2018-04-11, 09:18
Medlem
Shuyins avatar
Var det Poyas idé att inte markera Björn Paulsen på hörnorna? Märkligaste jag har sett.
2018-04-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kan den här värdelösa jävla deltagarserien steppa upp och ge lite motstånd?

/överlägsna serieledare

Va inte orolig ni kommer sjunka i tabellen väldigt snart. Hammarby är inget topplag
2018-04-11, 09:49
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter810
Va inte orolig ni kommer sjunka i tabellen väldigt snart. Hammarby är inget topplag
Låt oss njuta. Vi är väl medvetna om vad som komma skall 😎😜

Mvh
//Serieledarna
2018-04-11, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Låt oss njuta. Vi är väl medvetna om vad som komma skall 😎😜

Mvh
//Serieledarna

Hammarby spelar modigast & finast och gör mest mål av topplagen just nu så varför skulle de inte kunna slåss däruppe. Jag tror Hammarby & HIF spelar finast fotboll just nu. Trist att vi inte ligger i rätt serie och kan ge Hammarby en match. Njut av ert fina spel, som fotbollsälskare har jag njutit av era matcher och kommer följa de. Orkar inte se på gåfotboll och inlägg från kanterna så jag kollar inte AIK:s matcher. Det spelsystemet såg man hela året då HIF åkte ur

Hammarby har dessutom en trupp för toppen; vilket sparkapital att köra smarra & Kennedy när de andra sprungit sig trötta. Dessutom har ni en bonus i Svendsen som är ur form. Därtill kommer Zengin in (frågan om det blir bättre med honom. Hur tar han en eventuell petning?) Jag tippade er alldeles för långt ner, var inte medveten om vilket lag ni byggt upp.
2018-04-11, 12:30
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Var det Poyas idé att inte markera Björn Paulsen på hörnorna? Märkligaste jag har sett.

Det var nog bara Sakor som gick bort sig.
2018-04-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter810
Självklart drygar jag mig med glimten i ögat, men egentligen ser jag inte varför vi inte skulle kunna utmana i toppen?

Vi har en av Allsvenskans namnstarkaste trupper, kan vi bara få ihop defensiven så blir vi nog svårslagna.

Dessutom vinner vi mot Blåvitt borta, även om det var jämnt tycker jag inte segern var orättvis. Blåvitt borta är alltid en av de tuffare bortamatcherna att avverka även om man är i en klassisk Bajenbekant "uppbyggnadssäsong".

I slutändan hamnar vi 3-5 tror jag, men bara att njuta just nu!
2018-04-11, 12:39
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har inte haft ångest sedan hösten 1999.

Supporteruppehåll under Åkeby?
2018-04-11, 12:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Supporteruppehåll under Åkeby?

Var nog mer uppgivenhet än ångest.
2018-04-11, 12:49
Medlem
Efter Nisse och Nyholm så är nu även Joel borta resten av våren. Börjar bli riktigt tunnt på mittbackar. Jag tror Saletros skulle vinna på att skola om sig.
2018-04-11, 14:19
Medlem
Jag vill inte på något vis hoppa på missnöjeståget mot Poya, men något som jag alltid funnit fascinerande är den (över)tro klubbar överlag tycks ha för just unga tränare. Snarlikt på det sättet man har tilltro till lovande talanger.

Hur kommer det sig egentligen? Så fort det dyker upp ett ungt namn i tränarvärlden så är det spännande. Jag försöker alltså inte förringa det Poya har gjort, utan undrar mer om han hade varit 10 år äldre så tror jag inte folk hade varit lika positivt inställda till honom. Just tränaryrket är ju ett yrke där jag menar att ålder och erfarenhet bara är fördelar, att det är ett hantverk som tar tid att lära sig och där man i stort sett måste få göra misstag och testa sig fram.
Är det tanken på att han representerar något nytt och fräscht? Att han som ung måste vara någon form av den senaste uppgraderingen vad gäller skolning och syn på fotboll?
2018-04-11, 14:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Självklart drygar jag mig med glimten i ögat, men egentligen ser jag inte varför vi inte skulle kunna utmana i toppen?

Vi har en av Allsvenskans namnstarkaste trupper, kan vi bara få ihop defensiven så blir vi nog svårslagna.

Dessutom vinner vi mot Blåvitt borta, även om det var jämnt tycker jag inte segern var orättvis. Blåvitt borta är alltid en av de tuffare bortamatcherna att avverka även om man är i en klassisk Bajenbekant "uppbyggnadssäsong".

I slutändan hamnar vi 3-5 tror jag, men bara att njuta just nu!

Är en urbota pessimist så skulle nog hålla inne på slutsatserna än så länge. Vi vet fortfarande inte hur vi skulle fungera utan Junior, Paulsen har brister som mittback även fast han blev lite hjälte igår, och Sandberg har inte visat så mycket ännu.

Men kan hålla med om att vi känns bättre än ifjol. Övertygande insats mot Sirius och klart stabilt igår. Och det finns mer att hämta ur truppen också.

Fast allra först ska kontraktet säkras...
2018-04-11, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Men kan hålla med om att vi känns bättre än ifjol. Övertygande insats mot Sirius och klart stabilt igår. Och det finns mer att hämta ur truppen också.

Nu är du lite väl försiktig.

Årets Hammarby ser ut att vara det bästa sedan framgångarna 2007 och 2008. Dock så säger det mest om hur dåliga Bajen har varit sedan dess...fram tills nu då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in