Citat:
Ursprungligen postat av
FarrokhBulsara
Såg det live, snuskigt snyggt. Neves har sannerligen lekt sig igenom Championship i år. Tror du att han stannar kommande säsong? Grattis till avancemanget!
Tah framför Matip och Lemar som CM? Tillåt mig asgarva.

n
Neves är alldeles för bra för Champonship fotboll.
Vi vill egentligen inte sälja Neves till något pris då vi inte behöver pengar längre,så att säga.
Killen är dock tillräckligt bra redan nu för att vandra in på vilket engelskt lags mittfält som helst..möjligen City undantagna.
Det är upp till Ruben till slut.Vill han spela champions league redan nästa säsong och spela i ett lag som tillhör toppen av PL så kommer han att göra det.
Dock finns andra saker att beakta.Neves utvecklas massor under Nuno.Han kommer inte att kunna bli en lika bra spelare under till exempel Mourinho,och då Neves är en smart en trots sina 21 år så vet han om det själv.Optimalt för Neves fortsatta utveckling är att han får vara ett lags heartbeat,såsom han är i Wolves.Han utvecklas bäst så och detta kan han inte förvänta sig om han spelar jämsides med Pogba till exempel.
Den som lever får se...jag tror att han är beredd att spela även nästa säsong med oss.Han gillar både klubben och staden och han har en speciell ställning här som bereder vägen för honom att utvecklas maximalt som fotbollsspelare.Neves är bara 21 år och har en lång karriär framför sig.Han har inga divafasoner och huvudet är skarpt och fötterna är i myllan.Därför tror jag att han fortsätter åtminstone en säsong till i Wolves...såtillvida inte Real eller Barca kommer med bud.
Värdet på Neves är svårt att sia om för tillfället.Under 50 miljoner Pund tror jag inte att någon behöver besvära sig om att bjuda dock.Han har fyra år kvar på sitt kontrakt och vi vill inte sälja.