2018-04-10, 16:28
Medlem
Utopiantoss avatar
Detta visar tydligt att den senaste skandalen, där Facebook gladeligen tog emot pengar för att ett företag skulle få påverka det amerikanska valet, inte var en engångsföreteelse.

Det är uppenbart att Facebook fortsätter att manipulera media, yttrandefrihet och användarnas politiska åsikter, antingen för pengar, eller för sin agenda.
Citera
2018-04-10, 20:46
Bannlyst
Väcker frågan huruvida FB är ett privat företag eller en påverkansoperation. Man gnäller på när privata företag är inslytade, medans etablissemanget jublar när myndigheter och stater ska kunna styra.

Vem styr egentligen?
Citera
2018-04-10, 23:33
Medlem
Utopiantoss avatar
Just nu pågår utfrågningen av Mark Zuckerberg i den amerikanska senaten. De två frågorna som ställdes precis innan pausen efter 2-3 timmar var intressantast. Den sista frågan innan pausen ställdes av Ted Cruz, som kritiserade Facebook för att bannlysa åsikter och grupper som är åt höger eller så kallade populister och liknande. Lyssna på Ted Cruz om ni är intresserade av det. Han hade goda poänger, som man kan koppla till poängerna i denna tråd.

https://www.youtube.com/watch?v=Ziw70UJLVHc
Citera
2018-04-11, 10:45
Medlem
michail.bakunins avatar
Zuckerberg har frågats ut i senaten (säger jag rätt) Mark Dice lade upp två videor. En där Lindsey Graham grillar the cuck och en där Ted Cruz ställer the cuck mot väggen.

https://youtu.be/6CJwwjs_-GY

https://youtu.be/iwvFD_A5QeQ

The cuck kan inte svara på en enkel fråga från Cruz.

Bojkotta Facebook helt. Radera kontot permanent.

Såg nu att Utopiantos ovan låg steget före.
Senast redigerad av michail.bakunin 2018-04-11 kl. 10:47.
Citera
2018-04-11, 11:19
Medlem
HipToBeSquares avatar
Fria tider eller annan alternativ media är inte beroende av Facebook. Vi går direkt till deras sidor och vi får deras artiklar här. Jag har sett en ordentlig reträtt av artiklar från Aftonbladet eller Expressen som ens diskuteras här på FB.

Vad jag tror de kommer göra härnäst är att ge sig på företag som annonserar på alternativ media, dvs trakassera dem tills de ger upp. Det kommer istället ge ekonomiskt utslag. T.ex. de trakasserade BMW från att annonsera på Breitbart till BMW gav upp.
Citera
2018-04-11, 17:35
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Man "betalar" Facebook för ökad spridning på diverse inlägg/poster.
Man når ut till fler som "inte" följer eller gillar sagda sida.

Exempel: Budget 17sek https://imgur.com/a/6XQQc
Exempel: Budget 17000sek https://imgur.com/a/dEh1Q
Om du har tillgång till ett sådant marknadsföringsverktyg skulle det vara intressant att se om du får samma resultat som Politikfakta fick, nämligen att det inte var möjligt att marknadsföra inlägg från Fria Tider mm.
Citera
2018-04-11, 19:15
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Om du har tillgång till ett sådant marknadsföringsverktyg skulle det vara intressant att se om du får samma resultat som Politikfakta fick, nämligen att det inte var möjligt att marknadsföra inlägg från Fria Tider mm.

Man måste vara sidägare eller admin för att kunna "marknadsföra" inlägg från sin sida.

Jag har en sk "gilla" sida i mitt namn, men det är för mig omöjligt att få tillgång till tex SVTs sida och marknadsföra deras inlägg/poster.

I ärlighetens namn så känns Politikfaktas post som Fake News. Jag tvivlar att Politikfaktas sidägare och admins sitter på samma poster på SVTs sidor på Facebook.
Citera
2018-04-11, 19:18
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Man måste vara sidägare eller admin för att kunna "marknadsföra" inlägg från sin sida.

Jag har en sk "gilla" sida i mitt namn, men det är för mig omöjligt att få tillgång till tex SVTs sida och marknadsföra deras inlägg/poster.

I ärlighetens namn så känns Politikfaktas post som Fake News. Jag tvivlar att Politikfaktas sidägare och admins sitter på samma poster på SVTs sidor på Facebook.
Tror att det är poster från Politikfakta som innehåller delning av Fria tider, inte att Politikfakta sitter och administrerar SVT:s sidor.
Citera
2018-04-11, 19:23
Medlem
michail.bakunins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Time will tell.

------

Det folk verkar ha STÖRST problem med i denna tråd, är den Stora Elaka Fria Företagsamheten som råder i Sverige, och som ger privata bolag rätten att neka vilka kunder de vill.

Facebook är dock det företag som gått i bräschen och varit de som allra längst vägrat vika sig för påtryckningar. Ett tag tillät de ju till och med både IS-propaganda och halshuggningsvideor, och jag hörde ingen från högern klaga när IS till slut slängdes ut från Facebook.

And then they came for You, and there was noone left to speak up for you..

Jag vill försöka få in en annons i Samhällsnyttt, från Svenska Sionisters Subersiva Aktionsgrupp.
Säger de NEJ till den att publicera annonsen, så är Samhällsnytt av samma skrot och korn som övriga etablissemanget och som man har problem med i denna tråd.

Som när grand hôtel efter press och negativ rewiev backade och nekade SD tillträde efter hot från vänstern privat aktör var det. Eller hota företag från att annonsera på specifika sidor som #jagärhär med följare och msm gör. Nu är inte Facebook ett svenskt företag och ska inte gå under svenska lagar och regler eller vika sig för krav från det svenska etablissemanget.
Senast redigerad av michail.bakunin 2018-04-11 kl. 19:28.
Citera
2018-04-11, 19:29
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Tror att det är poster från Politikfakta som innehåller delning av Fria tider, inte att Politikfakta sitter och administrerar SVT:s sidor.

Ja jag vet inte hur de får fram åtkomsten till att marknadsföra inlägg från SVT. Antingen har de åtkomst ellr så har de bara skapat en artikel för att sparka upp mer skit mellan höger och vänster.
Citera
2018-04-11, 19:30
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ja jag vet inte hur de får fram åtkomsten till att marknadsföra inlägg från SVT. Antingen har de åtkomst ellr så har de bara skapat en artikel för att sparka upp mer skit mellan höger och vänster.
De marknadsför sina egna inlägg, som är delningar av inlägg från Fria Tider eller andra sajter.
Citera
2018-04-11, 19:51
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
De marknadsför sina egna inlägg, som är delningar av inlägg från Fria Tider eller andra sajter.

Jo men i startinlägget ser man tydligt på bifogad bild att de "marknadsför" SVT inlägg, eller hur?

Hur kan de ens skärmdumpa rutan med marknadsföring när det inte syns hos andra användare eller besökare förutom de som är direkt kopplade till sidan i fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in