2011-10-07, 16:05
Medlem
Parrehs avatar
Bor för tillfället på en liten tattig ort som mestadels består av invandrare och sossar, men i alla fall så finns det flertalet pizzerior så jag och har väl testat de flesta.

I alla fall så på ena av dessa så beställde jag en pizza, börjar ta sallad i vanlig ordning och direkt börjar pizzaturken vråla:

"KOSTA EKSTRA, KOSTA EKSTRA!" med grov brytning.
Jag: Va?
"5 KRONOR EKSTRA FÖR SALAD!"

Det innebär att du inte är ensam, TS. Detta sviniga beteende förekommer faktiskt på pizzerior vilket ses som helt idiotiskt i mina ögon. Sallad har väl förfan alltid ingått i maten? Samma med kaffe.

Första och sista gången jag besökte den pizzerian i alla fall.
Citera
2011-10-07, 16:10
Medlem
latjoisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humperdinck
Tar alltid pizzasallad även om jag äter kebab eller något annat och har aldrig fått detta bemötande. Den står ju nästan alltid bredvid bestick och tallrikar. Den räknas för mig iaf som en sallad och inte bara ett tillbehör till pizza.
Om nu dem vill ta betalt för pizzasalladen för alla maträtter utom pizza så ska det ju stå det klart och tydligt i menyn. Dem kan inte gå och skälla ut kunden för han tog pizzasallad när dem inte har informerat om att det inte ingår till allt.
Står helt på TS sida.

Så för att Polisen inte har informerat TS om att det är olagligt att mörda, så betyder det att han får mörda?

Dålig jämförelse men bara för att få det på svart och vitt.

Det heter väl Pizzasallad av någon anledning. Dessutom får man väl sallad när man beställer Kebab, varför då ta ytterligare sallad?

Ifall Pizzasalladen är så god och han bara måste ha lite då är väl 3 kr inget, hade han dessutom varit lite trevligare så hade han nog kunnat få salladen gratis istället för att tjabba om omdömen på Rejta eller vad det nu var för något.
Citera
2011-10-07, 16:36
Medlem
karbonaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parreh
Sallad har väl förfan alltid ingått i maten? Samma med kaffe.

Haha, va? Bortsett från lunchtid gäller nog det om gratis kaffe bara i staden du bor i.
Citera
2011-10-07, 16:36
Medlem
Stå på dig TS!
Pizzasallad.... det är ju bara strimlad vitkål, har inget med pizza att göra.
Citera
2011-10-07, 16:49
Medlem
bakpotatisdeluxes avatar
Haken bestämmer väl själv vad som ska ingå eller inte. Tar de extra betalt för pizzasalladen så får man väl skita i att äta där eller helt enkelt betala för den.

Sjukt dåligt dock om den anställde ska bete sig som en idiot istället för att bara säga till på ett civiliserat sätt. Men känns ganska efterblivet att börja tjafsa tillbaka och hota med betyg och grejer för att slippa betala 3 kronor för salladen.

Om jag hade varit någon av de andra kunderrna där hade jag nog bara tänkt att du var en sniken idiot och njutit av en sjukt billig kebabrulle för 39 kronor.
Citera
2011-10-07, 16:49
Medlem
Du kunde alltså inte ge 3... 3kr?? Bara för att det inte stod att det kosta?

Btw: 39 kr är väldigt billigt här kostar det oftast 60-70 kr för kebab lunchen!
Citera
2011-10-07, 17:03
Medlem
mandingas avatar
Fan vilket praktmongo du är.

Står det på menyn att det INTE ingår Öl när du beställer en kebabtallrik?

Ne, det gör det inte. Innebär det då att ölen är gratis?

Stolpskott.
Citera
2011-10-07, 17:10
Medlem
epost72s avatar
Humana priser på nämnda stället för övrigt.
Länk
Länk
Citera
2011-10-07, 17:27
Medlem
Trenchengoats avatar
"heter det kebabsallad eller?"

Måste nog instämma med övriga att pizzagubben knäckte dig med sin oneliner.
Citera
2011-10-07, 17:36
Medlem
H.E.L.s avatar
Så du åt kebaben först och SEN gick du och tog sallad. Hur efterblivet är inte det? Man äter salladen före maten eller möjligen till matten och inte efter.
Citera
2011-10-07, 17:37
Medlem
bakpotatisdeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Humana priser på nämnda stället för övrigt.
Länk
Länk

Riktigt bra priser och lokalen såg fräsch ut. Varför finns det inga såna snabbmatshak nära mig?
Citera
2011-10-07, 17:43
Medlem
qips avatar
Standarden där jag bor är att pizzasalladen ingår om man handlar för typ 50 kr. Alltså en pizza eller dagens lunch ungefär. Ingen gnäller om man tar lite sallad till sin kebab. Men så bestämmer ju pizzerian reglerna.

TS beteende var mest infantilt eller bara allmänt drygt, vill han ha kebab och pizzasallas får han väl öppna sin egen pizzeria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in