2018-04-13, 16:03
Medlem
Vedträs avatar
Känns som denna incident och London båda spelar israel i händerna. Inga spår på den fronten? Syrien o Israel har ju varit ärkefiender sen länge. Kanske eldat på Syrien konflikten på rebelsidan. Att Assad kommer på fötter med ett starkt ryssland och ett försvagat USA kanske är skräcken.
Senast redigerad av Vedträ 2018-04-13 kl. 16:12.
Citera
2018-04-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Ursäkta? Vart skyller jag något på Trump. Jag har inte sagt ett skit om varken det ena eller andra och jag bryr mig uppriktigt sagt inte ett skit om Hillary eller Trump för den delen heller.
Däremot finns det uppenbara skillnader mellan dem och att Trump skulle lyssna på något som Wallström säger när det gäller Amerikanska bomber i Syrien eller inte är i det här fallet väldigt osannolikt.
Eventuella ställningstaganden eller fördömanden innan man vet vad som hänt och innan några bomber fallit skulle ju vara enbart moraliska slag i luften.

Jag tolkade dig fel då, sorry.
Fick intrycket att du tyckte att hela grejen är ett resultat av Trumps nyckfullhet.
Jag tror snarare han är intvingad i detta av skäl som ingen nånsin får veta.
Citera
2018-04-13, 16:22
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ska vi se vad Ryssland säger i dag då.

AFP

Ryssland har bevis om att det är iscensatt av andra länders säkerhetspolis är ett scenario dom delar med sig av i dag (utan bevis). Och ett annat handlar om vita hjälmarna (utan bevis). Samtidigt skriver medierna att Putin varnar Macron för hänsynslösa handlingar i Syrien vilket ska tolkas som att ryssar på plats kommer försvaras. Tja, det är samma visa varenda gång Ryssland berättar historier för att röra om och när bevisen kommer så är det inte lika roligt längre. Inte konstigt att man klassar ryska uttalande som fake news.

Inte i det här fallet. Kina är inte inblandade och lär inte lägga två strån i kors för Syrien.

Märks att du inte följt konflikten på nära håll. Kina är minst sagt högst iblandade och stöttar den syriska regimen i smyg, men har utåt visat en "neutral" ställning.

Här kan du läsa om vart Kina står i konflikten och hur de spelar bakom kulisserna. Det är uppenbart att Kina har ett finger med i spelet, vill man vara en supermakt så har man alltid något intresse bakom kulisserna oavsett vart i världen det utspelar sig. Så är det bara.

Det behöver inte vara militärt man stöttar Assad. Det kan även vara ekonomiskt.

http://nationalinterest.org/feature/china-supporting-syrias-regime-what-changed-17738
http://www.newsweek.com/china-did-not-fight-syria-won-war-754644

Två mycket intressanta länkar. Skulle inte alls förvåna mig om Kina är ledande inom 10 år. Kineserna är sluga och skall icke underskattas.
Citera
2018-04-13, 16:30
Medlem
Flottsteks avatar
Om det blir en konflikt mellan USA och Ryssland hoppas jag att några shithole länder får svampmoln över sig. Ska köpa öl och chips och bänka mig över helgen
Citera
2018-04-13, 16:31
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:

Inte i det här fallet. Kina är inte inblandade och lär inte lägga två strån i kors för Syrien.

Fast Kina kommer däremot att bli inblandade om NATO verkligen går in hårt mot Ryssland.

Frågan är om NATO verkligen är så pass korkade? Blir Kina inblandade så lär de flesta NATO-länderna hoppa av tåget om inte annat.
Senast redigerad av ThuleSociety 2018-04-13 kl. 16:33.
Citera
2018-04-13, 16:32
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Kina har militär i Syrien som stödjer Assad.
Citera
2018-04-13, 16:39
Medlem
okok1s avatar
Hade varit lite betryggande om Trump och Putin kunde tala över telefon. De har inte gjort det på länge? Förhoppningsvis sker ett samtal innan attack.

UN live: https://www.youtube.com/watch?v=qLI6GS9hoCE

Haley: Assad har använt kemvapen mot sin befolkning minst 50 gånger.
Senast redigerad av okok1 2018-04-13 kl. 16:56.
Citera
2018-04-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hade varit lite betryggande om Trump och Putin kunde tala över telefon. De har inte gjort det på länge? Förhoppningsvis sker ett samtal innan attack.

UN live: https://www.youtube.com/watch?v=qLI6GS9hoCE

Jag hoppas att inget händer. Men om, så hoppas jag att jänkarna skjuter på nåt mål ryssarna försvarar. Ryssarna kontrar och sänker farkosten det avfyrades ifrån. De jävlarna i USA är så satans styva i korken så de skulle behöva en riktig jävla käftsmäll till rekyl. Åkt runt och krigat och förstört länder så länge nu, en näsbränna vore på sin plats.

Libyeb tex, från ett av afrikas modernaste till värsta avskrädet till muslimhelvete. Tack vare USA och bland annat Sverige! Idioter.
Senast redigerad av Kattfarssas 2018-04-13 kl. 16:47.
Citera
2018-04-13, 16:53
Medlem
Citat:

AFP

Ryssland har bevis om att det är iscensatt av andra länders säkerhetspolis är ett scenario dom delar med sig av i dag (utan bevis). Och ett annat handlar om vita hjälmarna (utan bevis). Samtidigt skriver medierna att Putin varnar Macron för hänsynslösa handlingar i Syrien vilket ska tolkas som att ryssar på plats kommer försvaras. Tja, det är samma visa varenda gång Ryssland berättar historier för att röra om och när bevisen kommer så är det inte lika roligt längre. Inte konstigt att man klassar ryska uttalande som fake news.

Kina har militär personal som är stationerade i Syrien. Kina är i högsta grad inblandade i Syrienkonflikten, men dom håller en låg profil än så länge.
Citera
2018-04-13, 16:59
Bannlyst
Citat:

AFP

så då klassar du även macron och usa som fake news. Eftersom de sagt sig ha bevis för Assads attack utan att ha visat dessa.
Citera
2018-04-13, 17:02
Medlem
Jaktillers avatar
Ryssarna pekar ut Storbritannien som de som ligger bakom den "simulerade" film som ligger bakom kemvapenanfallet. De skall tydligen ha bevis för detta.
Citera
2018-04-13, 17:19
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktiller
Ryssarna pekar ut Storbritannien som de som ligger bakom den "simulerade" film som ligger bakom kemvapenanfallet. De skall tydligen ha bevis för detta.

De som inte sväljer allt som västmedia pumpar ut i form av propaganda och tankekontroll inser snabbt att White Helmets grundades av James Le Mesurier, en engelsk legoknekt med kopplingar till britisk militär och underrättelsetjänst.

Även Syrian Observatory for Human Rights, SOHR, drivs enskilt (dvs helt ensam) av Rami Abdulrahman bosatt i Coventry UK och har kopplingar till MI6. Han ska tydligen inte ens ha besökt Syrien på över 10 år.

Dessa två organisationer är de som i princip alla västmedia och politiker citerar. Så ja, att britterna är och fingrar i kakburken är svårt att bortse från.
Senast redigerad av Perfect10 2018-04-13 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in