2018-04-10, 13:37
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Så gäller denna avgift för paket från USA också?
Ja alla paket utanför EU enda skillnaden mot tidigare är att avgiften numera är 75 kr istället för 125 för paket värda under 1500 kr
Citera
2018-04-10, 13:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Är 100 % säker jag för något år sedan läste om regler för privat import.
Det stod då att man kan handla för under 3 eller 4 hundra utan några extra avgifter.
Tror det fanns att läsa på PN:s hemsida!
Japp det stod 300 kr importgräns för privpers, dvs allt ovan det får man förtulla, detta stod på PostNords hemsida fram till 1/3 2018. Och på Tullverkets stod samma fast 22 euro. Förutom tidskrifter, prenumerationer som har 1500 sek som övre gräns.
Citera
2018-04-10, 13:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Just Wish är ju skräphögen av vad man kan finna i Kina.
Delts tvingar de dig att regga dig och när du gör det så godkänner du också spamreklam i mailen....

Ali och eBay har tiotusentals fristående säljare där man kan hitta PRECIS det man SJÄLV vill ha.
Du kan välja vem du vill handla av när exakt samma produkt finns i shoppen.

Wish är ju bara en fis i rymden med extra påslag på det begränsade utbudet.

Snartare så STÄRKER postnords samarbete med just Wish min "konspirationsterori"...
Jag har aldrig fått ett enda spam från wish. Reggad sen november.
Citera
2018-04-10, 13:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Även om man betalar moms i kinabutiken så kommer det ju en hanteringsavgift, det har talats om 25 kr typ. Dessutom kan kinabutiken inte skriva ner beloppet eller hävda att det är en gift så det man betalar i moms ökar givetvis betydligt mot det man betalar idag...,,,.,.,.,.,

Kimpan, Kimpan... nu Kör du med osanning igen.
Vad gäller wish kommer inte tillkomma någon administrativ avgift! Hur hett du ÄN önskar! (Jag kan bara tänka mig hur hett du måste önska detta på pojk-kammaren).

Det kommer inte bli någon administrativ avgift åtminstone för Wish. Och framöver - ganska snart - kommer avgiften sänkas till 10 kr FÖR ALLA, inte 75 kr.
Citera
2018-04-10, 13:51
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad gäller wish kommer inte tillkomma någon administrativ avgift! Hur hett du ÄN önskar! (Jag kan bara tänka mig hur hett du måste önska detta på pojk-kammaren).

Det kommer inte bli någon administrativ avgift åtminstone för Wish. Och framöver - ganska snart - kommer avgiften sänkas till 10 kr FÖR ALLA, inte 75 kr.
knappast troligt som du vet händer inget innan 2022 när vi får gemensamma EU regler... Tills dess får vi leva med 75 kr i avgift vilket är bättre än 125 kr som det var innan.
Citera
Medlem
ballebojs avatar
Mitt senaste paket från Kina som reste genom Belgien behövde jag inte betala för heller. Kom direkt i brevlådan idag! :-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Vart har du källan på att avgiften kommer sänkas till 10kr för ALLA paket?
Citera
2018-04-10, 13:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Okej jag har fel du har rätt, fan hade verkligen fått för mig att jag läst det, skyller på att jag äter för mycket mediciner.
Det gäller bara att lita på de med connections och se igenom de med egen agenda.

PostNord ville ju aldrig skjuta sig själva i foten, men de sköt sig i bägge fötterna istället och nu gör de allt de kan för att vårda företaget tillbaka till hälsan.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-04-10 kl. 13:58.
Citera
2018-04-10, 13:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400
Kenneth Verlage, CIO HÖG CHEF på PostNord

Se länk här, det finns fler.
(FB) Postnords nya administrationsavgift på paket från Kina/Red Mod
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-04-10 kl. 13:58.
Citera
2018-04-10, 13:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
knappast troligt som du vet händer inget innan 2022 när vi får gemensamma EU regler... Tills dess får vi leva med 75 kr i avgift vilket är bättre än 125 kr som det var innan.
Fast för oss som handlar med wish räcker det att vänta till 24 april
Citera
2018-04-10, 13:57
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400

Det stod på facebook. Jag verifierade det genom att gå in själv och krångla mig igenom deras värdelösa scrollsystem för att hitta posten. Den fanns där. Detta gäller ju inte alla paket utan bara wish som jag inte bryr mig ett dugg om så jag är lika sur och irriterad i alla fall. Wish erbjuder inget som jag är intresserad av, handlar mina kläder och småskit här i Sverige oftast.
Citera
2018-04-10, 13:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymTyp
Tullverket kan inte ha varit så bakom flötet att man inte visste att 25miljoner paket passerade utan moms i 10 år.

De har vetat om det i 10 år och har tillämpat praxis att låta Postnord släppa det vidare med Tullens goda minne.

Det funkar inte av tullverket att säga "Vi hade ingen aning om detta"........
Mycket längre än 10 år, pröva 20 år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in