Citat:
Ursprungligen postat av
Tey44
För er som menar att Rockungens inlägg är väldigt trovärdiga - varför värderar.ni hens info som mer pålitlig än andra uppgifter som funnits i tråden ända från start?
Jag vet inte vem som är mest trovärdig men jag vet att jag dras mest till dom som sätter dom viktigaste personerna i fokus.
Agnes och Moa.
Jag letar efter känslorna mellan raderna.
En grupp här verkar mer angelägna om att framförallt skydda Oskar Henkows rykte.
Högutbildad är ett ord som ständigt upprepas. Ja, Hanna och Oskar var högutbildade inom sina specifika områden men det säger ingenting om deras förmågor att hantera sina relationer, sitt känsloliv, sitt föräldraskap.
Den här beskrivningen av ett perfekt föräldrapar som plötsligt bara flippar ut är inte trovärdig för mig.
Om jag googlar Oskar så kommer det genast upp bilder och texter. När jag söker efter Hanna, Agnes och Moa.....tomt. Bara en flera år gammal bild på fotbollsAgnes och två gamla bilder på Hanna som presenterats här i tråden.
Ingen Moa.
För mig blir det naturligt att först och främst grubbla över Agnes och Moa. Vilka var dom? Vem lyssnade på dom? En tonåring och en på väg att bli. Kompisar och andra vuxna än föräldrarna och världen utanför blir viktigare då.
Oskar tog plats. Det gör han även nu. Bara en googling bort. Men var är Hanna, Agnes och Moa?
Det finns en grupp här i tråden som anger tonen. Jag tror att vi, och vi är nog ganska många, som följt tråden från början men inte själva deltagit. Jag tror att vi ser ett mönster tydligare.
Gruppen uttrycker sig med ett språk som om dom var hundra år gamla. Dom tar plats och är oerhört nedlåtande mot personer som vågar säga emot.
Nästan ensam mot dom kämpar solglittret. Med en ängels tålamod. Trots att hen nästan slår knut på sig själv i sin iver att förklara om och om igen hur hen tänker så missförstår man medvetet känns det som.
För mig är det inga problem att jämföra mördare, hög eller lågutbildad. I min värld finns det inte finare och mindre finare.
Som sagt. Jag vet inte vem som är trovärdig . Jag kan bara gå på min egen känsla.