Citat:
Sista stycket - jag kan inte förklara, men Scheeles bestämda uppfattning var väl att H hade tagit samma (tabletter?) som barnen, men ej dött så hon fick hjälp att avsluta sitt liv av O. Scheele skrev väl att de gjorde allt i samförstånd, de hjälptes åt, O hade fått hjälpa hustrun och han dog sist av alla.
Här kommer en påminnelse på ett av PM från Scheele.
Han skickade det så vi kunde jämföra.
Han hade en super-trovärdig poliskälla, och jag hade en annan från blåljus.
Och så var det en tredje som hade en källa från en av dom som kliver in efter teknikerna, och som också kunde styrka vad som hänt i villan och hur dom hittades och hur det såg ut.
Men här är ett av Scheeles PM.
Jag kommer inte dela ett jota mer nu, idioter i tråden, pallar inte
korta drag vad jag har skrivit tidigare, som jag sagt kommer från säker källa:
Mamman har cancer, barnen har någon odiagnosticerad, eller åtminstone, mer korrekt inte botbar sjukdom som gör att de inte klarar ett normalt liv, allt har fallit ihop vad gäller drömmar och framtidshopp:
Video ligger på köksbordet, mamma och pappa har planerat detta för hela familjen
Barnen ligger prydligt och snyggt i sina sängar, cocktailen fungerade bra för dem, de somnade in lugnt och stilla, stackarna.
Sedan blir det knepigt, mamma har tagit samma, det blir sedan en detalj jag inte tänker nämna, men hon dör till slut.
Pappan dör sist, han hänger sig.
Det finns inget knepigt egentligen, det är vad det är.
Jag dömer ingen i huset, skulle inte drömma om att göra det.
JAG skulle inte kunna tänka mig att göra nåt sånt här, men om man satt i exakt samma sitts?
Iaf, har en massa fler detaljer, men jag tänker inte säga mer, men jag kan säga att man mycket tidigt i utredningen förstod att detta skedde i samförstånd.
Det finns dock några detaljer jag är osäker på, du får gärna reda ut dem, utan att jag nämner nåt i tråden:
Ville barnen dö?
Fanns det religiösa motiv? en tanke på att mötas i "livet efter döden", jag tror åtminstone barnen och mamman var troende kristna?
Uppgiften "livet efter döden" tog scheele upp redan då.
Det har kommit upp flera ggr efter, och hur fan kunde han veta det redan då?
Måste varit med i brev/film.