2018-04-12, 11:03
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det sämsta med Flashback är när folk helt utan bakgrundsinfo sitter och gissar. Är jag kär efter en dejt? Lol.

När jag dejtar seriöst så är mitt mål att det just ska falla väl ut. Inte särskilt konstigt. Hade du haft en läsförståelse för att skriva bättre än något tragiskt som 1.5 på hp, hade du även uppfattat att vi är småbekanta sen innan. Det är ingen random tjej.

Du verkar ha något emot mig. Alltid sött när sånt sker med anonyma människor. Det är rätt beta.
Att du däremot tycker det är beta att både använda Tinder for fun och att potentiellt hitta en flickvän är inskränkt. Beta att avsluta Tinder om man gillar någon liksom...

Att du sedan försöker gottgöra din högst jävla vidriga attityd med att hoppas att det ska gå bra är skapligt genomskinligt.

Den osmarthet och bitterhet många visar här inne skrämmer mig. Antingen är man en empatilös sexmissbrukare, eller så är man en betaliknande toffel. Det har aldrig slagit trådens medlemmar att det finns fullt normala människor såväl på Flashback som i den här tråden...

Okej. "Dom". Vilka? Jag har flera i min bekantskapskrets som hittat kärleken via Tinder; både de som ser medelbra ut, och de få som kan kategoriseras som närapå tior.

Andra stycket: tala inte för mig. Du sitter och gissar om andra anonyma användare mitt i en natt till en torsdag, utan att bidra till tråden. Där har vi istället tragiskt omogna ungkarlstecken.

//på återhörande
När jag syftade på ”dom” menade jag givetvis DIN typ!

Tillhörde ”flera i din bekantskapskrets” den här typen som träffade flera parallellt samtidigt i flera månader/år då?
Isånnafall, ge det några år så skall du se att skilsmässan är oundviklig.

Vilken tid jag är uppe på natten är oerhört irrelevant då jag jobbar natt, ditt sär.
Citera
2018-04-12, 11:13
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Har du inte förstått att Anteri17 är en typisk betahane? Bläddra tillbaka ett gäng sidor så ser du bevisen.
Dvs att han tänker avsluta tinder för en brud är inte alls särskilt förvånande.
Fast helt klart är att vissa brudar kan man träffa nångång och bara känna "wow", men oftast är det egentligen inget speciellt. Man överdriver, sinnesnärvaron kan vara tillfälligt rubbad och något som egentligen är högst mediokert kan med rätt ordväxlingar och utseende (tjejen inte säger så mycket, men ler skrattar åt rätt saker, och ser ja bättre än medel ut) = Anteri17's sinnestillstånd kan uppstå.
Håller tummarna att det går vägen, vore väl kul om någon får till något seriöst här inne.
Även trådens stora tuffa killar med många ligg (jag tillhör inte den skaran) drömmer ju om en speciell brud, vilket man kan läsa mellanraderna
Du behöver inte vara sur för att du inte får matchningar.
Citera
2018-04-12, 11:18
Medlem
Mannen inte för att vara sån, men SJÄLVKLART är brudar mer lättköpta av en snyggkille på nätet. Som om inte du vill bli knullad av en 7-8-9/10 brud som frågar om du vill ses ikväll hemma hos henne? Vad fan har dom annars att gå på? På riktigt Kan du vara 5-6a och få till det med heta brudar 7/8 8/10 etc. Du måste ut i verkligheten och se och försöka själv. Så kommer du se att en helt ny värld öppnar sig.

Brudar i majoriteten är INTE intresserad av "super snygghunk med perfekta kroppen", dom går igång på en cool självsäker, "i don't give a fuck" personlighet. Jag är själv småfet nu och snapchattat med en brud härifrån idag. Bryr hon sig om det? Ingen aning, men "haha du är så skön" heter det, ja undra varför. För att jag är så vacker? Ja och nej. Visst jag ser helt ok ut, men mitt sätt att snacka osv gör att hon gillar mig.

När du träffar tjejer på riktigt så är ditt sätt att snacka direkt avgörande för framgång. Om du märker att tjejen du raggar på irl inte gillar dig, då börjar du snacka med hennes kompisar och raggar på dom, så kommer tjejen som "inte ville ha dig från början" bli irriterad att du inte ger henne uppmärksamheten då hon ju är "snyggast". Eller så bara blir dit snack mer naturligt med dom fula brudarna och den heta bruden blir kåt på hur "skön du är".

Jag låter som en player fast jag inte är det, men jag har ändå erfarenhet av hur brudar som tycker jag är ful, som tvärtvänt efter dom lärt känna mig och kastat sig över mig "ta mig" mer eller mindre.
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-04-12 kl. 11:23.
Citera
2018-04-12, 11:25
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
När jag syftade på ”dom” menade jag givetvis DIN typ!

Tillhörde ”flera i din bekantskapskrets” den här typen som träffade flera parallellt samtidigt i flera månader/år då?
Isånnafall, ge det några år så skall du se att skilsmässan är oundviklig.

Vilken tid jag är uppe på natten är oerhört irrelevant då jag jobbar natt, ditt sär.

Det var inga players. Jag ligger inte heller med "en massa parallellt". Jag har sett några fina från Tinder, precis som att gå hem med någon från krogen. Vissa har jag träffat på mer seriösa dejter. Ditt moraliserande är förkastligt.
Citera
2018-04-12, 11:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRoo
Lite det jag tänker också, inte så nice att dyka upp så är killen 172..

Men, hur ska man komma in på det på ett snyggt sätt då? Vill ju inte framstå som osäker när jag faktiskt är stolt över min längd.

Om du är tjej kan du vara rak. Skriv att du är lång och inte trivs med att vara längre. De flesta killar fixar sånt.
Citera
2018-04-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du behöver inte vara sur för att du inte får matchningar.

Jag mår bra, dock orolig för trådens återkommande stjärna Anteri17 om han blir upprörd över mina kommenterar så får det ju så vara. Försöker bara väcka tanke. Spela alla sina kort på en brud har väldigt sällan visat sig vara en bra taktik. Men som sagt, får väl hoppas att det går vägen och att han inte blir bränd.
Citera
2018-04-12, 11:53
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Jag betvivlar att du har högre intelligens än mig. Men isf är du jävligt bright, så grattis.

Okej.
Känslomässigt labil kan jag gå i god för, men jag har definitivt bättre "game" än vad du har. Intelligens kan nästan betraktas som subjektivt i det här fallet, då det vi skriver om inte är särskilt komplext, utan endast kräver erfarenhet och en övergripande bild över hur dejting-appar förändrar dynamiken i folks sex-/kärleksliv till det sämre.

Jag vet ej huruvida du är intelligent med andra ord, däremot så är min kunskap om psykologi och hur människor fungerar avsevärt mycket större än din, annars hade du begripit vad du attackerade när du svarade mitt inlägg, samt det faktum att jag är i extas pga. att jag helt plötsligt fick span på mitt ex, som kan göra en monogam.

Jag känner mig som en förlorare av största kalibern nu genom att reagera så pass känslomässigt som jag gjorde, och det kan inte en ursäkt i världen ta tillbaks, men däremot skall jag göra rätt för mig genom att säga såhär;

Vi sitter i samma båt.
Citera
2018-04-12, 11:58
Medlem
Citat:
Sanningen är att dom inte kommer hitta det genom att söka på tinder, särskilt inte genom att parallellt leva ett liv likt en sex-/relationsmissbrukare.

Typiskt omoget ungkarlsbeteende. Det är den här skaran killar som kommer fucka upp sina äktenskap i framtiden.

Säg det till Anteri17 han vill inte prata med okända tjejer IRL nämligen för dom få gångerna han försökt har det gått dåligt, eller så har han läst och hört att man inte ska göra så av "säkra källor", antar jag?!. För tjejer tycker inte om att man går fram och pratar el "raggar", enligt honom iaf.
Gött med lite brudar i tråden, har ett par nu som kommer in då och då, tycker bara det är kul när ni spräcker deras bubbla. Har du sett grabbarna som snackar om sitt värde utifrån appen? Haha. Det är så sjukt hur hjärntvättade vissa har blivit av det här tindrandet. Tycker synd om grabbar i 15-18-20års åldern nu, som tror att det är så här man träffar brudar, och utifrån ett parpixlar så är ens värde satt. "Jahapp, får väl dö oskuld då, inga matchingar på tinder", lool!
Helvete vilken tragisk framtid vi har att gå tillmötes om detta inte upphör snart.
Citera
2018-04-12, 12:03
Medlem
kalkryggars avatar
Du skrev att du var ett svin. Men jag anser inte att frågan "Tjena, sugen på att få en stor kuk i dig ikväll?" är att vara ett svin. Jag antar att det är vad du syftar på? Varför skulle det vara svinigt?

Om en tjej som var skitsnygg frågade dig om du var sugen på lite fitta skulle du då tycka att hon var ett svin? Inte jag i alla fall. Jag skulle frågat typ "var bor du".

Om en halvtjock sketen kärring skriver och undrar om hon kan sätta sig i ditt ansikte eller om en 10-poängare frågar samma sak så kommer du reagera på samma sätt som du beskriver att tjejer reagerar.

Jag anser mig bara vara lite över medel i utseende (förmodligen är jag bara medel men jag har självförtroende och då brukar man tro mer om sig själv). Däremot så har jag jobbat och svettat mig till en nice kropp, är välklippt och har koll på kläder, ler mycket och har en självsäker personlighet. Jag får ligga hur mycket jag vill och plockar 10-poängare som jag plockar vindruvor från en klase. Gör rätt och du kan också göra samma.

Nu håller jag inte på med Tinder å sån skit utan jag har Facebook och LinkedIn. Blir kontaktad av karriärkvinnor som undrar om vi kan träffas och får till dom mest märkliga sammanhang varför vi bör träffas (karriärsmässiga). Först hade jag en bild där jag såg ut som en vanlig människa och inte ett enda jävla meddelande fick man. Valde istället en bild där jag stylat mig och vips så blir kvinnor intresserade.
Citera
2018-04-12, 12:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Känslomässigt labil kan jag gå i god för, men jag har definitivt bättre "game" än vad du har. Intelligens kan nästan betraktas som subjektivt i det här fallet, då det vi skriver om inte är särskilt komplext, utan endast kräver erfarenhet och en övergripande bild över hur dejting-appar förändrar dynamiken i folks sex-/kärleksliv till det sämre.

Jag vet ej huruvida du är intelligent med andra ord, däremot så är min kunskap om psykologi och hur människor fungerar avsevärt mycket större än din, annars hade du begripit vad du attackerade när du svarade mitt inlägg, samt det faktum att jag är i extas pga. att jag helt plötsligt fick span på mitt ex, som kan göra en monogam.

Jag känner mig som en förlorare av största kalibern nu genom att reagera så pass känslomässigt som jag gjorde, och det kan inte en ursäkt i världen ta tillbaks, men däremot skall jag göra rätt för mig genom att säga såhär;

Vi sitter i samma båt.

Jag tror inte på att man kan göra psykologiska analyser utifrån inlägg och svar via anonyma forum.

Men en rolig liten tävling. Jag förlorar sällqn dock.
Citera
2018-04-12, 12:08
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Låter bra, ja nätdejting är mer trubbel än nytta. Tänk om alla i den här tråden kunde gå ut i solskenet ta en glass och sätta sig i närheten av någon tjej istället och säga hej

Citat:
Jag tror inte på att man kan göra psykologiska analyser utifrån inlägg och svar via anonyma forum.

Men en rolig liten tävling. Jag förlorar sällqn dock.
Vet du vem din avatar påminner mig om? En tjej som hette Emma eller något jag träffade på krogen. Skulle lika gärna kunna vara Tinder, iom att det är exakt samma "klientel".

Du vet, när man inte betalar för något (ala tinder plus), eller sina drinkar är man själv en produkt och ingenting annat.

Hon var otrogen med sin sambo när hon träffade mig. Rolig anekdot va? Nej, det är för jävligt.

Anta dig själv utmanad. Aja, jag tror att jag kommer explodera snart. Jag hade så mycket på gång, det kändes som jag verkligen tog mig vidare, planerade resor, tänkte skaffa körkort, bostad och allt. Men sen kommer den människan som har lyft en och slammar en mot marken, (därav mina neurotiska inlägg)...
Citera
2018-04-12, 12:09
Medlem
Citat:
Mycket visa ord

Kan inte annat än hålla med dig helt och hållet. Mannen sitt inte o tugga på tinder! Ut i världen med en skön attityd så kommer du ha brudar så det blir svårt att välja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in