Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Det är väl ingen som tror något annat?
Kanske förlorar Putin något hemma i Ryssland, men hur mycket försvagas han i MÖ? Eller vad menar du med 'omfattande amerikanskt anfall'?
Blev lite mycket negationer/otydligt där (det kursiva) i kombination med det jag skrev, menar du att alla tror att Ryssland har resurser att slå tillbaka, eller att alla fattar att de inte har det?
Jag påstår att *väldigt* många tror att Ryssland har tillräckligt stor förmåga att slå tillbaka, vilket *jag* är övertygad om är felaktigt.
Att en attack på någon rysk militär snabbt kan leda till ett förkolnat jordklot är också något som Kreml vill (och naturligtvis har ett starkt intresse av) att alla ska tro. Kan ta ett citat ur senaste RT-artikeln som exempel;
Citat:
Nebenzia warned of the consequences that ill-conceived decisions by the West might lead to, saying that the threats towards Syria “should worry us, all of us, greatly, because we could find ourselves on the threshold of some very sad and serious events.”
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Skuldfrågan är inte så intressant här; det intressanta är att Turkiet så tydligt tar USAs sida mot Ryssland trots allt som hänt mellan de båda länderna under senaste tiden. Troligen har deras överenskommelser direkt berott på avsaknad av amerikanskt ledarskap.
Jo, men jag menade ju just att omständigheterna var nästan precis likadana förra gången Turkiet fördömde gasattacken och stödde den amerikanska missilbeskjutningen - förhållandet till USA var redan då uselt och förhållandet till Ryssland var redan då (relativt) gott. Kanske något sämre relationer med amerikanerna/bättre relationer med ryssarna nu än för ett år sedan, men ingen dramatisk skillnad. Hsh ska man inte göra sig några illusioner om att Turkiet är tillbaka på väg in i "väst", då man i Ankara uppenbarligen tror (och säger relativt öppet) att amerikanska staten hjälpte till med kuppförsöket mot Erdogan.