Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 21:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Tveksamt om USA under Donald Trumps ledning skulle ha något att invända om Sverige gjorde sig av med invånare som ljugit sig till uppehållstillstånd i landet. Donald Trump skulle förmodligen vilja göra likadant i USA bara han fick mandat för det i kongressen.
Obama skickade ut 2 miljoner illegaler under sin mandatperiod.
Citera
2018-04-09, 21:49
Medlem
frdks avatar
Tycker AfS är väldigt intressant som påhitt och kommer vara spännande hur den står sig till valet.
De är inte samma frustrerade gäng som ND och NMR drar ihop som är begränsat till en liten del av befolkningen utan här är de en rörelse med politisk bakgrund.

De samlar just nu upp den radikala SD högern, och många vill se långt hårdare tag än vad SD sätter upp vilket är förståligt, ju mer jimmie rör sig mot mitten och söker snällare ton ju längre blir han från de på ytterkanten.

Låter kanske som förlust för SD men jag tror Jimmie och SD ser det som varmt välkommande, Jimmie veta att de alltid ger sitt söd till den nationella synen på frågor, frågor han gärna vill se men har svårt politiskt att kräva utan egen majoritet. Alla skrikande interna dragningar som tagit tid och energi försvinner nu, de som verkligen inte har hört hemma i SD men funnits där i brist på annat kommer inte vara kvar och påverka pariet negativt längre och SD kan i folks ögon sätta sig i en mer sofistikerad sits där de inte behöver ta ansvar för bredden längre.

Det här hade säkert SD ledningen räknat in som möjlig utväg när många drivande politiker från ungdomspariet kämpade åt den riktiningen, är de skolade i politik så lägger de inte ner utan driver sina kärnfrågor vidare.

Tror AfS:s framtid mycket hänger på individnivå.. tror inte en krigisk SDU:are som beter sig som en karbonkopia till alex bengtsson men på motsatt poltisik skala går bra genom rutan. Han kommer konstant få försvara sig och likställas med NRM, vilket SD slipper, och han är inte ensammen om migrationspolitiken heller, vilket SD gjorde genomslag på och fick folks medhåll.

Tror AfS kommer bli väldigt likt V om de kommer in.
Hjälper drar de värsta avvarterna från S samtidigt som den har rätt liten grupp röstare så går inte speciellt högt, däremot hjälper den S eller SD i det här fallet att få legiimitet.

I like it, på sitt sätt.. ta bara en extra tanke ni som tänker rösta för AfS när det verkligen gäller om de klarar spärren... sa tidigare, och bör upprepa: Svara ärligt i undersökningar så vi får en bra bild på var stödet verkligen ligger, ser det hoppfullt ut så är det ingen förlorad röst.. ser det hopplöst ut så ha en plan B.
Citera
2018-04-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
Jeff Ahls lösning på problemet verkar vara att sparka ut flera hundra tusen invandrare. Han säger det inte rent ut men detta innebär väl i så fall att man får plocka av folk deras medborgarskap. Och om man pratar om att kunna plocka av folk medborgarskap som beviljats på oriktig grund så innebär det väl att typ 80 % av de medborgarskap som beviljats de senaste 35 åren kan upphävas eftersom de flesta asylsökare torde ha bättrat på sin story rätt friskt. Att döma av vad Fria Tider skriver idag verkar Kasselstrand vara inne på samma linje.

Det krävs väl ingen större fantasi för att inse att en praktisk implementering av en dylik politik skulle innebära ett militärt ingripande från USA och Storbritannien.
En sak att beakta är att om en storskalig återvandring införs kommer det inte bli endast Sverige som genomför den utan ett flertal Europeiska länder samtidigt. Ett militärt ingripande blir då mindre sannolikt. Det framtida maktetablissemanget i USA och Storbrittanien kommer inte vara samma som idag, vilket gör det svårare att förutsäga deras reaktioner.
Citera
2018-04-09, 21:59
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det där tror jag är ett feltänk. Det finns säkert kvinnor som kan tänka sig att rösta på AfS, men jag tror inte att de är av uppfattningen att män ska bestämma allt.

Om AfS framstår som någon slags herrklubb kommer de att tappa många potentiella väljare.

De kvinnor som vill rösta på AfS skiter nog fullständigt i huruvida det är män eller kvinnor som för fram deras åsikter. De som vill rösta på könsorgan på bekostnad av politiska sakfrågor har många bättre alternativ att välja bland.
Citera
2018-04-09, 22:04
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
En sak som de säkert kommer att få kritik för är att det bara är fyra kvinnor bland de 30 första namnen, och fem på plats 31-50.

Jag tror att de siffrorna representerar ration på väljarbasen rätt bra. Man borde givetvis inte syssla med inkvotering i jämställdhetens namn och det har vi ju sett bevis på, inte minst från vår nuvarande regering. Det finns naturligtvis heller ingenting jämställt med att kvotera in folk bAfaserat på kön och det hoppas jag att AfS talar om för de som kommer med invändningar (MSM).
Citera
2018-04-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag är fd forskare som har suttit på en politiskt korrekt institution vid ett 'bra' svenskt universitet. Om folk bara kunde ana vad som sägs mellan skål och vägg…

Det finns faktiskt även på landsbygden där jag bor intellektuella personer med viss hjärnförmåga.
Dessa skulle aldrig trakassera en SD-are eller AfS-are, även om de ogillar s.k. "högerpopulister".

Samtliga gånger blivit trakasserad eller baktalad har det varit av gamla fulla sossetyper, som faktiskt inte ens kan hantera en dator.
Även om dessa "bondtölpar" snackar skit om mig, bryr varken jag eller mina bekanta sig om det.
Citera
2018-04-09, 22:18
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungbyxlos
Två procent av väljarna redan efter tillkännagivandet om deltagande i riksdagsvalet är stort och det finns många fler väljare som vill ha repatriering och verkliga straff för kriminella. Och man ser även att det finns folk som sätter in pengar på partiets bankkonto. Och det sker i en takt som indikerar att målet är nått en månad före valet.

Nu när afs får en gammal partiordförande så vidgas kontaktnätet ytterligare. Säkert kommer han att dra med sig många, många nyttiga aktivister.

Ps Varmt välkommen Mikael Jansson, före detta partiordförande i SD.

Måste påpeka att det första målet var på en miljon, vilket nåddes inom loppet av 3(?) dagar, varpå det höjdes till fem
Citera
2018-04-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
Möjligen kan man minska risken för framtida diskriminering av svennar om de partier som upplevs företräda dessa upplevs ha stått för en juste attityd mot den befintliga invandrarbefolkningen i det förgångna. Det finns i och för sig inga som helst garantier för detta. Men det minskar antagligen riskerna om det finns så litet oförätter i det förgångna som möjligt som den nya majoritetsbefolkningen kan peka på. Så man bör väl inte i onödan bjuda på den typen av argument. AfS och Kasselstrand verkar ta väldigt lätt på den här typen av problem.

Är du invandrare själv, eller varför kallar du svenskar för "svennar"? Du använder dig av sossen Orbacks gamla idiotargument som i princip går ut på att det är oundvikligt att vi kommer att bli en minoritet i vårt eget land, och då är det ju bra om vi har behandlat svartingarna väl så att de också är snälla mot oss, lixom.

I övrigt är din wall of text bara en massa bludder som kunde sammanfattas: "Det går inte. För jag vill inte." Tydligen är det bara en aktiv återvandringspolitik som innebär konflikter, våld, krig och lidande etc, och som vi därför måste undvika. Fortsatt mångkultur, fortsatt folkutbyte, fortsatt antivitt hat från etablissemanget? Det går nog bra!
Citera
2018-04-09, 22:36
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det finns faktiskt även på landsbygden där jag bor intellektuella personer med viss hjärnförmåga.
Dessa skulle aldrig trakassera en SD-are eller AfS-are, även om de ogillar s.k. "högerpopulister".

Samtliga gånger blivit trakasserad eller baktalad har det varit av gamla fulla sossetyper, som faktiskt inte ens kan hantera en dator.
Även om dessa "bondtölpar" snackar skit om mig, bryr varken jag eller mina bekanta sig om det.
Jag talar om något värre konsekvenser än att bli förolämpad…
Citera
2018-04-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Måste påpeka att det första målet var på en miljon, vilket nåddes inom loppet av 3(?) dagar, varpå det höjdes till fem

I många länder måste man redovisa bidrag man får, framför allt från utlandet.
Vet inte riktigt vad som gäller i Sverige?

Vet inte riktigt enklaste sättet för en stor donator som vill vara anonym, att skänka "värde" till AfS?
Kanske guldtackor som någon okänd "rik" svensk får, och sedan betalar motsvarande pengar till AfS som en donation?
Senast redigerad av Hultabultan 2018-04-09 kl. 23:16.
Citera
2018-04-09, 23:26
Medlem
KokaGrodas avatar
Läste en artikel i DN författad av den inte så lite dryga David Ahlin som är opinionschef på Ipsos https://www.dn.se/nyheter/politik/david-ahlin-tunga-faktorer-som-talar-emot-de-nystartade-partierna/

Först en allmän sågning av andra instituts trovärdighet, i synnerhet Yougov som ju gav AfS nästan 2 % i senaste mätningen.

Sedan halvgarderar sig Ahlin lite mot "överraskningar" i höstens val, men verkar bergsäker ändå på att AfS inte kommer över 4%-spärren:
Citat:
Det vore dumt att helt avfärda möjligheterna för nystartade partier som Alternativ för Sverige och Medborgerlig samling att klara riksdagsspärren. Se på Feministiskt initiativ som 2014 överraskade med 5,3 procent i Europavalet och 3,1 procent i riksdagsvalet.

Men ett antal tunga faktorer talar ändå emot. Endast fem månader återstår till valdagen. Tiden börjar bli knapp. Varken Alternativ för Sverige eller Medborgerlig samling har ledande företrädare som är särskilt kända bland bredare väljargrupper och konkurrensen om uppmärksamheten är stenhård med åtta riksdagspartier plus Fi. Det är heller inte uppenbart hur just dessa två uppstickarpartier på avgörande sätt skiljer sig från partier som redan är etablerade i riksdagen.
Jag tycker han resonerar fel. AfS har garanterat ett par procent av missnöjda SD:are som tycker SD har kohandlat bort motivet att rösta på dem, samt ett par procent av konservativa M-väljare som ogillar SD:s lite bonniga företrädare och deras bruna historia på tidigt 90-tal. Dessutom startades väl även Ny Demokrati upp bara något halvår före valet -91 och klarade spärren med marginal (?), så även om tiden är knapp har flera andra partier lyckats förr.
Citera
2018-04-09, 23:26
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
En sak som de säkert kommer att få kritik för är att det bara är fyra kvinnor bland de 30 första namnen, och fem på plats 31-50.

Kvinnor är alltid underrepresenterade i riskprojekt. De går in när framgången redan är säkrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in