2018-04-13, 23:19
Medlem
Vad tror ni andra i tråden om skadan GM fått på sin hand, höger eller vänster tass? Borde väl vara insida av pekfingret som blivit mest skadat, så klart beroende vilket håll han hållt kniven på men tror troligtvis sitter skadan på insida pekfinger alt insida lillfinger. Tror ni det möjligtvis skulle kunna vara så pass att skadan invalidiserat något finger?
Citera
2018-04-13, 23:20
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Skulle vara intressant att ha tillgång till alla högstadie klassfoton i Linköping 2004 nu!! Om ngn särskilt lik fantombild!
Ngt säger mig att Luffarjeppe sitter maniskt och kartlägger här och nu!
Skulle inte bli ett dugg förvånad om Luffarjeppe levererar rätt namn snart!!

Luffarjeppe är grön. Han har koll på personer i Linköping.
Citera
2018-04-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandyRandy
Vad tror ni andra i tråden om skadan GM fått på sin hand, höger eller vänster tass? Borde väl vara insida av pekfingret som blivit mest skadat, så klart beroende vilket håll han hållt kniven på men tror troligtvis sitter skadan på insida pekfinger alt insida lillfinger. Tror ni det möjligtvis skulle kunna vara så pass att skadan invalidiserat något finger?

Gm ska ha varit högerhänt, så höger lillfinger och eventuellt tumme och handflata, då kniven var tveeggad. Polisen verkar tro att gm kan ha blivit ganska allvarligt skärskadad. Enligt blodspår ska han ha tappat mycket blod. Tidigt i utredningen kontaktade polisen vårdcentraler eftersom de trodde att gm kan ha varit i behov av läkarvård. Invalidisering av lillfinger ska nog inte uteslutas, men det är heller inte givet. Så räkna inte bort en misstänkt för att han inte saknar känsel i lillfinger.
Citera
2018-04-13, 23:33
Medlem
Jo jag har koll på många i stan känner ca 50 personer som är topsade men det är både en liten stad där man känner många men för stor för att känna alla. Men med lite tur så tar vi han
Citera
2018-04-13, 23:33
Medlem
Citat:

Låt oss hoppas att en o annan nerv/sena förstörts och att han inte kan använda nån finger eller två!
Citera
2018-04-13, 23:35
Medlem
Tror det är skit samma hur bra koll polisen/ni har på personer i Linköping, GM är inte där ifrån, hade han varit det så hade han varit inringad för längesen. Jag är helt säker på han har någon löst koppling dit, som gjort han varit där några fåtal gånger, därav hans konstiga rörelsemönster. Kanske en mormor boende där, någon kusin boende där eller liknande.
Citera
2018-04-13, 23:39
Medlem
Citat:
Tror det är skit samma hur bra koll polisen/ni har på personer i Linköping, GM är inte där ifrån, hade han varit det så hade han varit inringad för längesen. Jag är helt säker på han har någon löst koppling dit, som gjort han varit där några fåtal gånger, därav hans konstiga rörelsemönster. Kanske en mormor boende där, någon kusin boende där eller liknande.

Varför ? Dom absolut flesta som topsats är väl kring 20 år? Hur många 15-åringar jämförelsevis är topsade? Kan vara just pga att inriktat sig på fel ålder man missat honom?
Dessutom om han vore från annan stad varför var det så viktigt att tysta A-L?
Mer troligt faktiskt att A-L och han känner igen varandra och han inser att han måste ta kål på henne?
Man vet ju knappast var alla sina lärare/fd lärare bor nånstans osv.
Senast redigerad av KalleCb 2018-04-13 kl. 23:46.
Citera
2018-04-13, 23:39
Medlem
Link04s avatar
Citat:

Så kan det också vara.
Citera
2018-04-13, 23:42
Medlem
Citat:

Nej, men jag tror ändå att gm kan ha räddats av ett falskt alibi. Om hans föräldrar intygat att han var med dem vid tidpunkten för mordet så är det svårt för polisen att få till ett förhör. Jag vet inte hur hårda polisen varit när de knackat på dörrar, men de verkar ha knackat på såpass många dörrar och topsat så många att det slut mest kan ha handlat om formalia där falska alibin inte har synats. Men det är bara min uppfattning.
Citera
2018-04-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ditt inlägg är intressant och går bättre ihop med någon utsocknes (den blodige mannen vid Resecentrum?). Han kan ha rest iväg och sökt vård för sin handskada, vilket jag är säker på att han varit tvungen till. Han har närstående, som läst om morden, men som inte kopplar till sonen eller inte bryr sig om vad sonen gör. Sonen kan vara udda, bipolär, störd, bråkstake or whatever. Jag gissar på ensamstående förälder som har fullt upp med att klara det dagliga. Att GM ger sig på Muhammed tror jag har att göra med ett personligt agg av något slag, inte Ammouris affärsverksamhet.
Citera
2018-04-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Varför ? Dom absolut flesta som topsats är väl kring 20 år? Hur många 15-åringar jämförelsevis är topsade? Kan vara just pga att inriktat sig på fel ålder man missat honom?

Hade det varit en 13-20 åring från Linköping tror jag också denna person hade varit inringad. Visst det är ingen lite by men ändå så pass liten stad att en så ung person skulle inte kunnat dra omkring med en sårskada/ev frånvaro från skola eller konstigt beteende, efter morden utan att någon la ihop 1+1.
Citera
2018-04-13, 23:48
Medlem
Tror han har mycket bra lokalkännedom ,vad skulle han annars göra i området? någon som aldrig varit i Linköping hade nog fortsatt springa åt helvete och inte springa tillbaka mot det hållet där han började springa ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in