2018-04-09, 17:44
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Magnus ändringar på sin Twitter är intressanta. https://mobile.twitter.com/SvegotMagnus Dels har han bytt nick från MotgiftMagnus till SvegotMagnus. Och i hans beskrivning står det:

Han nämner Svegot men inte Motgift. Känns som att DFS helt har svalt Motgift.

Motgift är väl bara en teknikalitet numer och ska väl bara användas för att försnilla pengar, haha.
Citera
2018-04-09, 18:55
Bannlyst
Citat:
Magnus ändringar på sin Twitter är intressanta. https://mobile.twitter.com/SvegotMagnus Dels har han bytt nick från MotgiftMagnus till SvegotMagnus. Och i hans beskrivning står det:

Ja, det var väl ingen nyhet för någon som läst denna tråd de senaste veckorna? Och du som skriver här dagligen. Lite trollvarning.
Citera
2018-04-09, 20:08
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Motgift är väl bara en teknikalitet numer och ska väl bara användas för att försnilla pengar, haha.
Ja, precis. Rätt in i JoMaDa AB https://www.ratsit.se/5590766886-JOMADA_AB.
Citat:
Ursprungligen postat av felfiol
[/b]
Ja, det var väl ingen nyhet för någon som läst denna tråd de senaste veckorna? Och du som skriver här dagligen. Lite trollvarning.
Vad säger du?! Dan har ju sagt att ingenting kommer förändras och att Motgift kommer finnas kvar. Allt känns så surrealistiskt nu.
Senast redigerad av Run3 2018-04-09 kl. 20:15.
Citera
2018-04-10, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ja, precis. Rätt in i JoMaDa AB https://www.ratsit.se/5590766886-JOMADA_AB.

Vad säger du?! Dan har ju sagt att ingenting kommer förändras och att Motgift kommer finnas kvar. Allt känns så surrealistiskt nu.

Jo. Men som sagt var. Detta är väl ungefär en en månad gammal nyhet i denna tråd...
Lite trollvarning på vissa. Undrar om du precis avslöjade dig som det största trollet av alla?
Vill någon sänka detta projekt räcker det ju med 5-10 troll i denna tråd för att skapa en helt annan bild än verkligheten
Citera
2018-04-10, 01:32
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natrev
JDG medverkar i podcasten Me Ne Frego som finns på Spreaker. DFS har diskuterats tidigare (när det lanserades) men den senaste tiden svar vet inte. Inget i veckans avsnitt dock. Motgift har nämnts några gånger men det är inget som ältas.

Har JDG eller Me Ne Frego nämnts någonting av Motgift/Svegot/DFS?
Citera
2018-04-10, 01:34
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Fin lektion i hur man dödar ett varumärke.
Citera
2018-04-10, 04:42
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Jo. Men som sagt var. Detta är väl ungefär en en månad gammal nyhet i denna tråd...
Lite trollvarning på vissa. Undrar om du precis avslöjade dig som det största trollet av alla?
Vill någon sänka detta projekt räcker det ju med 5-10 troll i denna tråd för att skapa en helt annan bild än verkligheten
Ok, Visste inte att det var så länge sedan han bytt nick. Aja, jag tycker i alla fall att det är intressant att de verkar jobba bort namnet Motgift helt.
Citera
2018-04-10, 05:46
Medlem
Citat:

Kan du förklara vad du menar med trollvarning? Ställer frågan i all vänlighet.

De flesta i tråden verkar göra samma analys och ställa samma kritiska frågor gällande DFSs märkliga organisation med SveGot som poppade upp från ingenstans istället för huset etc.

Dessa analyser har blivit mer och mer bekräftade när man låser in sig bakom betalväggar och anlitar fån som Maria Celander.

Jag tycker att det är bra att man belyser hur dessa åldrade defatister och pratsiter till landsförädare beter sig.
Casha in på folks desperation och lämna kampen till nästa generation.

Ett bra sätt att "sänkta projektet" som du säger, är väl att lova ett hus och någon utopi som skall vara i hundratals år, poängtera att det absolut inte blir något nytt mediaprojekt.....för att sedan lansera (trumvirvel)...mediaprojektet SveGot!
Detta ägs av DFS, och ersättning betalas ut till hela styreslen och dess polare som bara råkar bli skribenter. Styrelsen kan inte avsättas, då den själv bestämmer vem som får röstlängd.

Medlemarna i DFS skall betala medlemsavgift för SveGot med...trots att det är deras förening som äger skiten. om jag förstått det rätt.

SveGot skall köpa in material från produktionsbolagen Motgift och Carlqvist media, alltså styrelsen.

Det är April nu och huset verkar ha helt fallit i glömska, det som skulle vara en stor del av kärnan i verksamheten. Det pratas ingenting om det vad jag hört, trots att det var allt man pratade om i början när man raggade medlemmar.

Tycker du verkligen att det behövs "troll" för att sänka ett skämtprojekt som detta?
Är man ett troll för att man skrattar åt faktumet att en nystartat idell förening betalar ordförandes familjs privata flytt till Sverige?

Dan har sålt ut sig. Motgift fastnade på runt 1000 medlemar enligt Dan.
Han ville åt SD-typerna som lyssnar på I&C och sa att han hoppades på minst 10 000 medlemmar.

Han horade ut sig, och tack och lov verkar han överspelat sin hand..."domänhajen".
Citera
2018-04-10, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Fin lektion i hur man dödar ett varumärke.

Har du levt under en sten senaste månaden? Expertisen här har ju för länge sedan kommit fram till att motgift bara ska agera produktionsbolag. Det var väl flera månader sen möjligheten att förnya medlemskapet försvann? Varför i helvete skulle Magnus ha det namnet då? Motgift är dött och begravet och nu är det svegot som gäller. Mycket gamla nyheter.
Mycket konstiga inlägg.
Citera
2018-04-10, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ok, Visste inte att det var så länge sedan han bytt nick. Aja, jag tycker i alla fall att det är intressant att de verkar jobba bort namnet Motgift helt.

Jag fattar inte vad du svamlar om. Du praktiskt taget bor i den här tråden och nu låtsas du som att det är en nyhet att motgift försvinner. Helt obegripligt. Vem fan bryr sig om vad produktionsbolaget heter?
Nu är det svegot de satsar på och då måste naturligtvis Magnus byta till det.
Citera
2018-04-10, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Kan du förklara vad du menar med trollvarning? Ställer frågan i all vänlighet.

De flesta i tråden verkar göra samma analys och ställa samma kritiska frågor gällande DFSs märkliga organisation med SveGot som poppade upp från ingenstans istället för huset etc.

Dessa analyser har blivit mer och mer bekräftade när man låser in sig bakom betalväggar och anlitar fån som Maria Celander.

Jag tycker att det är bra att man belyser hur dessa åldrade defatister och pratsiter till landsförädare beter sig.
Casha in på folks desperation och lämna kampen till nästa generation.

Ett bra sätt att "sänkta projektet" som du säger, är väl att lova ett hus och någon utopi som skall vara i hundratals år, poängtera att det absolut inte blir något nytt mediaprojekt.....för att sedan lansera (trumvirvel)...mediaprojektet SveGot!
Detta ägs av DFS, och ersättning betalas ut till hela styreslen och dess polare som bara råkar bli skribenter. Styrelsen kan inte avsättas, då den själv bestämmer vem som får röstlängd.

Medlemarna i DFS skall betala medlemsavgift för SveGot med...trots att det är deras förening som äger skiten. om jag förstått det rätt.

SveGot skall köpa in material från produktionsbolagen Motgift och Carlqvist media, alltså styrelsen.

Det är April nu och huset verkar ha helt fallit i glömska, det som skulle vara en stor del av kärnan i verksamheten. Det pratas ingenting om det vad jag hört, trots att det var allt man pratade om i början när man raggade medlemmar.

Tycker du verkligen att det behövs "troll" för att sänka ett skämtprojekt som detta?
Är man ett troll för att man skrattar åt faktumet att en nystartat idell förening betalar ordförandes familjs privata flytt till Sverige?

Dan har sålt ut sig. Motgift fastnade på runt 1000 medlemar enligt Dan.
Han ville åt SD-typerna som lyssnar på I&C och sa att han hoppades på minst 10 000 medlemmar.

Han horade ut sig, och tack och lov verkar han överspelat sin hand..."domänhajen".

Jag håller förvisso med om mycket av det du skriver. Men man kan inte svinga hejvilt och kritisera precis ALLT. Det blir absurt. Som med Magnus namnbyte tex.
Citera
2018-04-10, 10:54
Bannlyst
Citat:
Jag håller förvisso med om mycket av det du skriver. Men man kan inte svinga hejvilt och kritisera precis ALLT. Det blir absurt. Som med Magnus namnbyte tex.

Precis, jag tror faktiskt många som glädjer sig åt detta är ganska värdelösa personer som inte kan skapa så mycket förändring själva och är svarta piller och gläds när det går dåligt åt andra, sedan så klart finns det folk med lite mer substans och kommer med reell kritik, och har kanske lagt en stor del av sin ekonomi på detta för att sedan upptäcka det var lagt i dimridåer,absolut.

Jag lyssnar inte så mycket på Svegot mer än igår, ja det blev lite komiskt när man har läst den här tråden. Det finns absolut befog på kritik hur DFS lanserades för att sedan gå över till Svegot etc. Jag har svårt för namnet, jag önskar dem dock lycka till, tidning har helt ok artiklar. Ser det inte som en utmanare mer än ett komplement man går till för att se om det står om något annat som inte finns på friatider eller nordfront.se.

Hos SD-thailand går säkert det trallvänliga hem. Även om rasfrågan och judefrågan tas upp emellanåt.

Fyfan för sliskiga försäljare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in