2018-04-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
God morgon.

Det finns en sak som förbryllar mig.
Visst att man kan mörka nått som man har gjort eller nått dumt som man skall göra.
Det har vi alla lyckats med nån gång i livet.
Men det här är ju nästan snudd på otroligt.
Jag köper inte att något oförutsett plötsligt hände den 6-7 jan som gjorde att detta kunde ske, utan
detta planerades redan i höstas.
Och hur dom har lyckats mörka det så att ingen, absolut INGEN kunde se detta komma, är för mig helt otroligt.
Skolan visste att det var en familj i kris men det fanns "inte detta på kartan", Arbetsgivarna hade ingen som helst tanke på att detta skulle kunna hända, och precis som Elli09 säger så kan inte familj och vänner förstå att detta har hänt.
Ingen har anat någonting att det skulle kunna gå så långt.
Visst, barnen var mer eller mindre sjuka, visst Hanna hade en depression, visst Oskar blev sämre och sämre, men ingen trodde att det skulle kunna gå så här långt.
Nån, vem som helst, borde ha anat nått kan jag tycka, men absolut ingen.
Det tycker jag är mycket märkligt.

Tack för dina trådsanningar! Du är öppet mål för fria fantasier. Ingen vet hur paret tänkte.
Citera
2018-04-10, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, jag förhåller mig till det polisen förmedlar. I min värld är det fakta.

Tyvärr så har ju inte polisen bekräftat någonting, förutom att avskedsbrevet kom från föräldrarna och att båda föräldrarna har undertecknat brevet.

Annars finns det ingen bevisad fakta från polisen.

Polisen har nu en sammantagen uppfattning av vad som har skett i villan.......
Sammantagen uppfattning är inte bevis för nått.

....men inväntar fortfarande svar på olika analyser för att kunna få en fullständig bild av händelseförlopp och dödsorsaker.
Dom kan inte bevisa hur detta har hänt, eller hur dom har dött.

Det fanns ett avskedsbrev från föräldraparet............
Bekräftat med andra ord att brevet var från föräldrarna

......som berättade att man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv.
Brevet bevisar inte ett skit, det berättar bara att dom varit överens, det bevisar inte att dom varit överens

Anledningen som beskrivs i brevet var att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation.
Att någon beskriver nått i ett brev, bevisar inte att det är sant.

Brevet var undertecknat av båda föräldrarna.
Här Bekräftar polisen att brevet verkligen var undertecknat av båda föräldrarna
Citera
2018-04-10, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tack för dina trådsanningar! Du är öppet mål för fria fantasier. Ingen vet hur paret tänkte.

Fria fantasier ... he he ... och det skall komma från dig.
Det som var så god stämning i tråden..........
Citera
2018-04-10, 12:58
Medlem
Citat:
Tyvärr så har ju inte polisen bekräftat någonting, förutom att avskedsbrevet kom från föräldrarna och att båda föräldrarna har undertecknat brevet.

Annars finns det ingen bevisad fakta från polisen.

Polisen har nu en sammantagen uppfattning av vad som har skett i villan.......
Sammantagen uppfattning är inte bevis för nått.

....men inväntar fortfarande svar på olika analyser för att kunna få en fullständig bild av händelseförlopp och dödsorsaker.
Dom kan inte bevisa hur detta har hänt, eller hur dom har dött.

Det fanns ett avskedsbrev från föräldraparet............
Bekräftat med andra ord att brevet var från föräldrarna

......som berättade att man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv.
Brevet bevisar inte ett skit, det berättar bara att dom varit överens, det bevisar inte att dom varit överens

Anledningen som beskrivs i brevet var att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation.
Att någon beskriver nått i ett brev, bevisar inte att det är sant.

Brevet var undertecknat av båda föräldrarna.
Här Bekräftar polisen att brevet verkligen var undertecknat av båda föräldrarna

Det hade lika gärna kunnat varit en notis i tidningen.

"Fyra döda personer varav två barn funnen döda i en villa i Bjärred. Polisen betraktar händelsen som en familjetragedi."

Hade då denna tråd uppstått?
Citera
2018-04-10, 13:54
Medlem
Anabellas avatar
[quote=Blonay|63742481]
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Funderade och blev lite besviken: VEM med ”relation till familjen” kan veta pkt 3, 4,och 6 som källan säger sig ha fakta på. Att Hanna var mest drivande, att de planerat sedan i höstas och att de trodde på ett evigt liv, och ffa HUR kan den fått veta det?[/QUOTE

Men vem är det som berättar om att Hanna varit drivande och självmordstankar?

Avd.9 hävdar envist i nästan varje inlägg att Hanna var drivande i familjetragedin. Det gör han med stöd av några PM som han anser vara tillförlitliga. Det är hans övertygelse men den delar jag inte riktigt.

Alltså, Hanna som levde med dödsdrift under en längre tid och planerade ta familjens barn med i döden sen i höstas, klarar inte ens att ta livet av sig när det är verkligen dags och döttrarna ligger döda i rummet bredvid.
Istället lyckades hon förmå sin av henne totalt styrde man "hjälpa", m a o aktivt ta livet av henne.

Är det inte så att logiken haltar?..
Citera
2018-04-10, 13:56
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Troligtvis ingenting.
Flyttade nog på grund av Oskars jobb.
Var nog inte mer spännande än så.

Har läst tidigare att något skulle hänt med A i skolan i Göteborg. Nån incident.
Citera
2018-04-10, 14:10
Medlem
Citat:
Såhär har det sett ut med min senaste källa som tog kontakt med mig.
Hade inte tänkt visa detta innan jag fått alla (13) svaren.
Men såhär gick det till nu senast.

Här kommer en lång (men kanske intressant) berättelse om hur just denna kontakten och infon hamnade i mina händer.

Har tyvärr raderat den absolut första kontakten som jag fick med denna person.
Den var nått i stil med.....

1.
Hej.
Jag ser att du är aktiv i tråden, och jag har läst dina inlägg.
Jag känner nån, som vill vara anonym, men som har insyn i morden/självmorden.
Om du är intresserad av information, så kanske jag kan hjälpa dej.
OM JA – Hör av dig
OM NEJ – Så kan du glömma det här
Du får i så fall inte lägga ut nått innan jag har ett OK, då informationen inte får härleda till
denna person.

Nått sånt, typ... fick jag först.
Jag visste inte om personen menade allvar, eller var ett troll, då jag hade haft några hätska diskussioner i tråden om just detta, med några.
Därför drog jag öronen åt mig, och bestämde mig för att ”testa personen” först.

2.
Först svarade jag med ett ganska kort svar, där jag ifrågasatte personen och om varför hen ville lämna info just till mig, och skrev att det fanns ganska mycket troll på FB.
Sen ångrade jag mig, och tänkte att jag kan väll ändå se vad han/hon har att erbjuda, och då skrev jag ännu ett nytt.....

Hej Igen.
Här kommer ett bättre svar.
Självklart hjälper jag till, om jag kan.
Och jag tackar för förtroendet att du vill skicka informationen just till mig.
Jag skulle aldrig publicera nått utan ett stensäkert OK från källan.
Infon jag la ut igår, fick jag den 31/1.... så det är bara att vänta på ett OK.
Kan vi göra såhär.
Skicka över infon, så får jag läsa den, ordentligt.
Sen kontaktar jag dig igen.
Funkar det?

3.
Sen hörde jag inte av personen, och tänkte att, - det var nog bara ett troll ändå.
Då, efter 2-3 veckor kommer detta svaret....

Hej, är inte jätteaktiv på Flashback längre och glömde bort detta, här kommer en sammanställning.

1. Uppgifterna om hur de har hittats, stämmer. 3 stycken låg i sängar och 1 hängd.
2. Agnes var pigg som en mört senast den 22/12. Även Moa var hyfsat pigg och glad samma dag, hon hade köpt julklappar och såg fram emot julen.
3. Föräldrarna hade planerat allt sedan i höstas och hade ljugit för alla i sin omgivning, inkl. sin släkt.
4. Hanna var den som var drivande i detta.
5. Barnen var bevisligen sjuka, men inte isolerade.
6. Det hela var ett sjukt beslut av föräldrarna i tron om att efter döden skulle de få vara tillsammans.
7. Ingen av barnens vänner fick ta avsked av sina vänner då begravningen var sluten och meddelades aldrig ut.
8. Skolan har/hade läkarintyg om att båda barnen var sjuka.

Listan ovanför är sanningsenlig och anspelar mest på att detta var ingen handling av barmhärtighet av föräldrarna, det var ett regelrätt mord då deras eget lidande var större än barnens, och detta skapade ett slut på det.

4.
Jag vet inte riktigt vad jag skall tro när jag får detta.
Så jag vänder mig till några i kulisserna och ber om lite råd.
Kan denna info stämma? Är det ett troll? Kan jag lägga ut det i tråden?
Eftersom jag inte vet 100 % med denna person, så frågar jag följande....

Tack Tack Tack
Ovärderlig information, om det stämmer.
Jag har först två frågor.
1. Hur vet du detta, Vem har informerat dig?
2. Vill du att detta skall ut i tråden?

5.
Sen väntar jag nån vecka, inget svar.
Efter det blir jag avstängd i en vecka, men samma dag som jag får kliva
in i tråden igen så kommer följande svar....

Hej
Tyvärr kan jag inte svara på vem ifrån informationen kommer då personen vill vara absolut anonym, mest p.g.a. relationen till familjen.
Och informationen får gärna delas i tråden så bringar det kanske större klarhet.
Hör av dig om det är fler frågor.

6.
Jag funderar ett tag, och kommer fram till att det ligger nära min teori, förutom små detaljer.
Jag vänder och vrider en stund, för att sen komma fram till att JAG KÖPER DETTA.
Denna källa verkar trolig, och jag vill se om jag kan få fram mer info.
Då jag tror på källan, och tror på att infon är korrekt, så använder jag mig av hans info i mitt långa svar i tråden.
Sen ställer jag följande (13st) frågor till han/hon.....

Hej.
Och tack för att du håller kontakten med mig.
Självklart respekterar jag din källa, och självklart skall källan förbli anonym.
Hälsa din källa att hela FB beklagar sorgen och att vi är tacksamma för informationen.
TACK.

Om du kan få fram svaren på frågorna här nedan, så kommer jag vara dig evigt tacksam.
Se vad du kan få fram....

1. Hur var det med Hannas hälsa?
Fysiskt o Psykiskt. Man pratar om återkommande cancer, MRSA, depression.
Hur låg det till egentligen?

2. Hur vet du att beslutet fattades i höstas?
Stod det i avskedsbrev, någon nära som vet?
Hur vet du det?

3. Hade Oskar någon sjukdom?
Det finns info om att han tappade 8-9kg i början av 2017.
Tappat hår, ögonbryn, sliten, deppig... Osv
Cancer?

4. Vi vet att det finns ett avskedsbrev, och jag har info om att det finns någon form av inspelning typ video. Stämmer det?

5. Hur levde barnen på sin fritid?
Hade de kompisar, kom kompisar hem till dem, aktiviteter, eller var de isolerade hemma? Hemskola, hur funkade det?

6. Vi vet att de hade läkarintyg.
Var det svenska läkarintyg från den svenska sjukvården?

7. Finns det någonting som tyder på att Oskar var elak mot sin familj?
Förtryckte han familjen.?
Styrde han hemmet med järnhand?

8. Umgicks de med båda familjerna?
Jul, födelsedagar, skolavslutningar mm.
Eller höll de sig för sig själva?

9. På vilket sätt var Hanna drivande, och vad var det som drev henne?
Varför ville hon dö.?
Hon kunde ju söka psykhjälp, så vad var det som drev henne?

10. Vilken tro hade familjen.
Att det fanns nått religiöst vet jag, men vad var det? Scientologerna? Pingstvänner? Mm mm?

11. Vilken sjukdom tror du barnen hade, och Hanna hade?

12. Vet du vart de kommer begravas, och kommer dom begravas tillsammans?

13. Jag vet att Hanna försökte ta livet av sig på samma sätt som barnen, och jag vet att det inte fungerade så Oskar fick hjälpa henne att dö. Det vet jag! Men hur?
Hur hjälpte Oskar henne att dö?
Ströp han henne, en kniv..... Hur?

Kan du hjälpa mig att få svar på de här frågorna, så har du hjälpt mig, och jättemånga andra.
Det enda vi vill veta är VARFÖR?
SNÄLLA DU, Hjälp mig.
Stort och ödmjukt TACK!!

Mvh//Avd.9

Och nu väntar jag på svaren.
Vem vet?

Blir intressant när du får svaren. Många bra frågor där.

Angående 3. Punkt sex. Nej, de kommer inte att leva vidare som en familj efter döden och morden. Vilka fantasier föräldrarna hade. Vuxna människor. Var de inte lyckliga och tillfreds med sina levande liv så blir det knappast i nästa liv. De levde i sagornas värld. Uppe i det blå. Undra om de gick på några droger.
Citera
2018-04-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lustan
Asså fy fan när det huset ska säljas😩!! Vem hade kunnat slappna av där liksom på kvällen när man lagt sig🤷🏼‍♂️.

Nån som bevakar Hemnet om det kommer ut?

Har tänkt samma sak. Dåliga energier kommer att sitta i väggarna. Det är ju inte bara självmord utan råa mord med. Egoistiska föräldrar som inte tänkte längre än näsorna räckte i ansiktet. Tänkte inte alls på sina medmänniskor, som tvingas flytta in efteråt. Egentligen borde huset skänkas till övande av något slag. Så det rivs och ett nytt hus byggs.
Citera
2018-04-10, 15:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Blir intressant när du får svaren. Många bra frågor där.

Angående 3. Punkt sex. Nej, de kommer inte att leva vidare som en familj efter döden och morden. Vilka fantasier föräldrarna hade. Vuxna människor. Var de inte lyckliga och tillfreds med sina levande liv så blir det knappast i nästa liv. De levde i sagornas värld. Uppe i det blå. Undra om de gick på några droger.

Ja det är ett märkligt resonemang om föräldrarna har trott och sett fram emot att de skulle alla komma till himlen som döda.
Brukar inte just såna tankar innehas av personer som också hävdar att det finns ett annat, varmare ställe dit mördare kommer, exempelvis barnamördare?
Citera
2018-04-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Någon skrev att det hänt något på en skola i Göteborg där familjen bodde tidigare. Denna händelse skulle också kunnat var anledningen till att de flyttade påstods det.

Men hen tyckte sig inte ha tillräckligt på fötterna för att gå ut med vad som hänt och ville avvakta.

Tror själv att det var ett troll och att flytten istället berodde på att fadern skulle komma närmare sin arbetsplats.

Walla-walla-wincha: Det verkar som om den postare som skrev att det hänt något på en skola i Göteborg tydligen inte kunde verifiera sina uppgifter. Och nicket Ribersborg antog att postare var ett troll.

Hade varit intressant att veta om det låg någon sanning i påståendet att något hänt, men ingen verkar ha några ytterligare uppgifter om eventuell händelse.
Citera
2018-04-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Tack! Jag tycker så förfärligt synd om flickorna. Först behöva leva sjuka i flera år utan att kunna gå i skolan. Bara kamrater som kunde komma hem till dem. Sen bli dödade av sina egna föräldrar. (Om det nu var de som gjorde det). Obegripligt sorgliga liv!

Du tror alltså inte att flickorna tvångsisolerades av sin pappa och blev sjuka av det? Dom var sjuka och tvingades vara hemma från skolan på grund av att dom inte orkade med skolgången och för att symptomen förvärrades av miljön?

Men för att dom ändå skulle få uppleva någon sorts kvalitet i sin tillvaro så fick dom träffa kompisar som hälsade på? Om det var så, kan man inte annat än instämma i att det måste ha varit förfärligt synd om familjen. Det måste ha varit enormt påfrestande för föräldrarna att se barnen lida på det sättet. Det är så tragiskt att dom inte förmådde söka stöd och hjälp hos framför allt sina närmast anhöriga.

Det är det jag har svårast att förstå — var fanns dom närmaste som alltid ställer upp oavsett vilken tid på dygnet man ber om det eller vad det än gäller?

Det är den sortens ensamhet man tror sig finna hos människor som helt saknar anhöriga, men det var ju inte så för Oskar, Hanna, Agnes och Moa.

Blod är normalt alltid tjockare än vatten, men varför inte i det här fallet?

Sättet som Oskars eftermäle behandlas här i tråden är en fortsättning på det som ledde till familjetragedin i huset. Allt det hat som riktas mot honom här fick han med all säkerhet ta del av i livet. All den energi som används för att rentvå Hannas del i händelsen och utmåla Oskar som ensam gärningsman är en fortsättning på det som drev familjen till desperation. Det finns inget motiv för någon som inte är involverad att hata en okänd människa så djupt.

En veckas avstängning, vila och kontemplation, samtidigt som jag med intesse har följt utvecklingen i tråden, gör att jag är säker på att det som gjorde att familjen inte såg någon framtid eller livskvalitet på grund av flickornas sjukdomssituation finns representerat här.
Citera
2018-04-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Dristar mig att göra ett inlägg, trots goda föresatser:
Svar t avd9 och rappytt
1) Nej. Ingen vet hur paret tänkte.

Det som framkommit i avd 9:s information från sin läcka är det samma som nämnts tidigare i tråden. Inget nytt men det presenteras som unika fakta. Mycket, både ondskefulla och vulgära påhopp har tagits bort, men även en del, som jag tycker, relevanta uppgifter, från kommunpersonal bl a.

2) De sista sidorna har inläggen präglats av sans och vilja till insikt. Det har blivit en form av värdigt avslut, vilket lyfte tråden, och, tror jag, gjorde att postare som kände familjen, kunde närma sig igen och försöka ge sina synpunkter. Dessa postare efterlystes tidigare, eftersom de slutat skriva.

3)rappytts inlägg säger nog något om hur jag själv tänkte:...”and here we go again...” Det var ingen stor förolämpning mot dig avd 9, du har ju gladeligen stått i tråden när det skränats mycket värre?

4) Slutligen: Nu är familjen borta. Men anhöriga, vänner, skolkamrater, grannar, måste fortsätta och komma vidare, även om det kommer att vara som en värkande böld inom dem, lång tid framöver.

Är det värt att vara kung/intressant informatör på Flashback och driva denna tråd in absurdum, slänga ut krokar när den visar tendens att ebba ut (vilket den bör, tycker jag. Helst låsas)?
Oetiskt skulle jag vilja säga. Vad är det för källa du har som lämnar ut information lite då och då, trots tystnadsplikt, till dig.obs inget frågetecken...

Det är inte riktigt sant att människor i min närhet tex inte bryr sig. Men det är så sorgligt att tänka på, och därför undviker man det. Har det sagts mig.

Detta var inget personangrepp. Men jag skulle önska att tråden avslutas. Ursäkta långrandigheten.
Senast redigerad av rosalenin 2018-04-10 kl. 15:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in