2018-04-08, 00:09
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Var i helvete kom de pengarna från???
Det försvann väl några millar från Anna Lindhs minnesfond när Mååna var ansvarig?
Citera
2018-04-08, 01:08
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det försvann väl några millar från Anna Lindhs minnesfond när Mååna var ansvarig?

Nej, rena bedrägerier tror jag inte på. Fast det är klart att Labbe kunnat projektanställas för en rundlar summa.

Min poäng är fortfarande att de där pengarna som skulle gå till Labbe aldrig existerat.
Citera
2018-04-08, 09:16
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hon har antagligen privata pensionsförsäkringar också.

Det kan hon inte ha . Det hade väl kronkalle plockat isåfall ?
Citera
2018-04-12, 20:15
Medlem
Mona Sahlin får ett skattetillägg, efter att hon vid ett flertal tillfällen har lämnat in oriktiga uppgifter till Skatteverket mellan 2014 och 2016. Det totala skattetillägget som Mona Sahlin ska betala är totalt 34.760 kronor.
Källa: https://www.dn.se/nyheter/politik/mona-sahlin-far-skattetillagg-har-lamnat-oriktiga-uppgifter-till-skatteverket/

Med sin hittills vidlyftiga ekonomi skulle det inte förvåna om hon efter detta skattetillägg på 34760 kronor kommer att gå i personlig konkurs.
Citera
2018-04-13, 07:16
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mona Sahlin får ett skattetillägg, efter att hon vid ett flertal tillfällen har lämnat in oriktiga uppgifter till Skatteverket mellan 2014 och 2016. Det totala skattetillägget som Mona Sahlin ska betala är totalt 34.760 kronor.
Källa: https://www.dn.se/nyheter/politik/mona-sahlin-far-skattetillagg-har-lamnat-oriktiga-uppgifter-till-skatteverket/

Med sin hittills vidlyftiga ekonomi skulle det inte förvåna om hon efter detta skattetillägg på 34760 kronor kommer att gå i personlig konkurs.

Men "det är ju sexigt" att betala skatt
En sådan pajas höll på att bli statsminister?????????? Hu i helvete är en SÅSSE skapad i huvet undrar en vanlig jävla "jordapa"
Citera
2018-04-13, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Men "det är ju sexigt" att betala skatt
En sådan pajas höll på att bli statsminister?????????? Hu i helvete är en SÅSSE skapad i huvet undrar en vanlig jävla "jordapa"

Om jag inte minns fel från när det var aktuellt så hade journalisterna som undersökte saken kommit fram till att MS betalade runt 10% i skatt, medan medelsvensson betalade det tredubbla...
Citera
2018-04-13, 08:25
Medlem
LagomLats avatar
Jag tror att utmätning av fast egendom eller personlig konkurs inte är aktuellt.

MS pension är livslång och därför ger den sökra pengar till kronofogden så länge hon lever, i runda slängar 300000 om året till "fogden"

På tre år är det slutbetalt till kronofogden, sedan skall dödsboet efter "Pojken på Månen" ha 100000 också.

Och har livvakten fått sin lön utbetald ännu?

LL
Citera
2018-04-13, 20:23
Medlem
Den här skandalen var det bästa som kunde hända.

Nu har hon gått under jorden
för alltid hoppas jag.

Skitstövelns nio liv måste vara
slut nu.

Men eftersom det här är
Sverige så skulle jag inte bli
förvånad om hon dyker upp om
10 år på något bra betalt arbete.

Typ chef över ABF eller
Arbetsförmedlingen.
🤨
Citera
2018-04-13, 22:20
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nej, rena bedrägerier tror jag inte på. Fast det är klart att Labbe kunnat projektanställas för en rundlar summa.

Min poäng är fortfarande att de där pengarna som skulle gå till Labbe aldrig existerat.
Nja, Sahlin lämnade Anna Linds minnesfond efter att de gjort slut på 21 miljoner.
Något lurt är det garanterat.
Höga ersättningar och orimliga administrationskostnader ligger nära till hands.
Vet att flera inblandade inte vill ha Sahlin i sin närhet efter det.
Om det är olagligheter bakom vette fan, men omoraliskt är det säkert. Mona höll stilen även med sin "väns" pengar.
Citera
2018-04-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Nja, Sahlin lämnade Anna Linds minnesfond efter att de gjort slut på 21 miljoner.
Höga ersättningar och orimliga administrationskostnader ligger nära till hands.
Vet att flera inblandade inte vill ha Sahlin i sin närhet efter det.
Om det är olagligheter bakom vette fan, men omoraliskt är det säkert. Mona höll stilen även med sin "väns" pengar.

De festade loss och ordnade dyra symposier och mingelresor söderut som inte ledde någonstans. Uppenbarligen var det ingen i ledningen som begrep sig på att *förvalta* pengarna!
Citera
2018-04-14, 00:24
Medlem
Det är otroligt avslöjande för sosseadeln och (s) interna nepotism att den inkompetenta, omdömeslösa och svamliga Mona Sahlin kunnat ha en så lång karriär i den politiska eliten - och vid två tillfällen nästan blev statsminister!
Citera
2018-04-14, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

647 747 kr + 34 760 kr = 682 507 kr eller 18 958 kr/mån i 36 månader

Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik

Ja det påminner om att plundra skalbolag. Skulle gissa på feta "konsultarvoden" eller "luftfakturor" som gått till "målvakter", eller till "livvakten". Ingen som vet om Labbé Solinas har F-skattsedel tro ?

De verkar ju inte varit så klyftiga de här två snillena - jag menar hur klyftigt är det att utfärda påhittade löneintyg och sen tro att tex att banken och Skatteverket inte skulle börja snoka ?

Lönerna som livvakter hos FN är inte så höga som 250 000 kr/mån. Inte ens tex Hillary Clinton hade så mycket i lön. Däremot om hade han fått en tjänst hos tex Khaddaffi, Saddam, Assad eller någon mexikansk knarkbaron så hade han väl kunnat dra in kosing

Det e bara att invänta en stämning, ansökan om betalningsföreläggande hos KFM, ifrån Rickard Wolffs dödsbo så får den här följetongen fortsätta bäst den vill, sådana här saker tenderar att få "ett eget liv" i rättssalarna

Inte vet jag om Labbé har någon chans att få tillbaka handpenningen heller, den har väl frusit inne
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-04-14 kl. 01:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in