Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Tack för dina trådsanningar! Du är öppet mål för fria fantasier. Ingen vet hur paret tänkte.
Dristar mig att göra ett inlägg, trots goda föresatser:
Svar t avd9 och rappytt
1) Nej. Ingen vet hur paret tänkte.
Det som framkommit i
avd 9:s information från sin läcka är det samma som nämnts tidigare i tråden. Inget nytt men det presenteras som unika fakta. Mycket, både ondskefulla och vulgära påhopp har tagits bort, men även en del, som jag tycker, relevanta uppgifter, från kommunpersonal bl a.
2) De sista sidorna har inläggen präglats av sans och vilja till insikt. Det har blivit en form av värdigt avslut, vilket lyfte tråden, och, tror jag, gjorde att postare som kände familjen, kunde närma sig igen och försöka ge sina synpunkter. Dessa postare efterlystes tidigare, eftersom de slutat skriva.
3)
rappytts inlägg säger nog något om hur jag själv tänkte:...”and here we go again...” Det var ingen stor förolämpning mot dig
avd 9, du har ju gladeligen stått i tråden när det skränats mycket värre?
4) Slutligen: Nu är familjen borta. Men anhöriga, vänner, skolkamrater, grannar, måste fortsätta och komma vidare, även om det kommer att vara som en värkande böld inom dem, lång tid framöver.
Är det värt att vara kung/intressant informatör på Flashback och driva denna tråd in absurdum, slänga ut krokar när den visar tendens att ebba ut (vilket den bör, tycker jag. Helst låsas)?
Oetiskt skulle jag vilja säga. Vad är det för källa du har som lämnar ut information lite då och då, trots tystnadsplikt, till dig.obs inget frågetecken...
Det är inte riktigt sant att människor i min närhet tex inte bryr sig. Men det är så sorgligt att tänka på, och därför undviker man det. Har det sagts mig.
Detta var inget personangrepp. Men jag skulle önska att tråden avslutas. Ursäkta långrandigheten.