2018-04-10, 00:55
Medlem
Amfetamin eller Metamfetamin?

Tjenare allihopa, här om dagen drog jag och en polare ett par linor av vad vi trodde var tjack. Vid lite forskning om hur rusen mellan vanligt tjack och meta tjack skiljer sig åt så har jag kommit fram till att det lika väl kan ha varit meta jag har fått.

Vi tog varsin lina på ungefär 0.2 - 0.25g runt klockan 7 på kvällen. Kände direkt att jag började må hur bra som helst, svetten började rinna och fick även käkspänningar. Senare in på kvällen när ruset började avta (runt klockan 10-11) refillade vi varsin lina på ungefär samma mängd. Det är vid det här laget som det börjar bli konstigt. Just efter intaget var det inget märkvärdigt, men efter en 10-15 minuter så snöade vi in oss ordentligt på massa tröga konspirationsteorier och annat dylikt. Vi satt från klockan 10-11 på kvällen till sen förmiddag dagen därpå (med en refill däremellan) och ritade ut massa konstiga konspirationsteorier och skit. Kan även tillägga att under denna tid mådde vi fruktansvärt bra, nästan likt ett Ecstasy rus fast ändå inte lika mycket eufori.

Detta var min andra gång på "tjack", och ruset första gången liknade detta. Vad tycker ni? Låter detta som Meta tjack eller vanligt? Samt om det är Meta tror ni jag kan ha fått bestående hjärnskador eller något i den vägen? Tacksam för seriösa svar från folk som är kunniga inom ämnet!

Edit: Kan även tillägga att jag har känt mig lite "stirrig" dessa dagar efteråt.
Senast redigerad av Will99 2018-04-10 kl. 01:17.
Citera
2018-04-10, 01:15
Medlem
Presentpappers avatar
Jag har aldrig förstått problemet med "metatjack." I min mening är detta oftast den typen av tjack som är mest njutbart. Med fördel om man befinner sig på en plats där man inte behöver dölja ruset. Metatjack tycker jag liknar mefedron och 3-mmc väldigt mycket.

Du skulle utan tvekan kunna använda metamfetamin då och då utan att behöva orora dig en dugg för hjärnskador. Missbrukar man en drog är det såklart en annan femma.
Senast redigerad av Presentpapper 2018-04-10 kl. 01:20.
Citera
2018-04-10, 01:19
Medlem
Tvekar inte en sekund på att det är mer njutbart än vanligt tjack, men anledningen till min oro att jag fått i mig meta är att jag läst att det är bra mycket farligare (neurotoxiskt) än vanligt amfetamin.
Citera
2018-04-10, 01:21
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Will99
Tvekar inte en sekund på att det är mer njutbart än vanligt tjack, men anledningen till min oro att jag fått i mig meta är att jag läst att det är bra mycket farligare (neurotoxiskt) än vanligt amfetamin.

Se det som MDMA i sådant fall, som i sig är neurotoxiskt. Använd inte den typen av amfetamin mer än t.ex. en gång i månaden eller något liknande. Att du fått i dig metatjack en gång är inget du behöver oroa dig om är jag helt säker på.
Citera
2018-04-10, 01:24
Medlem
Låter som en bra ide. Vad tror du om att jag kan ha fått några permanenta skador i hjärnan?

Edit: Såg nu att du redan svarat på det... haha
Citera
2018-04-10, 02:03
Medlem
dino.m3s avatar
Hur ser/vet man skillnaden på vilket man fått. Har nt heller tagit så många gånger 5 Max kanske men senaste 2 gångerna var helt olika kickar såväl som utseende osv.
Den första var vit pasta aktig, ser fuktig ut men torr och 5min på bordet helt torr. Kicken va duunder, mådde fint fint inga käck spänningar mådde överlag nästan lite E aktigt. Va en stund ja la mig i sängen och fick såna eurofori vågor från top till tå i 2h. Nodda tom. Han sa det var neråt tjack.

Andra gången var den gul aktig hårda stenar tror den klassas som klet fast torkad. Kan minnas fel men kändes lite kristalliserad jätte lite 5 procent kanske. Kicken var nt så skön. Olustig känsla mellan stiss speed aktigt men nt så mkt välmående.

Har ni någon erfarenhet från na***s.b* torr varianten. kan den vara som den första varianten ja beskrev :P
Peace
Citera
2018-04-13, 14:22
Medlem
Bluepants avatar
Låter som metabankat ja Det är extremt vanligt oavsett vad folk här på flashback försöker intala sig själva. Hälften av allt tjack eller mer innehåller meta utan tvekan.

Citat:
Ursprungligen postat av dino.m3
Hur ser/vet man skillnaden på vilket man fått. Har nt heller tagit så många gånger 5 Max kanske men senaste 2 gångerna var helt olika kickar såväl som utseende osv.
Den första var vit pasta aktig, ser fuktig ut men torr och 5min på bordet helt torr. Kicken va duunder, mådde fint fint inga käck spänningar mådde överlag nästan lite E aktigt. Va en stund ja la mig i sängen och fick såna eurofori vågor från top till tå i 2h. Nodda tom. Han sa det var neråt tjack.

Andra gången var den gul aktig hårda stenar tror den klassas som klet fast torkad. Kan minnas fel men kändes lite kristalliserad jätte lite 5 procent kanske. Kicken var nt så skön. Olustig känsla mellan stiss speed aktigt men nt så mkt välmående.

Har ni någon erfarenhet från na***s.b* torr varianten. kan den vara som den första varianten ja beskrev :P
Peace

Ren amfetamin är inte överdrivet av någonting alls. Det är inte överdrivet euforiskt, man blir inte överdrivet manisk, man håller inte igång överdrivet länge osv, osv. Det är mer så som man kanske önskar att koffein var + lite till.

Börjar det likna någon slags E du skulle kunna vara vaken i en vecka på. Så är det meta i tjacket.
Senast redigerad av Bluepant 2018-04-13 kl. 14:26.
Citera
2018-04-14, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Will99
Tjenare allihopa, här om dagen drog jag och en polare ett par linor av vad vi trodde var tjack. Vid lite forskning om hur rusen mellan vanligt tjack och meta tjack skiljer sig åt så har jag kommit fram till att det lika väl kan ha varit meta jag har fått.

Vi tog varsin lina på ungefär 0.2 - 0.25g runt klockan 7 på kvällen. Kände direkt att jag började må hur bra som helst, svetten började rinna och fick även käkspänningar. Senare in på kvällen när ruset började avta (runt klockan 10-11) refillade vi varsin lina på ungefär samma mängd. Det är vid det här laget som det börjar bli konstigt. Just efter intaget var det inget märkvärdigt, men efter en 10-15 minuter så snöade vi in oss ordentligt på massa tröga konspirationsteorier och annat dylikt. Vi satt från klockan 10-11 på kvällen till sen förmiddag dagen därpå (med en refill däremellan) och ritade ut massa konstiga konspirationsteorier och skit. Kan även tillägga att under denna tid mådde vi fruktansvärt bra, nästan likt ett Ecstasy rus fast ändå inte lika mycket eufori.

Detta var min andra gång på "tjack", och ruset första gången liknade detta. Vad tycker ni? Låter detta som Meta tjack eller vanligt? Samt om det är Meta tror ni jag kan ha fått bestående hjärnskador eller något i den vägen? Tacksam för seriösa svar från folk som är kunniga inom ämnet!

Edit: Kan även tillägga att jag har känt mig lite "stirrig" dessa dagar efteråt.
Hej!

På din beskrivning låter det som att det kan ha varit metamfetamin du fått eftersom du drar paralleller mellan känsla på ecstacy och metamfetamin, och det beror på att metamfetamin påverkar ditt serotonin, men inte i samma utsträckning som ecstacy (MDMA).

Men sen får man inte glömma att det var din andra gång på tjack, samtidigt om det var bra och de doserna nasalt intag så kan du få ett såpass hårt dopamin påslag som också mer eller mindre euforiskt även fast serotinineg inte blivit nämnvärt påverkat.

Med vänlig hälsning,
Livinitup
Citera
2021-07-03, 14:01
Medlem
Metamfetamin vs amfetamin

Blanda aldrig ihop dessa droger. Metamfetamin (ice, cystan meth) är 5-10 gånger starkare än vanligt amfetamin (tjack) och varar i 24 timmar istället för 4-6 timmar på vanligt tjack. Dessutom ökar risken väsentligt för att göra extrema dumheter i förhållande till vanligt tjack, som är en rätt snäll drog. Om du är nyfiken och ändå vill prova cystal Meth dosera försiktigt, absolut inte intravenöst och ha en nykter "barnvakt" med dig under de 24 timmarna så du inte råkar i onödigt trubbel
Citera
2021-07-03, 14:04
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag drog tjack blandat med meta i 11 dagar i sträck… det var inte så smart. Hamnade på sjukhus i en vecka. Sov tre dygn.

Men det du startat tråd om vet alla redan. Tjong!
Citera
2021-07-03, 14:09
Medlem
TheJackets avatar
Vad är denna tråden till för? Du har tagit meta och du gillade inte det. Knarkare vet skillnaden. 24h rus är bara myt btw
Citera
2021-07-03, 14:57
Medlem
Nattjags avatar
Jo nog har folk gjort mycket dumma saker på meth. Starta världskrig, folkmord, bära vit uniform på vintern.

Men då kallades det Pervitin.

https://www.fass.se/m/produkt/AP_00004433/public/tabproduct
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in