2018-04-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Nej, han är dansk och antagligen hade de inledningsvis pratat engelska med varandra och då blir det ju lätt så att man fortsätter, även om Kim säkert blivit bättre på danska efter att ha bott i Köpenhamn ett tag.

Samtidigt är det lite häpnadsväckande av en människa som sägs behärska 8 språk..
Jag blir nyfiken på vilka, eftersom det självklara grannspråket inte ingår i dessa.
Citera
2018-04-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Tack för spoilern. Ingen här fattar det. Den ska ha en handling, en intrig, och ett mord. Men att filma enbart ett mord och styckning är som du säger, enbart troféfilm. Tack!

Jag är helt säker på att Kim skulle ha gått med på att göra en film där nere i ubåten efter intervjun. Hon tycktes ju älska sådana där galna idéer.

Naturligtvis har Madsen i så fall inte informera henne om handlingen och särskilt inte om slutet..

Men det skulle inte förvåna mig om överraskningsmomentet var det som Madsen brann för.

Att först få blåögda Kim spela med - för att sen streta emot allt vad hon kunde.

Och nu menar jag inte ens att filmen enligt den "falska handlingen" skulle ha något sexuellt innehåll, utan mest som "en barnslig kul grej" - ett minne som Kim kunde få skickat till sig i Kina.
Citera
2018-04-11, 16:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Tack för spoilern. Ingen här fattar det. Den ska ha en handling, en intrig, och ett mord. Men att filma enbart ett mord och styckning är som du säger, enbart troféfilm. Tack!
Kommersiellt syfte är snarare skillnaden.
Citera
2018-04-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Samtidigt är det lite häpnadsväckande av en människa som sägs behärska 8 språk..
Jag blir nyfiken på vilka, eftersom det självklara grannspråket inte ingår i dessa.

Hon SMSade med PM på danska, så du kan sluta fundera:

"Fantastisk, er blot nogle få minutter herfra."
Citera
2018-04-11, 16:31
Medlem
Citat:
Jag är helt säker på att Kim skulle ha gått med på att göra en film där nere i ubåten efter intervjun. Hon tycktes ju älska sådana där galna idéer.

Naturligtvis har Madsen i så fall inte informera henne om handlingen och särskilt inte om slutet..

Men det skulle inte förvåna mig om överraskningsmomentet var det som Madsen brann för.

Att först få blåögda Kim spela med - för att sen streta emot allt vad hon kunde.

Och nu menar jag inte ens att filmen enligt den "falska handlingen" skulle ha något sexuellt innehåll, utan mest som "en barnslig kul grej" - ett minne som Kim kunde få skickat till sig i Kina.

Usch. Ja, chocken var nog en del av Madsens plan. En sån här kille är ju så fruktansvärt tarvlig, elak, ful. Det finns ingen gräns och ingen nåd.

Det räcker inte med att plåga och mörda. Mördaren blir tänd av maktövertaget, skräcken, osäkerheten osv. Det skapas en enorm kick, en känslohetta.

Det är nån sorts helsjuk relationsgrej. I ögonblicket skapas en intensiv kontakt...
Citera
2018-04-11, 16:39
Medlem
Citat:
Självklart finns det inget skäl att behärska mindre de små språken utan man väljer såklart sitt modersmål, engelska, franska, tyska, italienska, mandarin något från den afrikanska kontinenten om man tänker sig skriva reportage från olika länder
Citera
2018-04-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Var kan man se en bild på Madsens fru?
Finns ingen foto på henne? Jag försökte med Google bilder men kom det ingen bild fram på henne!
Citera
2018-04-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Usch. Ja, chocken var nog en del av Madsens plan. En sån här kille är ju så fruktansvärt tarvlig, elak, ful. Det finns ingen gräns och ingen nåd.

Det räcker inte med att plåga och mörda. Mördaren blir tänd av maktövertaget, skräcken, osäkerheten osv. Det skapas en enorm kick, en känslohetta.

Det är nån sorts helsjuk relationsgrej. I ögonblicket skapas en intensiv kontakt...

Jag inbillar mig att han älskade tanken av att någon som trodde sig ha full koll och kanske dessutom lite övertag - plötsligt skulle inse att det var precis tvärtom. Att hon hade blivit grundlurad.

Det tar några sekunder för hjärnan att anpassa sig till något så ofattbart och man hinner inte ens inse att det handlar om en riktigt fara..

Alla frågor som passerar ens hjärna. Ögonen som stor vidöppna och hakan man har tappat.. För att sen överraskas av smärtan.
Citera
2018-04-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Finns ingen foto på henne? Jag försökte med Google bilder men kom det ingen bild fram på henne!
Googlar man på hennes namn så kommer det upp bilder på henne. Men hon har uppenbarligen varit lite skygg, för så många bilder finns det inte.
Citera
2018-04-11, 16:57
Medlem
Citat:

Har ytterst svårt att föreställa mig att hon var det minsta intresserad av PM sexuellt. Män har ofta svårt att begripa att kvinnor för det mesta har sex på helt andra premisser än män. Särskilt om de redan är i ett förhållande.

Jag tror hon blev överrumplad när PM plötsligt attackerade henne. En sån person som PM är en dubbelnatur och kan skifta från trevlig och bjuda på fika i ena stunden, till att bli helt blank, bli som ett monster.

Jag vet inte varför du inte läser på lite om psyket hos sexualsadister och psykopater. Det har lagts upp många bra länkar här i ämnet. Varför vill du inte läsa om det och ta till dig kunskap?
Senast redigerad av zilvereko 2018-04-11 kl. 17:03.
Citera
2018-04-11, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Självklart finns det inget skäl att behärska mindre de små språken utan man väljer såklart sitt modersmål, engelska, franska, tyska, italienska, mandarin något från den afrikanska kontinenten om man tänker sig skriva reportage från olika länder

Att kunna behärska 8 språk tar tid. Kim var bara 30. Därför var jag övertygad om att åtminstone 3 av dessa språk skulle ha varit svenska, danska och norska. Bara för att komma lindrigare undan.

Om jag träffade en "käresta" som hade som modersmål ett av dessa språk som jag behärskade då skulle jag inte välja att prata engelska med henom.
Citera
2018-04-11, 17:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hon SMSade med PM på danska, så du kan sluta fundera:

"Fantastisk, er blot nogle få minutter herfra."

Men SMS`ar till sin danska sambo på engelska.., hmm....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in