2018-04-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Hm, ja det var ju ganska dyster läsning. Framtiden är ju snart här så vill får väl se hur detta urartar sig.

Vet inte om jag länkat till denna tidigare. Konstigt att inte Q berört den. Ett synnerligen svagt militärt Europa och ett USA där USAs militär kanske vacklar var den har sin lojalitet. Är det hos Deep State eller är det hos amerikanska folket?

Jag drar mig också till minnes att jag läste en liten notis för länge sedan när Putin började rusta på sin militär. Då sa han "vi ska vara militärt som starkast 2020." Det var på den tiden jag fortfarande led av rysskräck. Jag undrade varför det uttalandet inte fick stora rubriker och varför man inte utredde vad han menade med det. Snart är det 2020.

https://anthropocene.live/2018/04/01/ett-annu-farligare-kallt-krig/
Citat:

I kinesiska officiella Global Times publicerades den 27 mars ett uppseendeväckande skarpt uttalande med anledning av den diplomatiska Skripal-krisen mellan Ryssland och 19 västländer. Från officiellt kinesiskt håll brukar man normalt vara mycket återhållsam i liknande sammanhang, så inte nu.

Det mest anmärkningsvärda för oss i Sverige är att denna skarpa skrivelse passerat utan ett enda litet knyst i våra Fake News medier SVT, SR, SvD, DN m.fl..

Det är uppenbart att Kina kastar handsken och försöker samla resten av världen bakom sig mot den angloamerikanska hegemoni som de senaste 200 åren dominerat världspolitiken.

Citat:
The fact that major Western powers can gang up and ”sentence” a foreign country without following the same procedures other countries abide by and according to the basic tenets of international law is chilling. During the Cold War, not one Western nation would have dared to make such a provocation and yet today it is carried out with unrestrained ease. Such actions are nothing more than a form of Western bullying that threatens global peace and justice.

Over the past few years the international standard has been falsified and manipulated in ways never seen before.

Citat:
As of late, more foreign countries have been victimized by Western rhetoric and nonsensical diplomatic measures. In the end, the leaders of these nations are forced to wear a hat featuring slogans and words that read ”oppressing their own people,” ”authoritarian,” or ”ethnic cleansing,” regardless of their innocence.

It is beyond outrageous how the US and Europe have treated Russia. Their actions represent a frivolity and recklessness that has grown to characterize Western hegemony that only knows how to contaminate international relations.

Citat:
Until a new line of allies emerges, multi-national associations like BRICS, or even the Shanghai Cooperation Organization, need to provide value to those non-Western nations and actively create alliances with them.
What Russia is experiencing right could serve as a reflection of how other non-Western nations can expect to be treated in the not-to-distant future.

Citat:
The West is only a small fraction of the world and is nowhere near the global representative it once thought it was.
Citera
2018-04-11, 22:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Givetvis är det så, detta spel har pågått ända sen början från Trumps och Putins sida, det kallas strategisk reflexiv kontroll, och det har visat sig fungera väldigt effektivt.

Vi kommer med all säkerhet inte få vittna om ett tredje världskrig eller en seriös konflikt mellan Ryssland och USA.

Vad tjänar Ryska staten på att ljuga för sin egna befolkning på det sättet?
Citera
2018-04-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryhardereminem
Efter tweeten om missilerna så twittrade trump om att stoppa kapprustningen:

http://www.friatider.se/trumps-bisarra-tweets-hotar-f-rst-ryssland-med-missiler-v-djar-sedan-om-fred

och sen twittrade han även det här:

Så allt är öppet. Blir det en militärinsats i Syrien av USA så är Trump givetvis fake, då är vi verkligen förda bakom ljuset av båda Trump och Q. Tills det händer så sätter jag mitt hopp och förtroende till Q och Trump. Ska man tolka Q:s meddelanden tidigare under året så skall ju allmänheten snart få veta om kabalen, "Soon the public will now". Den här senaste gasattacken i Syrien (som om den faktiskt hänt givetvis är utförd av de terrorister som plågat landet sen början av krisen och som är organiserade och understödda av CIA/Israel/Saudi/Turkiet/Kabalen) kanske är händelsen som man väntat på för att börja avslöja false-flagmetoderna. Om team Q har för avsikt att avslöja kabalen men den här falseflagattacken så finns det ju en logik i att Trump inledningsvis spelar med offentligt, samtidigt som man i det dolda gör alla förberedelser för att säkra bevis om att det var en falseflag osv.

Givet är ju att de sedvanliga institutionerna (MSM, neocons, framträdande judar, forums shills, osv) hetsar sinnessjukt för ett anfallskrig mot Syrien och Assad, vilket vart målet hela tiden sen starten. Till och med en moderator på Politik Utrikes här på flashback sitter och öppet önskar att bomberna skall börja falla. Det är helt sinnessjukt vilken enorm krigshets det finns inom den liberala västvärlden. Irak, Afganistan, Libyen, Somalien, Jemen, och nu skall också Syrien falla och miljoner människor mördas och fördrivas. Det är ren och skär blodslust man uttrycker och skriker om, man måste se blodet flyta och människor lida innan man blir nöjda för stunden. Och det värsta är att de här människorna på allvar ser sig själva som moraliskt högstående och "goda".

Jag hoppas att vi kan lita på att planen håller, "Trust the plan". Det börjar bli hög tid att börja upprensningen på allvar innan kabalen hinner sätta världen i full brand. Är det något som oroar mig med Q så är det högmodet som ibland visas. "These people are stupid". Ja, det stämmer säkert är kabalens hantlangare inom politiken (Clintons, Rosensteins, Feinsteins, etc) främst drivs av girighet och därmed kan vara lätta att förleda om man är i den positionen, men de som inte syns så tydligt och som verkligen styr kabalen (Rothschilds, Rockefellers, m.fl.) är inte så korkade, ej heller t.ex. Mossad som är kabalens verktyg.

Intressant.

Varje gång man tvekar kanske man ska sätta sig i lotusställning och humma "trust the plan".
Ibland känns det som man bara vill lägga sig i fosterställning och gråta.

Om Trump är Deep State, då är det riktigt riktigt illa.
Citera
2018-04-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad tjänar Ryska staten på att ljuga för sin egna befolkning på det sättet?

Man spelar spelet politiskt för att man måste gå den vägen.

Detta kommer sluta med fred i Mellanöstern, det finns ingen part som skulle tjäna på ett krig, USA har ej tillstånd att befinna sig i Syrien, vilka invasionsresurser finns?

De som lyckas avväpna denna heta situation måste ju anses som hjältar, eller hur?

Det blev inget kärnvapenkrig med NK heller....
Citera
2018-04-11, 22:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Extrapolerar mad det där, till resten av året, det har ju faktiskt bara gått ett kvartal, så motsvarar det, om det fortsätter i samma takt, 24 krascher, 64 döda. Så ja, det är extraordinärt mycket.

Nu tror jag knappast resten av året kommer se likadant ut, med ditt inlägg var bara fånigt.

Jag tror du missförstod - jag har jämfört med samma period alla åren - inte hela åren, så de tär bara att jämföra siffrorna rätt av.

(Och det har gått 101 dagar så korrekt extrapolering av 2018 ger 21,6 krascher och 57,8 döda.)
Citera
2018-04-11, 22:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Skippa den hegelianska dialektiken, det är svammel du kommer med.
Den här tråden är till för att göra tolkningar och relatera händelser i omvärlden till det Q skriver, inte uppnå en syntes.

Syntesen är faktumet kring vad Q vill uppnå och vad som faktiskt är sant rörande Q, kan man inte diskutera och analysera det som sägs så blir det enbart cirkelargument och då kan man lika väl starta en blogg istället för att hänga på ett diskussionsforum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Intressant.

Varje gång man tvekar kanske man ska sätta sig i lotusställning och humma "trust the plan".
Ibland känns det som man bara vill lägga sig i fosterställning och gråta.

Om Trump är Deep State, då är det riktigt riktigt illa.

Ja, jag vet inte om man kan göra så mycket mer än att hålla tummarna, be, humma, eller hur man nu vill uttrycka att man som individ inte har så mycket att påverka i det här fallet. Känns som hela Trump & Q står inför sitt första riktiga elddop just nu med Syrien.

Om Trump är Deep State är vi körda på riktigt. Kan bara hoppas att så inte är fallet.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Man spelar spelet politiskt för att man måste gå den vägen.

Detta kommer sluta med fred i Mellanöstern, det finns ingen part som skulle tjäna på ett krig, USA har ej tillstånd att befinna sig i Syrien, vilka invasionsresurser finns?

De som lyckas avväpna denna heta situation måste ju anses som hjältar, eller hur?

Det blev inget kärnvapenkrig med NK heller....

Och om det blir ett eskalerat krig där ryska och amerikanska trupper skjuter mot varandra?
Citera
2018-04-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ja, jag vet inte om man kan göra så mycket mer än att hålla tummarna, be, humma, eller hur man nu vill uttrycka att man som individ inte har så mycket att påverka i det här fallet. Känns som hela Trump & Q står inför sitt första riktiga elddop just nu med Syrien.

Om Trump är Deep State är vi körda på riktigt. Kan bara hoppas att så inte är fallet.

Future unlocks the past, nu är ju VI VAKNA på att det är en FF med gasattackerna ?

Future unlocks past.
Watch the news.
Spider web.
Stop taking the sleeping pill.
Q
Citera
2018-04-11, 22:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Future unlocks the past, nu är ju VI VAKNA på att det är en FF med gasattackerna ?

Future unlocks past.
Watch the news.
Spider web.
Stop taking the sleeping pill.
Q

Men om det är en False Flag så måste Trump vara delaktig i den då detta är andra gången han slår på krigstrumman för en gasattack, den förra attacken visade sig även att den inte var av Assad om jag mins det rätt
Citera
2018-04-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men om det är en False Flag så måste Trump vara delaktig i den då detta är andra gången han slår på krigstrumman för en gasattack, den förra attacken visade sig även att den inte var av Assad om jag mins det rätt

Han fiskar ut dom fula fiskarna tror jag , samma var det väl med att det skickades krigsfartyg mot Kina el var det Nordkorea, hände ju ej mycket där sen.

Trust the plan ? vad kan man annars hoppas på el önska sig !
Citera
2018-04-11, 23:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Han fiskar ut dom fula fiskarna tror jag , samma var det väl med att det skickades krigsfartyg mot Kina el var det Nordkorea, hände ju ej mycket där sen.

Trust the plan ? vad kan man annars hoppas på el önska sig !

Nordkorea var det, hade man gjort det mot Kina så hade det bara eskalerat problematiken mellan Kina och Japan som redan är het nog som den är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in