2018-04-11, 15:36
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Tror du det? Varför skulle då militären be Trump ställa upp, om nu det stämmer? Varför då Trumps hätska utfall mot MSM? Varför dessa tal om Deep State och drain the swamp om ingen annan talade om det? Är Deep State på allvar oroliga att folket reser sig mot makten så varför låta Trump och Clinton fightas, varför inte låta Ted Cruz och Clinton göra upp om presidentposten.

Jag tycker mycket talar för att Trump är på rätt sida. Däremot är man inte diktator som POTUS. Han kan inte göra vad som helst. Herregud, Bill Clinton fick ju sitta i riksrätt och offentligt ta avstånd från en simpel avsugning och "I did not inhale". Vi tror/hoppas att Trump ska rensa ut i ett system och en global maktelit som varit korrumperat i 200 år. Det räcker att en lönnmördare lyckas en gång.
Divide and conquer kanske? Ted Cruz hade nog aldrig vunnit över Hillary? Men som jag skrev, blir inte förvånad är nödvändigtvis inte det samma som vad jag hoppas på.
Citera
2018-04-11, 18:19
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Jag förstår inte omaket med att plocka in Trump som kandidat när det fanns en klunga av människor som Deep State redan kontrollerade. Kontrollerar Deep State Trump? Varför ställer han då till med sådant rabalder? Är man på allvar orolig för revolution i USA och man tog in Trump för att försöka lugna folket alternativt köpa sig tid? Om allt går som Deep State planerar, alla kandidater äter ur deras hand och ingen revolution är på gång så är det ologiskt att slänga in en Trump som genom sin blotta existens väckt människor, inte bara i USA.

Som jag ser det är det mer logiskt att Trump vill krossa DS men att det är komplicerat och riskfyllt snarare än att han tillhör dem.

Q släppte väl en film filmad inifrån Vita Huset innan jul? Är Q också DS? Vad är då poängen med allting?
Av logisk anledning så har ju inte jag något svar, men om vi utgår från att han är lika korrupt som sina företrädare och har med falskt flagg lyckats kuppa sig in i Vita huset. Vilket kanske inte alls är fallet men om man utgår från den tesen att det nu är så. Vilket jag igen vill säga att det är inget jag tror rakt av, men bortser inte från att möjligheten finns.

De som har trott och följt honom märker efter ett år att Trump är inte den han utger sig att vara. Flera närstående arbetare till honom känner sig blåsta på konfekten och kommer på Q. Där de med insiderinformation läcker information som gynnar Trump och hans anhängare initialt. De försöker väcka så många patrioter som möjligt för om Trump gör ett större misstag kanske han också exponeras av Q. I en kanal som Q vet växer för varje dag som går.
Citera
2018-04-11, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Samtidigt så skriver ryska tidningar om att Trump riskerar att starta tredje världskriget mellan Ryssland och USA

Fast det är väl ändå lite väl naivt att köpa det sådär rakt av?

År 2013 twittrade Trump följande "No, dopey, i would not go into Syria, but if i did it would be by suprise and not blurted all over the media like fools"

Redan på den tiden förstod han grundläggande militära doktriner om överraskningsmomentets betydelse för att uppnå lokal överlägsenhet.

Vilket betyder att det definitivt inte är någon skillnad idag oavsett om det är Syrien eller Ryssland.

Det är trots allt en avgörande skillnad mellan enskild vinstmaximering och att skapa militär operativ förmåga.
Senast redigerad av Hewasright 2018-04-11 kl. 18:53.
Citera
2018-04-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Av logisk anledning så har ju inte jag något svar, men om vi utgår från att han är lika korrupt som sina företrädare och har med falskt flagg lyckats kuppa sig in i Vita huset. Vilket kanske inte alls är fallet men om man utgår från den tesen att det nu är så. Vilket jag igen vill säga att det är inget jag tror rakt av, men bortser inte från att möjligheten finns.

De som har trott och följt honom märker efter ett år att Trump är inte den han utger sig att vara. Flera närstående arbetare till honom känner sig blåsta på konfekten och kommer på Q. Där de med insiderinformation läcker information som gynnar Trump och hans anhängare initialt. De försöker väcka så många patrioter som möjligt för om Trump gör ett större misstag kanske han också exponeras av Q. I en kanal som Q vet växer för varje dag som går.

Intressant teori! Visst kan det vara så.

Jag väljer att tro... eller kanske snarare jag hoppas att han står på rätt sida.
Citera
2018-04-11, 19:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Fast det är väl ändå lite väl naivt att köpa det sådär rakt av?

År 2013 twittrade Trump följande "No, dopey, i would not go into Syria, but if i did it would be by suprise and not blurted all over the media like fools"

Redan på den tiden förstod han grundläggande militära doktriner om överraskningsmomentets betydelse för att uppnå lokal överlägsenhet.

Vilket betyder att det definitivt inte är någon skillnad idag oavsett om det är Syrien eller Ryssland.

Det är trots allt en avgörande skillnad mellan enskild vinstmaximering och att skapa militär operativ förmåga.

Så du menar att den ryska staten ljuger om att de tar Trumps ord på stort allvar?
Citera
2018-04-11, 20:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl
Jag tycker nog att 5 på en vecka är rätt märkligt ja, speciellt när det finns antydningar på gps spoofning och manipulerade chip.
4 amerikanska på en vecka är det väl? Och gps spoofing och manipulerade chip får du gärna visa trovärdiga källor på - eller nåt...

Citat:
Men varför sitta här och tjafsa, är inte den här tråden till att följa den "röda tråden" istället för att sitta och snacka massa skit, Q är en rörelse där Q lägger fram frågorna och människor får följa upp och göra gräv. Nä svennetönt ska sitta o käfta istället..
Amerikanarna är fan riktigt bra på att gör detektivarbete vilket svenne aldrig verkar kunna bli, istället ska det snackas skit som värsta negrerna.

Är det så svårt att fatta vad den här tråden är till för?
För min del ser jag tråden som en möjlighet att visa att Q inte är vad han/de utmålar sig som - förhoppningsvis är det enligt mig bara trams, men troligen desinformation från en annan makt som Ryssland eller Nordkorea.
Citera
2018-04-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro

Jaha, längre än så här fick man inte hoppas. Det ser onekligen dystert ut.

http://friasidor.is/varlden-pa-randen-till-wwiii/
Citera
2018-04-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Herregud ja vilken cherry picking du står för där.. 2016 var mycket riktigt ett "bra" år för USAF och därför kanske vi inte ska nöja oss med 3 av dig utvalda månader som något statistiskt underlag..

Mer rättvisande blir förstås att jämföra amerikanska militärplan under perioden januari-mitten av april, eftersom det är väl denna period vi talar om?

2018: 6 krascher, 16 döda
--------------------------------
2010: 10 krascher, 9 döda (+ 1 stridskrasch med 2 döda)
2011: 4 krascher, 3 döda
2012: 9 krascher, 18 döda
2013: 4 krascher, 13 döda
2014: 3 krascher, 7 döda
2015: 3 krascher, 11 döda
2016: 3 krascher, 1 död
2017: 2 krascher, 4 döda

Fortfarande konstigt???
Extrapolerar mad det där, till resten av året, det har ju faktiskt bara gått ett kvartal, så motsvarar det, om det fortsätter i samma takt, 24 krascher, 64 döda. Så ja, det är extraordinärt mycket.

Nu tror jag knappast resten av året kommer se likadant ut, med ditt inlägg var bara fånigt.
Citera
2018-04-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så du menar att den ryska staten ljuger om att de tar Trumps ord på stort allvar?

Givetvis är det så, detta spel har pågått ända sen början från Trumps och Putins sida, det kallas strategisk reflexiv kontroll, och det har visat sig fungera väldigt effektivt.

Vi kommer med all säkerhet inte få vittna om ett tredje världskrig eller en seriös konflikt mellan Ryssland och USA.
Citera
2018-04-11, 21:31
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:

Hm, ja det var ju ganska dyster läsning. Framtiden är ju snart här så vill får väl se hur detta urartar sig.
Citera
2018-04-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Givetvis är det så, detta spel har pågått ända sen början från Trumps och Putins sida, det kallas strategisk reflexiv kontroll, och det har visat sig fungera väldigt effektivt.

Vi kommer med all säkerhet inte få vittna om ett tredje världskrig eller en seriös konflikt mellan Ryssland och USA.

Bra läge nu o släppa HrC videon ! )
Citera
2018-04-11, 22:00
Medlem
Citat:

Efter tweeten om missilerna så twittrade trump om att stoppa kapprustningen:

http://www.friatider.se/trumps-bisarra-tweets-hotar-f-rst-ryssland-med-missiler-v-djar-sedan-om-fred

Citat:
Our relationship with Russia is worse now than it has ever been, and that includes the Cold War. There is no reason for this. Russia needs us to help with their economy, something that would be very easy to do, and we need all nations to work together. Stop the arms race?

och sen twittrade han även det här:

Citat:
Much of the bad blood with Russia is caused by the Fake & Corrupt Russia Investigation, headed up by the all Democrat loyalists, or people that worked for Obama. Mueller is most conflicted of all (except Rosenstein who signed FISA & Comey letter). No Collusion, so they go crazy!

Så allt är öppet. Blir det en militärinsats i Syrien av USA så är Trump givetvis fake, då är vi verkligen förda bakom ljuset av båda Trump och Q. Tills det händer så sätter jag mitt hopp och förtroende till Q och Trump. Ska man tolka Q:s meddelanden tidigare under året så skall ju allmänheten snart få veta om kabalen, "Soon the public will now". Den här senaste gasattacken i Syrien (som om den faktiskt hänt givetvis är utförd av de terrorister som plågat landet sen början av krisen och som är organiserade och understödda av CIA/Israel/Saudi/Turkiet/Kabalen) kanske är händelsen som man väntat på för att börja avslöja false-flagmetoderna. Om team Q har för avsikt att avslöja kabalen men den här falseflagattacken så finns det ju en logik i att Trump inledningsvis spelar med offentligt, samtidigt som man i det dolda gör alla förberedelser för att säkra bevis om att det var en falseflag osv.

Givet är ju att de sedvanliga institutionerna (MSM, neocons, framträdande judar, forums shills, osv) hetsar sinnessjukt för ett anfallskrig mot Syrien och Assad, vilket vart målet hela tiden sen starten. Till och med en moderator på Politik Utrikes här på flashback sitter och öppet önskar att bomberna skall börja falla. Det är helt sinnessjukt vilken enorm krigshets det finns inom den liberala västvärlden. Irak, Afganistan, Libyen, Somalien, Jemen, och nu skall också Syrien falla och miljoner människor mördas och fördrivas. Det är ren och skär blodslust man uttrycker och skriker om, man måste se blodet flyta och människor lida innan man blir nöjda för stunden. Och det värsta är att de här människorna på allvar ser sig själva som moraliskt högstående och "goda".

Jag hoppas att vi kan lita på att planen håller, "Trust the plan". Det börjar bli hög tid att börja upprensningen på allvar innan kabalen hinner sätta världen i full brand. Är det något som oroar mig med Q så är det högmodet som ibland visas. "These people are stupid". Ja, det stämmer säkert är kabalens hantlangare inom politiken (Clintons, Rosensteins, Feinsteins, etc) främst drivs av girighet och därmed kan vara lätta att förleda om man är i den positionen, men de som inte syns så tydligt och som verkligen styr kabalen (Rothschilds, Rockefellers, m.fl.) är inte så korkade, ej heller t.ex. Mossad som är kabalens verktyg.
Senast redigerad av tryhardereminem 2018-04-11 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in