2018-04-14, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
O försökte på Lunds universitets sjukhus att få läkare att fastställa att Moa ♥️ Agnes hade ME, vitamin brist mm mm. Efter flertalet undersökningar av olika läkare då, O var bestämd att nä du, jag vill ha en annan läkare.
Så jag lovar Moa ♥️ Agnes om något barn har blivit undersökta på allt vad man inom svensk sjukvård kan begära.

Dock innan hade Moa ♥️ Agnes varit hemma från skolan mycket, i perioder.

O begav sig vidare till Tyskland där han har bl.a. en vän som läkare - där fick Moa ♥️ Agnes felaktiga diagnoser - förfalskade intyg gavs till skolan - Försäkringsbolaget etc

O hade ett spelberoende - pengarna blåste bort

O och Hannas bil blev stulen - fick en ny via försäkrings bolaget - men bilen hittades O hade sålt den.

Dom hade två bilar.
Citera
2018-04-14, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom hade två bilar.

Men bara den äldsta som O sålt och anmält stulen.
Citera
2018-04-14, 01:39
Medlem
Citat:
Men bara den äldsta som O sålt och anmält stulen.

Så skilsmässa kan inte ha varit ett alternativ för H då hon visste att O ändå aldrig skulle lämna henne och flickorna ifred?
Citera
2018-04-14, 01:52
Medlem
Solglittrets avatar
Nu skriver jag något som jag kanske kommer få mycket skit för.

Du "Rockkungen" verkar väldigt trovärdigt och har väldigt intressant info att komma med.
Det uppskattas verkligen att du delger oss den.

Men du lämnar inte riktigt svar på vissa frågor. Frågor som anhöriga kanske lätt borde kunna svara på - som tankar kring avskedsbrevet, hur mycket flickorna orkade inne i villan i form av lek, läsning, varför du uppfattat att de inte fick följa med på en fisketur 2017 etc..

Du har uppenbarligen utländskt, kanske utomeuropeisk härstamning och uppväxt med ledning av dina formuleringar. Det är naturligtvis helt tillåtet ( ) och många av oss har också utländsk härstamning. Men Henkow/Brenton var helsvenska familjer i flera generationer. Ingift anhörig är ju fullt rimligt att vara. Dock har ju några grävare här snokat och kartlagt familjernas släktförhållanden utan att det där finns några utomeuropeiska ingifta.

Det är svårt att vara anhörig om man inte kommer från och är uppvuxen i samma världsdel eller ingift.

Förlåt mig för min misstänksamhet och förlåt mig ifall jag är helt fel ute och du känner dig kränkt. Jag vill bara inte gå "all in" på uppgifter som kanske inte stämmer - alldeles särskilt som många uppgifter överstämmer med mina teorier och jag kanske därför blir så glad att jag "vill" tro.
Om jag har fel och du tycker detta inlägg är förfärligt - så bara strunta i vad jag skrivit.
Senast redigerad av Solglittret 2018-04-14 kl. 02:15.
Citera
2018-04-14, 02:14
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Tack!
Det är bl.a. den information vi i familjen tagit del utav.
I familjen ? Är inte dom döda ?
Citat:
O försökte på Lunds universitets sjukhus att få läkare att fastställa att Moa ♥️ Agnes hade ME, vitamin brist mm mm. Efter flertalet undersökningar av olika läkare då, O var bestämd att nä du, jag vill ha en annan läkare.
Så jag lovar Moa ♥️ Agnes om något barn har blivit undersökta på allt vad man inom svensk sjukvård kan begära.

O begav sig vidare till Tyskland där han har bl.a. en vän som läkare - där fick Moa ♥️ Agnes felaktiga diagnoser - förfalskade intyg gavs till skolan - Försäkringsbolaget etc

O och Hannas bil blev stulen - fick en ny via försäkrings bolaget - men bilen hittades O hade sålt den.
Försäkringsbolag behöver inget läkarintyg. Möjligtvis försäkringskassan. ❤️
Citera
2018-04-14, 02:27
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
I familjen ? Är inte dom döda ?

Försäkringsbolag behöver inget läkarintyg. Möjligtvis försäkringskassan. ❤️

Jag vill inte näpsa dig när du nu också ifrågasätter något jag just själv ifrågasatt. Men om man har en barnförsäkring och barnen blir sjuka och vill ha ut ersättning från försäkringen - behöver man läkarintyg. Brukar vara speciella läkarintyg från resp försäkringsbolag som läkaren fyller i. Ibland vill bolagen ha journalkopior. Läkaren ersätts av försäkringsbolaget för sitt extrajobb som vanligen sker utanför arbetstid.

Dessa barnskade/sjuka barn försäkringar kan ge mycket pengar till en förälder vars barn är sjukt och vårdas hemma eller ligger på sjukhus, rör sig om flera hundra kronor per dag. Samt att barnet själv kan få ersättning för skadan/sjukdomen som uppstått och om den medfört handikapp eller nedsatt livskvalitet (detta ord igen). Här talar vi om belopp som högst upp mot flera hundra tusen kronor/ någon miljon i värsta fall.

Fanns det ekonomiska orsaker och incitament till familjens situation i Bjärred?
Senast redigerad av Solglittret 2018-04-14 kl. 02:32.
Citera
2018-04-14, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag vill inte näpsa dig när du nu också ifrågasätter något jag just själv ifrågasatt. Men om man har en barnförsäkring och barnen blir sjuka och vill ha ut ersättning från försäkringen - behöver man läkarintyg. Brukar vara speciella läkarintyg från resp försäkringsbolag som läkaren fyller i. Ibland vill bolagen ha journalkopior. Läkaren ersätts av försäkringsbolaget för sitt extrajobb som vanligen sker utanför arbetstid.

Dessa barnskade/sjuka barn försäkringar kan ge mycket pengar till en förälder vars barn är sjukt och vårdas hemma eller ligger på sjukhus, rör sig om flera hundra kronor per dag. Samt att barnet själv kan få ersättning för skadan/sjukdomen som uppstått och om den medfört handikapp eller nedsatt livskvalitet (detta ord igen). Här talar vi om belopp som högst upp mot flera hundra tusen kronor/ någon miljon i värsta fall.

OM O var spelberoende och behövde penga och sjuka barn kunde bidra genom sina försäkringspengar som betalades ut. Barnen MÅSTE hållas sjuka då. Kriterit för att få ut något.
Citera
2018-04-14, 03:12
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Man får inte ersättning från försäkringsbolag vid alla sjukdomar. Inte vid den mest förekommande sjukdomen här i tråden. Barnförsäkring. Så mest ekonomiskt vore det för O att bolla för andra sjukdomar och få falska läkarintyg för dom. Jag orkar inte läsa alla dina inlägg.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-04-14 kl. 03:15.
Citera
2018-04-14, 03:22
Medlem
För er som menar att Rockungens inlägg är väldigt trovärdiga - varför värderar.ni hens info som mer pålitlig än andra uppgifter som funnits i tråden ända från start?
Citera
2018-04-14, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
För er som menar att Rockungens inlägg är väldigt trovärdiga - varför värderar.ni hens info som mer pålitlig än andra uppgifter som funnits i tråden ända från start?
Jag vet inte vem som är mest trovärdig men jag vet att jag dras mest till dom som sätter dom viktigaste personerna i fokus.
Agnes och Moa.
Jag letar efter känslorna mellan raderna.
En grupp här verkar mer angelägna om att framförallt skydda Oskar Henkows rykte.
Högutbildad är ett ord som ständigt upprepas. Ja, Hanna och Oskar var högutbildade inom sina specifika områden men det säger ingenting om deras förmågor att hantera sina relationer, sitt känsloliv, sitt föräldraskap.
Den här beskrivningen av ett perfekt föräldrapar som plötsligt bara flippar ut är inte trovärdig för mig.
Om jag googlar Oskar så kommer det genast upp bilder och texter. När jag söker efter Hanna, Agnes och Moa.....tomt. Bara en flera år gammal bild på fotbollsAgnes och två gamla bilder på Hanna som presenterats här i tråden.
Ingen Moa.
För mig blir det naturligt att först och främst grubbla över Agnes och Moa. Vilka var dom? Vem lyssnade på dom? En tonåring och en på väg att bli. Kompisar och andra vuxna än föräldrarna och världen utanför blir viktigare då.

Oskar tog plats. Det gör han även nu. Bara en googling bort. Men var är Hanna, Agnes och Moa?
Det finns en grupp här i tråden som anger tonen. Jag tror att vi, och vi är nog ganska många, som följt tråden från början men inte själva deltagit. Jag tror att vi ser ett mönster tydligare.
Gruppen uttrycker sig med ett språk som om dom var hundra år gamla. Dom tar plats och är oerhört nedlåtande mot personer som vågar säga emot.
Nästan ensam mot dom kämpar solglittret. Med en ängels tålamod. Trots att hen nästan slår knut på sig själv i sin iver att förklara om och om igen hur hen tänker så missförstår man medvetet känns det som.
För mig är det inga problem att jämföra mördare, hög eller lågutbildad. I min värld finns det inte finare och mindre finare.
Som sagt. Jag vet inte vem som är trovärdig . Jag kan bara gå på min egen känsla.
Citera
2018-04-14, 07:18
Medlem
Citat:

Har polisen fått veta allt du berättar här?
kunde ingen av er som vetat om att O styrde familjen ha hjälp/gjort något för Hanna och barnen innan det fruktansvärda hände?
Tack för att du beröttar
Citera
2018-04-14, 07:23
Medlem
Hej,
Jag följer tråden. Inte perfekt men nästan.
Det jag vet är ; Hanna berättade att dom inte hade fått hjälp på Barnsjukhuset i Lund. Men om Moa hade varit på massor av utredningar med blodprover så hade hon berättat det. Det finns inga barn som gillar blodprover. Hade hon genomgått såna undersökningar hade hon klagat. Därför tror jag inte på den informationen .
Jag tror inte heller att Oskar hade spelskulder och hade sålt gamla bilen för att få pengar. Man måste känna Oskar och då vet man att han inte var den typen av människa. Jag tror inte att han har spelat kort ens i sitt liv.
När jag blev förhörd av polisen så berättade jag att Hanna hade ont och polisen reagerade när det var. Under förhöret hade jag berättat mycket och ändå fick jag knappt några motfrågor. Eftersom polisen reagerade på Hannas enormt onda rygg så tror jag att hon hade ändå bröstcancer som metastaserade som några har skrivit här . Hanna har inte själv berättat nåt.
Jag tror inte att - om det finns intyg - att dom var förfalskade. Men i Tyskland är icke vetenskapliga instutioner mer utbredda. Alternativmedicin. Jag tror att Oskar skaffade ett intyg på ett sånt ställe. Det är vad jag tror. Vet inte alltså.
Men eftersom Oskar var så vältalig så gick skolan på det. Om man kände Oskar så förstår man att vanligt folk lätt kan gå på hans ord.
Jurist, fin familj, vältalighet, övertygande , intelligent och etc.
En vanlig snäll skolrektor kan inte så lätt gå emot honom.
Man får även kolla att intyget inte var från Gottfried. Därför borde detta anmälas till Socialstyrelsen. 2 barn dödades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in