2018-04-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Var då? På Facebook eller Twitter? Mycket snack om de ökända trollen, men man ser dem sällan. Fast det är precis som bevisen om kemattacken och WMD:s i Irak.

De kryllar konspirationsteoretiker med foliehattar i denna tråden. Du ska självklart inte veta vilka som sprider desinformation, eller om det är desinformation.
Både Ryssland och USA ägnar sig ju åt informationskrig.
Citera
2018-04-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TANKjunior
Jag såg hela pressen med mckenzie nyss, en massa stora lögner blandat med lite små.

här har du en film ifrån inatt när missiler blir nerskjutna. https://www.liveleak.com/view?t=9yYhG_1523683654

Som vanligt så ljuger de arslet av sig. De verkar inte förstå att vi har tillgång till internet och kan kolla upp sånt här i realtid.

Du menar när en missil blir nedskjuten? För är bara en vad jag kan se i alla fall. Båda sidorna ljuger eller pratar skit som gynnar deras sida.
Citera
2018-04-14, 16:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag såg hela pressen med mckenzie nyss, en massa stora lögner blandat med lite små.

här har du en film ifrån inatt när missiler blir nerskjutna. https://www.liveleak.com/view?t=9yYhG_1523683654

Som vanligt så ljuger de arslet av sig. De verkar inte förstå att vi har tillgång till internet och kan kolla upp sånt här i realtid.

Ja. Mattis har ju rätt och statsstyrd rysk media visar annat, som ryska folket ska se så dom inte skäms röven av sig. Ska bli intressant att se vad som visar på ryska nyheter i kväll. Hahahhahahaha.hahahah

Ops...they missed....
Senast redigerad av Moosky 2018-04-14 kl. 16:18.
Citera
2018-04-14, 16:19
Medlem
Citat:

Du tror på allvar att de skjuter ner en kryssningsrobot där? På flera tusen meters höjd när kryssningsrobotar av de typer som användes susar fram en bit över trädtoppshöjd?

"Kolla upp saker på internet" haha, ironin i det hela.
Citera
2018-04-14, 16:21
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Om man överhuvudtaget har brytt sig i att kontrollera så har antagligen ett gäng experter suttit och sagt precis samma saker till dem som tog beslutet att bomba. Det säger en hel del om hur fucked up det här är.
Fungerande medier hade ju haft intervjuer med såna som dig.
Ja, vilka är det som lever i lögn kan man ju undra.
En vettig grej som du och andra med sån här kunskap borde kunna göra är att få till reportage i alternativmedier. De kan ju vara anonymt.

Jag är definitivt inte en expert. Jag har dock fått en ganska lång utbildning på detta (drygt ett år), men det var länge sedan. Mycket av min 'kunskap' är sannolikt outdated.
Just att min kunskap är gammal gör att jag reagerar på vilket stridsmedel som Syrien påstås använda.
Varken klorgas eller fosgen har använts militärt sedan 1915-1916, då det räcker med en bra skyddsmask för att man skall kunna verka obehindrat. Detta lärde man sig redan 1915!!!
Man fann mao ett 100% verksamt motmedel mot detta för över 100 år sedan!!
Just därför använder ingen klorgas eller fosgen längre.
Citera
2018-04-14, 16:21
Medlem
Mooskys avatar
@RusEmbUSA

Citat:
Statement by the Ambassador Antonov on the strikes on #Syria:
A pre-designed scenario is being implemented. Again, we are being threatened. We warned that such actions will not be left without consequences.
All responsibility for them rests with Washington, London and Paris.

Och vad ska dom göra nu då? Se till så Assad håller sig på mattan kanske.
Citera
2018-04-14, 16:24
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag ifrågasätter inte att folk använder klorgas. Jag ifrågasätter dock att en stat använder klorgas då den är primitiv och ineffektiv.
Eftersom klorgas är oerhört lätt att framställa själv, gjorde det som sagt vid runt 10 års ålder i mitt pojkrum, skulle jag kunna tänka mig att klorgasattacker som en Red Herring från insurgents vara effektiva.

Du får massa barn som är sjuka, men det blir inte groteskt massmord. Antipatin växer mot de onda, Assad och Putin i detta fall.

Jag blir mer och mer övertygad om att detta är en Red Herring som fyller politiska syften inte bara för islamisterna i Syren, utan även för Trump, då han försöker bygga ett enat motstånd mot Iran/Ryssland/Syrien.
'Gasattacken' är helt enkelt ett för bra scenario, för att man skall få för sig att blanda in massa trist skit som fakta.
Jag blir mer och mer övertygad om att nattens attack har rent geopolitiska syfte, där Syriens befolkning spelar oerhört liten roll.

Just my 5 cents…
Enligt den högutbildade syrian jag känner så menar han att det hela handlar om gas ledningar från Qatar och Kuwait. De vill dra gaspipelines till öst Europa via Syrien. Östeuropa är förnärvarande beroende av gas från Ryssland.
Skulle öst Europa kunna köpa gas från Mellanöstern istället skulle Rysslands makt sfär över öst Europa minska avsevär.

EU och usa vill minska Rysslands makt och Ryssland vill vidmakthålla den.

Frågan är hur långt de olika parterna är beredda att gå för få sin vilja igenom?

Skulle Assad kunna bomba sin egen befolkning med kemiska vapen? Jag tror det då han gjort det tidigare.

Skulle USA och EU ta första chansen till casus belli och kanske till och med fabrisera en casus belli? Absolut det har man gjort förr.

Dock kan ingen säga säkert vad som händer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag är definitivt inte en expert. Jag har dock fått en ganska lång utbildning på detta (drygt ett år), men det var länge sedan. Mycket av min 'kunskap' är sannolikt outdated.
Just att min kunskap är gammal gör att jag reagerar på vilket stridsmedel som Syrien påstås använda.
Varken klorgas eller fosgen har använts militärt sedan 1915-1916, då det räcker med en bra skyddsmask för att man skall kunna verka obehindrat. Detta lärde man sig redan 1915!!!
Man fann mao ett 100% verksamt motmedel mot detta för över 100 år sedan!!
Just därför använder ingen klorgas eller fosgen längre.

Om du nu har gått den utbildningen som du påstår så bör du även komma ihåg att klorgasderivat kan uppstå om du använder fel saneringsmetod mot vissa kemiska stridsmedel.
Citera
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Nej, det hade den inte. Wikipedia är (eller var?) en sida där vem som helst kan gå in och ändra den information som står. Detta är liksom lite poängen med en wiki. Finns wikis som berör olika saker. Idag krävs det dock, vad jag vet, att du anger källor på just wikipedia. Men har du problem med något, så varsågod och gå in och ändra.

Tyvärr innebär källor att artikeln översvämmes av försök till att tysta författeren.
Citera
2018-04-14, 16:25
Medlem
Sherlok.Holmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ryssland har hotat med att svara sägs det, men på vilket sätt kan Ryssland svara?
Några arga tweets. Det är ungefär vad ryssen har att sätta mot USA och NATO.
De som hoppas/tror att Ryssland kommer att svara militärt på något vis mot USA eller NATO kommer bli ganska besvikna. Det kommer inte att hända. Putin är som Kim Jong. Mycket snack, liten snopp.
Citera
2018-04-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Det var ju inte bara gammal sovjetmateriel utan även betydlig nyare grejer också.

Även gammalt skräp kan få ner kryssningsrobotar rätt enkelt.
Min farbror var vittne till flera nedskjutningar av tomahawks under Balkankriget på 90 talet.

Allt från vanliga STRELA till större luftvärnsrobotar S-125 Neva etc kunde fälla Tomahawks.
Saken är den att skickar dem 110 robotar som i detta fallet så är det svårt att intercepta allt.
Ryssarna lär ju inte slösa S300/S400 för lite kryssningsrobotar.
Citera
2018-04-14, 16:31
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Om du nu har gått den utbildningen som du påstår så bör du även komma ihåg att klorgasderivat kan uppstå om du använder fel saneringsmetod mot vissa kemiska stridsmedel.
30 år sedan… ( I am an old fart)

Jag kommer inte ihåg vad det talkpulver liknande medlet hette som vi använde. Det var mest denna talk och en jävla massa vatten. De utsatta fick klä av sig nakna sedan gick de genom tre(?) olika stationer där de sanerades bla med vatten och talk samt fick atropin injektioner som så behövdes
Senast redigerad av Vadaadaa 2018-04-14 kl. 16:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in