2018-04-14, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Hittade. Dock hittade jag bara detta: https://twitter.com/RT_com/status/984982769112682496

https://pbs.twimg.com/media/Datb0fTU8AA4OmP.jpg
Citera
2018-04-14, 04:40
Bannlyst
som sagt västs politik mot länderna i mellanöstern är ett fiasko, man behandlar dessa som att det vore normala samhällen
finns bara ett sätt att lösa problematiken, se till att dessa länder är vapenlösa, skicka tillbaks alla invandrare fran mellanöstern till deras hem, efter att de blivit vapenlösa lat de sköta och lösa sina egna problem internt
Citera
2018-04-14, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det finns ju inget att göra nu. Attacken är avslutad.

Vadå finns inget att göra? De kan fortfarande attackera t.ex. amerikanska fartyg eller liknande.
Att attacken från USA (med allierade) eventuellt är avslutad, betyder ju inte att Ryssland inte kan svara.
Citera
2018-04-14, 04:41
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Russian Ambassador responds to the U.S. on Syria strikes: "The worst apprehensions have come true. We warned that such actions will not be left without consequences."

Får se om Putin svarar då.

Det lär isf ske ganska så snart.
Citera
2018-04-14, 04:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Vadå finns inget att göra? De kan fortfarande attackera t.ex. amerikanska fartyg eller liknande.
Att attacken från USA (med allierade) eventuellt är avslutad, betyder ju inte att Ryssland inte kan svara.

Jag ska äta upp min hatt om det sker.
Citera
2018-04-14, 04:44
Medlem
Citat:
Jag ska äta upp min hatt om det sker.

De kommer garanterat svara på något sätt. Är ju dock mer troligt att de väljer att köra klassiska svaret, d.v.s dra hem diplomater eller liknande, snarare än ett militärt svar. Men svarar det militärt ska det bli ett nöje att se din hatt på en tallrik
Citera
2018-04-14, 04:46
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
De kommer garanterat svara på något sätt. Är ju dock mer troligt att de väljer att köra klassiska svaret, d.v.s dra hem diplomater eller liknande, snarare än ett militärt svar. Men svarar det militärt ska det bli ett nöje att se din hatt på en tallrik

Dra hem diplomater? Ja, det vore ju ett bra svar på en illegal militärattack.
Citera
2018-04-14, 04:47
Medlem
dobbelinas avatar
Intressant att attacken sker timmar innan kemvapeninspektörerna från OPCW är på
plats för verifiering.
Kommer ni ihåg Gulfkriget?, "we have irrefutable proof"........
Den där "bevis videon" med folk som duschar varandra med slangar, skulle jag själv kunna
iscensätta på 5 minuter, bevisar ingenting.
Senast redigerad av dobbelina 2018-04-14 kl. 04:51.
Citera
2018-04-14, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Var det verkligen detta som Putin menade med att "svara"?

Alltså att skjuta ner ett par missiler som kommer flygandes?

Man tycker att ryssen borde ha attackerat något vid det här laget annars.

Tittar på på bilderna ABC News nu när en missil exploderar i skyn, men ser det inte ut som att det är ganska många som beskjuter den? Det glimrar till i luften. Det är väl säkert inte ryssar utan syriska regimsoldater. Någon som har någon uppfattning? Varför exploderar missilen ens i skyn?

Syrisk media säger att 13 av missilerna sköts ner och att det amerikanska angreppet var misslyckat. Inte så oväntat antar jag, krigsföringen fortsätter via media.
Citera
2018-04-14, 04:50
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Dra hem diplomater? Ja, det vore ju ett bra svar på en illegal militärattack.

Men hur trodde du att de skulle svara? Troligen var attacken i full gång när Trump började tala, och man hade säkert allt möjligt understöd i luften redo för alla eventualiteter. Ryssarna skulle inte ha haft en chans att göra något förutom att offra sina piloter, och en helt oprovocerat angrepp nu i efterhand är ju helt otänkbart.
Citera
2018-04-14, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Intressant att attacken sker timmar innan kemvapeninspektörerna från OPCW är på
plats för verifiering.
Kommer ni ihåg Gulfkriget?, "we have irrefutable proof"........

De kanske nekades? I Gulfkriget bevisades väl senapsgas som Saddam hade använt? Och Irak-kriget berodde väl också på att Saddam vägrade låta kontrollanter komma in. Vilket var helt enastående korkat eftersom det ju visade sig i efterhand att han inte hade nåt att dölja.
Senast redigerad av clandeztino 2018-04-14 kl. 04:59.
Citera
2018-04-14, 04:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Men hur trodde du att de skulle svara? Troligen var attacken i full gång när Trump började tala, och man hade säkert allt möjligt understöd i luften redo för alla eventualiteter. Ryssarna skulle inte ha haft en chans att göra något förutom att offra sina piloter, och en helt oprovocerat angrepp nu i efterhand är ju helt otänkbart.

Läs mina senaste inlägg en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in