantera Israels säkerhet, liksom Syrien inte kan garantera VÅR säkerhet när de tillåter terrorister inom sina gränser, som efter träning och hjärntvätt reser till Europa och utför sina terrordåd. Av samma anledning, för att kemvapen är ett hot mot hela världen, MÅSTE vi få Assad att upphöra med att använda kemvapen. Att du och många nadra inte förstår det visar hur förblindad du är av lagar, men inte förstår vad rättvisa och rättfärdighet är.
Jag förstår mycket väl vad du pratar om. Jag minns att de pratade så om Milosevic också. Man MÅSTE få bort honom. Sen var han i HAAG i flertal år för att senare bli...
https://www.globalresearch.ca/the-hague-tribunal-exonerates-slobodan-milosevic-again/5622787
Eleven years after his death, a second trial chamber at the UN War Crimes Tribunal in The Hague has concluded that Slobodan Milosevic was not responsible for war crimes committed in Bosnia and Herzegovina.
More than eleven years after his death, a second trial chamber at the UN War Crimes Tribunal in The Hague has concluded that former Serbian president Slobodan Milosevic was not responsible for war crimes committed in Bosnia where the worst atrocities associated with the break-up of Yugoslavia took place.
Förstår du inte att du blir matad med sådan här propaganda för varje krig USA och Väst för? Assad är varken bättre eller sämre än de andra arab-ledarna i regionen. Man försöker få bort honom inte för att han skulle vara ett monster utan för att han är allierad med Ryssarna. Du har öppna avrättningar i Saudi Arabien, men de är ju våra allierade. Inte sant?
Starka ledare i Arabvärlden är något vi vill ha. Svaga ledare betyder kaos och flyktingvågor till Europa.
De skall själva ta hand om sitt skit, du kan inte införa fred och demokrati.