2018-04-14, 11:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
71 låter rimligt om syrisk stats-TV säger 13? Nja.

I fallet S300 verkar du har rätt, det hade jag missat.
Iran har utvecklat ett eget system: Sayyad-3:

Iran's WARNING to US: Shocking images of 'HUNTER' missile production line released

IRAN has opened the production line for a new Sayyad-3 air defence missile able to travel 75 miles and reach an altitude of 17 miles.

https://www.express.co.uk/news/world/831758/Iran-Sayyad-3-air-defence-missile-US-warning
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
120 missiler in i Syrien - 13 st sköts ner.

Under förutsättning att Syriens statliga television har korrekt information, så sköt man ner 13 st missiler.

www.iran-daily.com/News/213164.html

Knäpptyst från Moskva, noll kommentarer, och inga motattacker.............

Trovärdigheten hos Putin, hur är det ställt med den egentligen?
Du har helt fel uppgifter, både vad gäller antalet och Moskva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tänkte också att det skulle vara ett försök att sopa igen eventuella spår eller något ditåt. Men jag vet inte om de har siktat direkt dit.
Nej, jag vet inte vart bomberna föll, har inte läst så mycket än.

Det som jag tänkte först var hur britterna kunde veta var kemfabrikerna var någonstans, men dom måste ha bombat dom 13 som fanns från början som Syrien redan har monterat ner och inga vapen finns där.
Förmodligen var det en symbolisk attack för att rädda ansiktet eftersom inga kemvapen finns hos den syriska regeringen. Dom förstördes för några år sedan under OCHW (stavning?) övervakning.
Citera
2018-04-14, 11:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
BOOM sa det!
Detta ska bli intressant att följa. Kul att se alla assadisterma på forumet gråta ut och lyfta sina händer mot skyn och skrika i förtvivlan.
Tror inte att assadisterna gråter. Här är mannen själv på väg till jobbet på morgonen:

https://twitter.com/Presidency_Sy/status/985035128794644480
Citera
2018-04-14, 11:12
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Enligt Ryssland avvärjdes 70 % av missilerna.

http://tass.com/defense/999760

Ryssland har all anledning i världen att överdriva denna siffra, förstår alla som ser nyktert på saken. De slipper då vedergälla, vilket de i princip inte kan.
Citera
2018-04-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
BOOM sa det!
Detta ska bli intressant att följa. Kul att se alla assadisterma på forumet gråta ut och lyfta sina händer mot skyn och skrika i förtvivlan.
Jag undrar vad deras förtvivlan bottnar i. Att Putin var slak och inte skyddade Assad eller att Trump inte gör som de vill. Det var ju ändå inget "allvarligt" som bombades vad jag har förstått det som. Morsan (putin) drar bort barnet (Assad) från tutten och nu gråts det.
Citera
2018-04-14, 11:13
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
71 låter rimligt om syrisk stats-TV säger 13?

Siffran 12-13 kommer från de missiler som var avsedda för Dumeir militära flygfält. Syriskt luftvärn tog ned alla 12 missilerna som kom i den riktningen, ingen träff! Är iaf så jag förstått det hela...
Senast redigerad av Max3x 2018-04-14 kl. 11:30.
Citera
2018-04-14, 11:15
Medlem
Eftersom det är helt tyst om döda och skadade människor och samma sak med materiella skador är nog sanningen den att missilattacken som US, UK och Frankrike gjorde blev till ett fiasko.
USA vill inte framlägga hur många missiler som sköts mot syriska mål.
Syrien skulle aldrig hemlighållit om det blev stora förluster i människoliv och annat.
Citera
2018-04-14, 11:19
Medlem
SvaMp_s avatar
Det är så jäkla intressant, 2a April började rebellerna evakuera ifrån området
https://syria.liveuamap.com/en/2018/2-april-rebels-begin-evacuating-from-last-opposition-pocket

Fem dar senare ska Assad få för sig att kembomba området? Varför i helvete skulle han göra det
Citera
2018-04-14, 11:20
Medlem
Citat:
Nja Moskva (Sputnik) säger ju att de skjutit ner 71. Jag tycker 13 låter trovärdigare. Även bortsett från det tekniskt svåra (omöjliga?) i att ta ner 71 stycken, så har ryssarna ett utmärkt argument att överdriva siffran så mycket det går - de slipper då "vedergälla", något som skulle drabba dem själva värst.

71 st??

Även efter 2 flaskor Moskovskaya, skulle inte ens, Putin klämma ur sig en sådan siffra!

Jo, förresten, han var ju nykter när han ljög världen, rätt upp i ansiktet, då han bedyrade att inga Ryska trupper fanns på Krim eller Ukraina, trots tv team på plats som dokumenterade att så var fallet, och satellitfoton som bekräftade detsamma.

Putins förhållande till sanningen, hur är den egentligen?
Citera
2018-04-14, 11:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag undrar vad deras förtvivlan bottnar i. Att Putin var slak och inte skyddade Assad eller att Trump inte gör som de vill. Det var ju ändå inget "allvarligt" som bombades vad jag har förstått det som. Morsan (putin) drar bort barnet (Assad) från tutten och nu gråts det.
Robust hallucination du har igång där. Du får berätta mer om den någon gång. Assad sitter nu starkare än någonsin efter detta minst sagt magra utfallet på en samlad missilattack av trojkan. Nu säger Moskva att man tänker leverera s-300 AD inte bara till Syrien utan till andra partners i regionen. Ryssland brukar göra det de säger. Lokalval är på gång i UK nästa månad och missnöjet med Macron i Frankrike är monumental med sopberg i Paris.

Samtidigt dansas det på gatorna i Damaskus:

Within Syria

‏ @WithinSyriaBlog

Citat:
People in Damascus now, celebrating the end of the horrifying US strike, in a Kurdish fashion

https://twitter.com/WithinSyriaBlog/status/985004849766027265
Citera
2018-04-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Eftersom det är helt tyst om döda och skadade människor och samma sak med materiella skador är nog sanningen den att missilattacken som US, UK och Frankrike gjorde blev till ett fiasko.
USA vill inte framlägga hur många missiler som sköts mot syriska mål.
Syrien skulle aldrig hemlighållit om det blev stora förluster i människoliv och annat.

Håller med det mesta men den försvarade makten brukar oftast hemlighålla egna förluster för att undvika negativ moral och svaghet . Det händer i alla krig inte bara i Syrien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in