2018-04-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ditt inlägg är intressant och går bättre ihop med någon utsocknes (den blodige mannen vid Resecentrum?). Han kan ha rest iväg och sökt vård för sin handskada, vilket jag är säker på att han varit tvungen till. Han har närstående, som läst om morden, men som inte kopplar till sonen eller inte bryr sig om vad sonen gör. Sonen kan vara udda, bipolär, störd, bråkstake or whatever. Jag gissar på ensamstående förälder som har fullt upp med att klara det dagliga. Att GM ger sig på Muhammed tror jag har att göra med ett personligt agg av något slag, inte Ammouris affärsverksamhet.

Är det inte problematiskt för en utsocknes att ta sig in till stan så tidigt? Han borde väl ha varit vid mordplatsen innan skolbussarna kommer?
Citera
2018-04-13, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Är det inte problematiskt för en utsocknes att ta sig in till stan så tidigt? Han borde väl ha varit vid mordplatsen innan skolbussarna kommer?
Han kan ha kvartat hos kompis alt släkting.
Citera
2018-04-13, 23:55
Medlem
Citat:
Ditt inlägg är intressant och går bättre ihop med någon utsocknes (den blodige mannen vid Resecentrum?). Han kan ha rest iväg och sökt vård för sin handskada, vilket jag är säker på att han varit tvungen till. Han har närstående, som läst om morden, men som inte kopplar till sonen eller inte bryr sig om vad sonen gör. Sonen kan vara udda, bipolär, störd, bråkstake or whatever. Jag gissar på ensamstående förälder som har fullt upp med att klara det dagliga. Att GM ger sig på Muhammed tror jag har att göra med ett personligt agg av något slag, inte Ammouris affärsverksamhet.

Jag tror också att det inte handlar om Ammouris affärsverksamhet, tror det är så "enkelt" att GM fått ett psykbryt på Muhammed pga av någon anledning, egentligen en bagatell sak men som spårar ur totalt. A-L tror jag mördas för hon skriker på GM och/eller GM uppfattar henne som ett hot.
Citera
2018-04-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Tror han har mycket bra lokalkännedom ,vad skulle han annars göra i området? någon som aldrig varit i Linköping hade nog fortsatt springa åt helvete och inte springa tillbaka mot det hållet där han började springa ifrån.

Varit hos mormor t ex. Nej jag kan inte hålla med om det med lokalkännedom, om man ser på hans rörelsemönster från vittnesuppgifter så rör han sig på klassiskt vis hur en person med dålig lokalkännedom skulle röra sig, nästan i en cirkel.

Om han nu haft lokalkännedom, varför då först röra sig bort för att sen tillbaka och inte direkt dit han ska, han hittar ju och vet exakt hur han ska ta sig dit, ingen mening att gå i cirklar då.
Senast redigerad av SandyRandy 2018-04-14 kl. 00:07.
Citera
2018-04-14, 00:20
Medlem
Jo om lägenheten han kom ifrån låg i närheten , men helt säker kan man ju inte vara, efter Ica borde han ju springa rakt ner mot centrum annars
Citera
2018-04-14, 10:20
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandyRandy
Vad tror ni andra i tråden om skadan GM fått på sin hand, höger eller vänster tass? Borde väl vara insida av pekfingret som blivit mest skadat, så klart beroende vilket håll han hållt kniven på men tror troligtvis sitter skadan på insida pekfinger alt insida lillfinger. Tror ni det möjligtvis skulle kunna vara så pass att skadan invalidiserat något finger?

Skadan är troligen på höger hand. Ingen som vet, polisen menar det pga fingeravtryck höger lillfinger vid tidningsboxen. Svårt att avgöra. GM kan ev fått en skada från kniven på annat ställe med. Mest troligt underarm om M haft kniven.
Citera
2018-04-14, 11:33
Medlem
Link04s avatar
Om man kör hagamannens signalement via vittnen så kan man se att det är klart mer specifikt jämfört med singalement GM Linköping.

Signalement: "Ca 165-170 cm, ca 30 år. Normal kroppsbyggnad. Kort mellanblont/råttfärgat hår. Mörk ev svart skinnjacka, ljusblå jeans. Bruna moccaboots, trubbiga framtill med ett runt metallspännen bak. Svensk, pratar utan brytning/utpräglad dialekt."

Tror att vittnen vid och runt Åsgatan observerat två personer, därav dom oklara vittnesuppgifterna.
Citera
2018-04-14, 11:44
Medlem
Link04s avatar
Är lite intressant att inte AL:s anhöriga har fått samtal om någon Leif från polis, bara Hassan.

Olle och övriga anhöriga till AL har inte sålt sig till media som Hassan har. Något känner han skuld för och försöker peka mot annat håll. Det är solklart.
Citera
2018-04-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Om man kör hagamannens signalement via vittnen så kan man se att det är klart mer specifikt jämfört med singalement GM Linköping.

Signalement: "Ca 165-170 cm, ca 30 år. Normal kroppsbyggnad. Kort mellanblont/råttfärgat hår. Mörk ev svart skinnjacka, ljusblå jeans. Bruna moccaboots, trubbiga framtill med ett runt metallspännen bak. Svensk, pratar utan brytning/utpräglad dialekt."

Tror att vittnen vid och runt Åsgatan observerat två personer, därav dom oklara vittnesuppgifterna.
"Signalement ca 15-18 år, normal kroppsbyggnad, runt ansikte, blå ögon, blont hår, röker alt snusar, ärr efter knivskada i hö hand, beige tröja/polojumper, svarta byxor." Är det ungefär vad vi vet idag? Att GM röker/snusar tyder på att han är åtminstone en bit in i tonåren. DNA:t visade ju på blå ögon. Hur det var med jackan är väl litet oklart.
Citera
2018-04-14, 12:11
Medlem
Link04s avatar
Hassan kan inte svenska bra 04 får man ta med. Då är det troligen en tolk som framfört hans Leif spår från polis via telefon som han uppger i media. Leif kan ha varit en kontrollfråga för att testa Hassans reaktion och därifrån vet vi hans beteende.

Om Hassan känner skuld så kan hans motiv vara allt från hans affärer till att han känner till att M bar kniven som dödade honom plus en granne. I bästa fall bara att han känner skuld för att han är invandrad och inte vill vara till besvär i kvarteret.
Citera
2018-04-14, 12:16
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Polis kollar den här tråden regelbundet. Det här är största forum som finns om dubbelmordet.
Tror att man borde kartlägga "Jordgubbsflickan" och dennes inlägg i tråden. Min uppfattning är att det verkar finnas substans i vad denna person har skrivit i tråden.
Citera
2018-04-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Tror att man borde kartlägga "Jordgubbsflickan" och dennes inlägg i tråden. Min uppfattning är att det verkar finnas substans i vad denna person har skrivit i tråden.
Jag håller med dig. Citerar mig själv från diskussionerna kring "jordgubbsflickan" i mars-18:
Citat:
Har en helt annan uppfattning. Jordgubbsflickan är insyltad i GM:s släkt/bekanta etc. Hon är för rädd/feg or whatever för att gå vidare med det hon vet. Hon kommer in i tråden, droppar viss info och hoppas att något ska ske. Hon är yngre än GM. Hon har respekt för honom. Vore hon äldre hade hon sett till att polisen fått info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in