2018-04-11, 15:44
  #6949
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Och du frihjular nu förmodligen av glädje ... din fitta (ursäkta ordvalet!).

För din agenda är jävligt skum för mig.

Visst, du har en massa inside information om nuvarande posten (och tacka Moderaterna för den!) och deras verksamheter och leker besserwisser och top dog här på tråden.

Men på vems sida står du - kimdah2002 - egentligen!?

Inte på PostNords väl ...
Jag står inte på någons sida jag förmedlar endast fakta...
Citera
2018-04-11, 15:47
  #6950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Jag står inte på någons sida jag förmedlar endast fakta...

Säg mig.. när i helvete ska detta skiten bli löst? Uppenbarligen så fungerar ju inte detta nya system i huvudtaget, Postnord har ingen koll på någonting, ingen får paket fast avgifter är betalda. Man väntar månader på paket som man har betalt osv.. nånting måste ju ske snart.. detta är ju inte rimligt nånstans.
Citera
2018-04-11, 15:50
  #6951
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400
Säg mig.. när i helvete ska detta skiten bli löst? Uppenbarligen så fungerar ju inte detta nya system i huvudtaget, Postnord har ingen koll på någonting, ingen får paket fast avgifter är betalda. Man väntar månader på paket som man har betalt osv.. nånting måste ju ske snart.. detta är ju inte rimligt nånstans.
Förhoppningsvis är proppen löst nästa vecka och skiten kan börja flöda igen... http://www.helagotland.se/ekonomi/postnord-lovar-leverans-av-kinapaket-15130860.aspx
Citera
2018-04-11, 15:50
  #6952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Förhoppningsvis är proppen löst nästa vecka http://www.helagotland.se/ekonomi/postnord-lovar-leverans-av-kinapaket-15130860.aspx

Har jag ju VÄLDIGT svårt att tro. Dom har ju redan slarvat bort nästan alla paket.. kommer vara tusentals paket som inte kommer fram där folk har betalt avgifter på.
Citera
2018-04-11, 15:52
  #6953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Förhoppningsvis är proppen löst nästa vecka och skiten kan börja flöda igen... http://www.helagotland.se/ekonomi/postnord-lovar-leverans-av-kinapaket-15130860.aspx

Kommer avgiften sänkas då? Till typ 10kr som någon skrev?
Citera
2018-04-11, 15:53
  #6954
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400
Har jag ju VÄLDIGT svårt att tro. Dom har ju redan slarvat bort nästan alla paket.. kommer vara tusentals paket som inte kommer fram där folk har betalt avgifter på.
Hade dom slarvat bort nästan alla paket som du skriver hade det varit ramaskri i kvällspressen, nu står det ingenting så det verkar inte vara några större problem. Tror att man i Maj kommer att få igenom sina paket utan någon större fördröjning om man betalar med swish vilket är det snabbaste sättet.
Citera
2018-04-11, 15:54
  #6955
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400
Kommer avgiften sänkas då? Till typ 10kr som någon skrev?
Nej varför skulle den göra det 75 kr täcker ju knappt dagens kostnader för momshanteringen...
Citera
2018-04-11, 15:57
  #6956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej varför skulle den göra det 75 kr täcker ju knappt dagens kostnader för momshanteringen...

Jadu enligt lulu så var det ju bara en högre avgift i början för att täcka de nya systemen osv, man hoppas ju att det är sant. Men som alltid saknas det ju säkra källor...
Citera
2018-04-11, 15:59
  #6957
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400
Jadu enligt lulu så var det ju bara en högre avgift i början för att täcka de nya systemen osv, man hoppas ju att det är sant. Men som alltid saknas det ju säkra källor...
Avgiften var tidigare 125 kr och sänktes till 75 kr, någon ytterligare sänkning vet jag inget om...

Avgifterna är ju även till för att finansiera de 135 nya höghastighetsskannrarna som installeras i Örebro och Växjö i sommar o dom är inte billiga, tro mig ;-)
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2018-04-11 kl. 16:03.
Citera
2018-04-11, 16:11
  #6958
Medlem
wpgnoks avatar
Läser man i gruppen https://www.facebook.com/groups/2107700086117487/
så verkar en hel del få påminnelser på redan betalda paket,öppnade paket som är tomma och paket som kommit bort efter att ha betalat till postnord.
Citera
2018-04-11, 18:10
  #6959
Medlem
brianmolkos avatar
Ni som har fått avgift, kom sms eller e-mail från Posten eller Tullen?
Har kollat min e-mailstjänster från Ebay och Paypal, några andra bör ju inte säljaren
kunnat använda, då det är den ena på ebay sen en annan till min paypal.. om de också skulle stå på adresslapp. som kanske bara är en fysisk adress skriven, då måste ju de skicka en avi med betalning ?
Är inte detta en utmärkt tillfälle för några ryssar att skicka ut falska e-mail som för ett par år sedan
Då de skickade ut man skulle skriva ut något som låste folks datorer.
Citera
2018-04-11, 18:12
  #6960
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ni som har fått avgift, kom sms eller e-mail från Posten eller Tullen?
Har kollat min e-mailstjänster från Ebay och Paypal, några andra bör ju inte säljaren
kunnat använda, då det är den ena på ebay sen en annan till min paypal.. om de också skulle stå på adresslapp. som kanske bara är en fysisk adress skriven, då måste ju de skicka en avi med betalning ?
Är inte detta en utmärkt tillfälle för några ryssar att skicka ut falska e-mail som för ett par år sedan
Då de skickade ut man skulle skriva ut något som låste folks datorer.
Nej Postnord skickar inte ut några e-mail, har du skrivit ditt mobilnummer får du ett sms agerar du inte då så skickar dom en avi med post. Har du inte skrivit något mobilnummer så får du avi direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in