2018-04-10, 16:27
Medlem
taucetis avatar
Nu har demokratiska och humanistiska Saudi också börjat oroa sig för det syriska folkets väl och ve. Underbart att vi i Väst har ett sådant fint gäng som verkligen bryr sig om människoliv.

Nä men ärligt, hur fan är man funtad om man sitter i samma båt som Saudi och ropar om att andra länder skall införa demokrati och om inte det görs så bombar man landet tillbaka till medeltiden, tillsammans med Saudi på båten. Var finns logiken? Var finns förnuftet?

Syriens medborgare var tusen ggr friare än det saudiska är men vi skall bomba Syrien till demokrati, såsom vi gjorde i Libyen. Idioti på högsta nivå det vi i Väst sysslar med. Sen så ska alla dessa Syrier bli omhändertagna utav Europa. Jag hoppas inget ont sker i Europa, men så som Väst håller på så kommer det att i framtiden endast drabba oss själva. Varför kan inte humanistiska Saudi ta emot sina muslimska bröder som lämnar Syrien?

Saudi Arabia Urges International Community to Assume Duties in Protecting Syrian Civilians
Citat:
Saudi Arabia strongly condemned on Tuesday the chemical attack in the Syrian town of Douma in the rebel-held Eastern Ghouta enclave, reported the Saudi Press Agency.

The Saudi cabinet reiterated calls to stop the atrocities committed against the Syrian people, urging the international community to assume its responsibilities and protect the civilians.

Custodian of the Two Holy Mosques King Salman bin Abdulaziz presided over the cabinet session in Riyadh.
https://aawsat.com/english/home/article/1233021/saudi-arabia-urges-international-community-assume-duties-protecting-syrian
Citera
2018-04-10, 16:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Tiden är gången där "opartiska utredningar" existerade och än mindre kunde påverka händelseutvecklingen. Ryssland har visat korten och går inte att lita på, än mindre att samarbeta med. Säkerhetsrådet är totalt handlingsförlamat.
Det var det dummaste jag har läst på länge! Är det något som behövs i det här upphetsade läget, så är det just opartiska utredningar och bevis! Jag skulle nog tro att om det var USA som krävde bevis så skulle du tänka annorlunda, eller hur!

Vi har sett många exempel i Syrien där USA sätter sig över internationell rätt och vanligt folkvett. Syrien, Ryssland och Iran står faktiskt för lag och ordning här. Det förvånar dig säkert, men så är det.

Citat:
Vi är i ett nytt kallt krig och då gäller inte den vanliga regelboken och eller due process. Sen kan man tycka vad man vill om det men att framhålla Kinas och Rysslands intressen och avsikter som någon sorts tvingande rättesnöre för hur Västeuropa och USA förväntas agera är inte verklighetsförankrat.
Så du tycker att vi skall kastas in i kaos? Vem skall avgöra när normala regler skall gälla och när de inte skall gälla? Det har du inget svar på, eller hur! Idiot!

Citat:
Ska Macron, Trump och Theresa May anpassa sig till vad Kina och Ryssland dikterar vad gäller utrikes och försvarpolitik eller avgå, eller vad menar du?
Det handlar inte om diktat från Kina och Ryssland!!!!!!
De skall alla följa internationell rätt, FN-resolutioner om Syrien och visa vanligt folkvett!
Om du tycker att det är för mycket begärt, så är du verkligen en idiot!
Citera
2018-04-10, 16:39
Medlem
taucetis avatar
Fler ifrån kongressen som varnar Trump om att kriga utan deras godkännande. Hoppas trump tar och lyssnar på dessa och inte på krigshökarna.

Tim Kaine: President Trump Does Not Have Any Legal Authority To Attack Syrian Government

https://www.realclearpolitics.com/video/2018/04/10/tim_kaine_president_trump_does_not_have_authority_ to_attack_syria_without_congress.html
Citat:
Sen. Tim Kaine warns President Trump that he does not have authority to strike Syrian targets without Congressional approval.
"The president currently does not have any legal authority to wage war against nation states," Kaine said, citing "missile strikes against Syria for example," without approval from Congress.

Kaine added: "Our committee chair, Senator Corker, has announced that we will take up an authorization for the military action against the non-state actors, ISIS, al Qaeda, the Taliban shortly."
Vidare så säger han att han var med och godkände då Obama ville bomba Syrien, när Assad påstods ha passerat obama´s röda linje. Han säger dessutom att det är en farlig väg Trump tar om han bestämmer sig för att bomba utan deras godkannande. Då är nästa steg att han kanske själv tar beslutet att även kriga mot Nord Korea och Iran, eller nåt annat land efter egen behag, och så kan man inte ha det.
Citera
2018-04-10, 16:43
Medlem
g0dspirits avatar
Film från senaste Kemvapen-attacken i syrien *VARNING*

Jag tänkte först och främst ta reda på hur många som förespråkar kemvapen i krig och katastrofer. Jag kan tycka att det får användas i vissa fall mot vissa. Exempelvis ett IS-näste.

Här är en video från den senaste attacken utförd av Syriens regim. Den innerhåller starka bilder som innefattar barn, kvinnor och män.

Länk: https://revoltroom.com/posts/17879
Citera
2018-04-10, 16:58
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Missa för guds skull inte heller den efterföljande intervjun med den amerikanske senatorn Roger Wicker:
https://www.youtube.com/watch?v=arPeK3UqWuk
Notera svaret som Tucker får på frågan 7:20 in i klippet. Hur kan det öht finnas folk som tvivlar längre vilka som ligger bakom och drar i trådarna? Man kan tycka att Tucker borde pressat mera på Israel-frågan men då hade han å andra sidan varit arbetslös alternativt mördad inom en snar framtid. Man får vara glad för det lilla.
Jag tittar knappt på Fox news eller CNN för den delen, och har därför aldrig sett Tucker innan, men fan vad bra han är. Han ställer precis dom frågar som bör ställas. Senatorn, som så klart inte kunde svara på frågorna eftersom att han vet om att det är lögner, gör som andra i forumet gör, försöker skylla på att Tucker är Köpt utav Putin. Pinsamt! Hela världen har blivit knäpp efter Trumps seger. Putin är överallt. fast å andra sidan, så säger det mycket om hur rädda dom är för Putin. Dom är livrädda för honom. Annars hade man inte hållt på såhär. Allt är lögner och eftersom att man inte ha några vettiga svar så drar man till med Putinkortet. Fan vad lågt vissa har sjunkit. tack för uppladning!
Citera
2018-04-10, 16:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Fler ifrån kongressen som varnar Trump om att kriga utan deras godkännande. Hoppas trump tar och lyssnar på dessa och inte på krigshökarna.

Tim Kaine: President Trump Does Not Have Any Legal Authority To Attack Syrian Government

https://www.realclearpolitics.com/video/2018/04/10/tim_kaine_president_trump_does_not_have_authority_ to_attack_syria_without_congress.html

Vidare så säger han att han var med och godkände då Obama ville bomba Syrien, när Assad påstods ha passerat obama´s röda linje. Han säger dessutom att det är en farlig väg Trump tar om han bestämmer sig för att bomba utan deras godkannande. Då är nästa steg att han kanske själv tar beslutet att även kriga mot Nord Korea och Iran, eller nåt annat land efter egen behag, och så kan man inte ha det.
Jag tror också att kongressen egentligen skall godkänna krigsinsatser, men det är nog inte alltid det efterlevs.
Citera
2018-04-10, 17:01
Medlem
Tillssons avatar
Al-Qaida är smarta och visste vad de de gjorde när de byggde upp White Helmets image. De fick en Oscar 2017 i kategorin "Best Documentary Short". Nu när de är accepterade i väst använder de detta för att påverka världspolitiken genom sina påhittade events.

Genom sina kanaler publicerar de foton och filmer som ingen vet var och när de är tagna.

USA utnyttjar detta och resten av NATO och Västvärlden hakar på. Nu verkar UK och Frankrike har fått storhetsvansinne.

Frankrike har redan fått en varning av Erdogan och UK - tja ...tomma ord är väl en överdrift.

Nu återstår att se vad USA kommer att göra - med tanke på Trumps utspel lär de inte backa. Förmodligen skickar de iväg ett antal kryssningsmissiler mot olika mål i Syrien för att visa för omvärlden att de gjorde något.

Allt detta för några fotografier tagna av Al-Qaida.

Tidigare var USA den stora fienden för alla journalister, nu är det tvärtom och de köper allt som USA säger. Självklar förstår jag att det är ägarna som styr journalisterna. Märkligt att dock att ingen granskar vad som kommer fram. Det känns som att ALLA journalister håller på US och att ALLA är emot Ryssland.
Citera
2018-04-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Jag tänkte först och främst ta reda på hur många som förespråkar kemvapen i krig och katastrofer. Jag kan tycka att det får användas i vissa fall mot vissa. Exempelvis ett IS-näste.

Här är en video från den senaste attacken utförd av Syriens regim. Den innerhåller starka bilder som innefattar barn, kvinnor och män.

Länk: https://revoltroom.com/posts/17879

Jasså det är klarlagt att det är Assad som står bakom attacken? Det är mer än jag visste.
Och att använda kemisk gas är ALDRIG ok, inte ens för att gasa ut dom sista jihadist-terrotisterna ur deras hålor. Varför skulle det ens behövas? SAA hade stenkoll på situationen, så lite osannolikt att använda gas "bara för att".
Citera
2018-04-10, 17:02
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det var det dummaste jag har läst på länge! Är det något som behövs i det här upphetsade läget, så är det just opartiska utredningar och bevis! Jag skulle nog tro att om det var USA som krävde bevis så skulle du tänka annorlunda, eller hur!

"Bevis"? Du menar så att Ryssland kan blåneka, Lavrov kan stå och flina, håna och ironisera och i stället högljutt presentera bisarra konspirationsteorier som sanning samt hota med apokalypsen om resten av världen inte böjer sig för det Ryska narrativet?

Försök få in i huvudet att "bevis" inte är värda ett jävla skit om den som anklagas för brott har rätt att förkasta bevisningen, vilket är fallet bland annat i Säkerhetsrådet.

Citat:
Vi har sett många exempel i Syrien där USA sätter sig över internationell rätt och vanligt folkvett. Syrien, Ryssland och Iran står faktiskt för lag och ordning här. Det förvånar dig säkert, men så är det.

400.000 döda i Syrien - hittills. En gigantisk flyktingkatastrof i svallvågorna som håller på att slita isär Europa. En tyrann som mördar sitt eget folk i en omfattning och på sätt som får Saddam att framstå som en dagisfröken i jämförelse.

Hur har "internationell rätt och vanligt folkvett" hittills funkat för snart en halv miljon döda Syrier, tycker du?

Citat:
Så du tycker att vi skall kastas in i kaos? Vem skall avgöra när normala regler skall gälla och när de inte skall gälla? Det har du inget svar på, eller hur! Idiot!

Vi, som i hela Västvärlden, är nära ett krigstillstånd i förhållande till Ryssland. Och smäller det inte i Syrien så är det bara en tidsfråga innan det sker någon annan stans. Nu finns möjligheterna att sparka in tänderna på Ryssland på ett sätt som gör att de fattar att det är allvar nu, och som jag skrev tidigare, hellre i Syrien än i Baltstaterna.

Men för all del. Fråga dig om Putinregimen och Medel-Ivan verkligen är redo att dö för Assad tillsammans med resten av oss och efter du funderat över det ett tag så kanske du lugnar ned dig lite grann?

Citat:
Det handlar inte om diktat från Kina och Ryssland!!!!!!
De skall alla följa internationell rätt, FN-resolutioner om Syrien och visa vanligt folkvett!
Om du tycker att det är för mycket begärt, så är du verkligen en idiot!

Det är klart det är för mycket begärt. Ryssland spelar inte efter reglerna och därigenom är de irrelevanta. Dags att agera.
Senast redigerad av DaEzz 2018-04-10 kl. 17:04.
Citera
2018-04-10, 17:14
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Tack för svar ifrån er bägge! Daezz, hur känner du inför allt det här? Jag vet att du är en som alltid har klankat ner på Ryssland, men är det värt ett storkrig?

Inget är "värt" ett storkrig men nu kan det ju vara så att det inte går att undvika oavsett vad jag tycker. Å andra sidan har jag svårt att se att Putin och Medel-Ivan villigt skulle gå i döden för en dussindiktator som Assad dvs då tillsammans med stora delar av Europas befolkning.

Citat:
Om ja, skulle du själv ställa dig där med ett vapen riktad mot Ryssland, eller hejar du på hemifrån?

Jag har en gedigen militär utbildning syftande till att försvara mitt land mot ett militärt angrepp av Ryssland. I ett storkrig kommer Sverige att dras in, och då förväntas jag i likhet med hundratusentals andra svenskar göra min plikt i sammanhanget oavsett vad jag tycker om orsakerna. Och det köper jag.

Fast jag ser som sagt naturligtvis hellre att Ryssland slutligen konfronteras i Syrien än på andra sidan Östersjön.
Citera
2018-04-10, 17:15
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Dags att agera.

Det är ett mycket intressant läge i Syrien just nu och jag skulle gärna höra hur diskussionerna går i Kreml nu. "Väst" har som du säger ett ypperligt tillfälle att nu ta fighten på ett "ofarligt" ställe, ganska långt från Europa och redan helt trasigt av krig. Vad jag menar med "mycket intressant" är att USA för första gången som jag kan minnas synar Putins kortlek nu, typ "det är mycket möjligt att ryssarna slår tillbaka, men vi skiter faktiskt i det". Detta är något helt nytt i Kreml, det är jag helt övertygad om.

Å andra sidan blir det nu mycket mödosamt för regeringen/regimen Putin att börja om från noll och försöka "få in Ryssland i värmen igen" och få fart på ekonomin. Jag ser det inte som otänkbart att Kreml ser en militär konflikt här som en slags utväg. Räkna med mycket bilder på döda kroppar från RT & co efter amerikanska bombningar.

Men hur som helst, 1 + 1 = det kan faktiskt smälla nu, på riktigt. Det ligger i luften just nu i alla fall.
Citera
2018-04-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontblamecain
Guld till dom orden.

Man undrar hur våra nyhetsrapportörers hjärnor fungerar. Dom måste ju också läsa alternativ-media, och därmed medvetet undertrycka sanningen. Har dom en personlig önskan om ett tredje världskrig eller är dom bara rädda för att få sparken? Det handlar inte bara om objektiviteten i inslagen, utan också om urvalet. ”Rebellernas” illdåd nämns aldrig.

Vem är det som rycker i dessa sprattelgubbars (och gummors) trådar och hur i helvete orkar dom med sig själva efter jobbet?

Nä, tacka vet jag politiskt styrd media i diktaturer. Där levereras det endast sanningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in