2018-04-09, 19:00
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Det är är ganska effektivt att iscensätta lite krigsbrott då och då för även om det inte bevisas om de verkligen inträffat eller vilka som i så fall är skyldiga så kan man alltid hänvisa till de falska anklagelserna efter ett tag när man glömt av att de inte har någon grund. Men falska anklagelser blir inte sanna för att de upprepas många gånger.
Iscensätta något för att sedan göra vaddå? Skicka några futtiga missiler mot någon flygbas som sedan blev opererbar dagen efter?

Jag gillar hur vissa försöker framstå som smarta utan att veta hur dumt deras teorier låter.
Citera
2018-04-09, 19:02
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Det är fortfarande en militär provokation att bomba någon annan stat. Vilka tillfällen då Syrien angripit Israel syftar du på? Genom Hezbollah som proxy eller?
De stora krigen 1948, -67 och -73 anföll de Israel genom direkt krigföring. Assadregimen är fegare och använder bl.a. Hizbollah som du skrev, ja.
Citera
2018-04-09, 19:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du vet att jag inte jag gör det. Har förklarat det tidigare.

Det är underhållande att du verkar vara så svagbegåvad att du beskriver vittnen som fått uthärda helvete från Assadregimen som "islamister" trots att detta dokumenterats av opartiska organisationer. Kan ju bara förvänta mig vilken skit jag skulle fått om jag hänvisat till CNN som intervjuat människor som lämnat Aleppo.
Nu är du inkonsekvent. Antingen tror du på deras umbäranden eller så gör du det inte. Finns det något i deras berättelser som inte är trpvärdiga? Jag hittar en hel del i berättelserna från "rebellerna" och deras supportrar som intervjuas av väst-MSM och CNN, så du är fri att försöka göra samma analys:

Svenska Israa: Döda hittade i grottor efter gasattacken

Svenska sjuksköterskan Israa Abdali var på plats i syriska Khan Sheikhoun vid kemvapenattacken. En dryg vecka har gått efter attacken, och hon är fortfarande skakad. För SvD berättar hon från Idlib om chockartade scener där människor kvävdes till döds på gatorna.
/.../Det brådskade att rädda dem som fortfarande levde men höll på att kvävas. Israa Abdali kunde dock inte stanna allt för länge i staden, eftersom hon själv påverkades av gaserna.

– Jag blev nästan direkt trött och snurrig i huvudet. Lullig liksom. Vi såg människor som sprang på gatan och plötsligt tuppade av. Hela tiden fanns en konstig lukt. Det var mycket otäckt.
Hon berättar att folk först inte fattade vad som hänt. Attacken skedde tidigt i gryningen, och invånarna trodde att det var en "vanlig bomb" som krossat husen.
– Alla rusade mot rasmassorna för att hjälpa skadade som man brukar göra. De trodde att de andades in jord och damm, och förstod inte att det var livsfarliga gaser. Men när folk började kollapsa, och såg att skadade hade kramper och vitt skum kring munnen började de förstå och började fly i panik.
https://www.svd.se/svenska-israa-om-gasattacken-doda-hittades-i-grottor

Finn fem fel skulle man kunna säga men allvarligt talat så finns det en mycket besvärande detalj i berättelse ovan.
Senast redigerad av arbetet 2018-04-09 kl. 19:18.
Citera
2018-04-09, 19:10
Medlem
Citat:
Sion vises protokoll är något som inte bör tas på allvar i en diskussion om internationella händelseförlopp alls.

De opartiska källorna är de som inte legitimerar någon aktörs narrativ i konflikten samt haft en tidigare historia av att ha fördömt givna aktörers agerande på en generell basis. (Alla anklagelser om att NGO:s varit västvänliga har simpelt bemöts tidigare.)

Det är mycket större än att några judar samlas och konspirerar så du kan inte förminska det till att vara något som bara kommer därifrån.

Att du definierar vad en opartisk källa är betyder inte att de finns. De trovärdiga källorna är också ofta just judiskt kontrollerade och de har alltid en agenda.
Citera
2018-04-09, 19:11
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Du kan ju bemöta resonemanget i mitt inlägg istället.

Varför i helvete är Ryssland en föredömlig aktör på ett internationellt plan jämfört med USA?

Men en brutal diktatur som Syrien som är öppet rasistisk, urskillningslöst bombar civila områden, begår massakrer och systematiskt torterar oppositionella är något som en vänstermänniska bör stödja?

Ni marxist-leninster är psyksjuka.

Jag har redan berättat för dig, och postat källor från en reporter från CNN, eller NYT, som på twitter skrev olika inlägg, och postade länkar till rapporter angående etnisk rensning begångna av kurder i Irak mot Assyrier. Jag har förklarat för dig kurdernas etnonationalistiska syn på sig själva contra andra befolkningar i området. Flera andra har förklarat för dig hur en kurdisk stat inte skulle kunna fungera, dels pga motsättningar i ledningen, konflikter med andra etniska minoriteter, och deras allmänna oförmåga att skaffa allierade. Detta avfärdar du som Kremlinjävelpropaganda. Vad är då poängen med att försöka övertyga dig?

Och nej, hade Assad varit rasist så hade inte kristna, muslimer, och andra minoriteter levt tillsammans fram till kriget 2011. Assads regering har samma struktur som Iraks, där ledamöter ur olika religioner och minoriteter hjälps åt i att styra landet, något som stoppade etniskt krig i flera årtionden, tills USA valde att hjälpa liberala moderata jihadister.

Och det för oss till punkt tre, Ryssland slaktade aldrig Iraks befolkning, Ryssland bombade inte Balkan urskiljningslöst. Ryssland protesterade mot Gadaffis mord, då man förutsåg konsekvenserna. Ryssland vägrar se Syrien gå samma öde till mötes, precis som Irak, Lybien, Egypten m.m. Ryssland är den makt som Mellanösterns folk verkar ha stor tillit för, jämfört med USA, av egen erfarenhet och diskussioner med folk och vänner från området. Gå läs Aftonbladet nu, och kom tillbaka och berätta historier om hur elak den elaka trollkarlen Assad är.

Det mest roliga är ju din dyrkan av Noam Chomsky, som flera gånger tagit Rysslands parti i olika frågor och händelser..

Smart är ditt mellannamn?
Senast redigerad av SU-35 2018-04-09 kl. 19:14.
Citera
2018-04-09, 19:18
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu är du inkonsekvent. Antingen tror du på deras umbäranden eller så gör du det inte. Finns det något i deras berättelser som inte är trpvärdiga? Jag hittar en hel del i berättelserna från "rebellerna" och deras supportrar som intervjuas av väst-MSM och CNN, så du är fri att försöka göra samma analys:

Svenska Israa: Döda hittade i grottor efter gasattacken

Svenska sjuksköterskan Israa Abdali var på plats i syriska Khan Sheikhoun vid kemvapenattacken. En dryg vecka har gått efter attacken, och hon är fortfarande skakad. För SvD berättar hon från Idlib om chockartade scener där människor kvävdes till döds på gatorna.
/.../Det brådskade att rädda dem som fortfarande levde men höll på att kvävas. Israa Abdali kunde dock inte stanna allt för länge i staden, eftersom hon själv påverkades av gaserna.

– Jag blev nästan direkt trött och snurrig i huvudet. Lullig liksom. Vi såg människor som sprang på gatan och plötsligt tuppade av. Hela tiden fanns en konstig lukt. Det var mycket otäckt.
Hon berättar att folk först inte fattade vad som hänt. Attacken skedde tidigt i gryningen, och invånarna trodde att det var en "vanlig bomb" som krossat husen.
– Alla rusade mot rasmassorna för att hjälpa skadade som man brukar göra. De trodde att de andades in jord och damm, och förstod inte att det var livsfarliga gaser. Men när folk började kollapsa, och såg att skadade hade kramper och vitt skum kring munnen började de förstå och började fly i panik.
https://www.svd.se/svenska-israa-om-gasattacken-doda-hittades-i-grottor

Finn fem fel skulle man kunna säga men allvarligt talat så finns det en mycket besvärande detalj i berättelse ovan.
Förväntar du dig en helt felfri berättelse av en person blivit utsatt för en kemisk attack? Du har nått nya nivåer.
Citera
2018-04-09, 19:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Förväntar du dig en helt felfri berättelse av en person blivit utsatt för en kemisk attack? Du har nått nya nivåer.
Du börjar närma dig svaret åtminstone. Det finns en sak i berättelsen som gör hela historien till en fabel. Och det finns flera detaljer i berättelsen som gör den icke trovärdig. Men fortsätt leta du. Du kommer säkert på det till slut.
Citera
2018-04-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Iscensätta något för att sedan göra vaddå? Skicka några futtiga missiler mot någon flygbas som sedan blev opererbar dagen efter?

Jag gillar hur vissa försöker framstå som smarta utan att veta hur dumt deras teorier låter.

Jag försöker inte att framstå som smart utan försöker, till skillnad från vissa andra, att förstå hur det verkligen är.

Med tanke på att de inte ens försökte göra det trovärdigt denna gång, vilket då gör att sådana som du framstår som extra löjliga, så kan man anta att man bara ville få Syrien/Iran/Ryssland att känna att de hade rätten på sin sida och kan vedergälla den typen av attacker. Gör de då det mot Israel så kommer förstås USA att gå all in oavsett vem som tidigare bedömdes ha rätt och det är det som är meningen. Problemet med denna strategi är dock att Putin har en förmåga att se igenom sådant, vilket han visade vid Kursk-incidenten, där han offrade sina egna soldater för att inte riskera något som han var oförberedd för.
Citera
2018-04-09, 19:23
Medlem
arbetets avatar
Intressant analys av ryssarnas s-400-installation och syftet med den. Lång tråd:

Thread about the S-400 in Syria:
1. When this SAM system was first deployed after the Su-24 shootdown by Ankara, it was perceived by most that very soon we would be seeing jets being swatted from the skies like flies around fruit. Some even foresaw “WW3” and other spectacles.
Forts: https://threadreaderapp.com/thread/944381775710773250.html
Citera
2018-04-09, 19:37
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Vadå ingen opartisk källa har dokumenterat det? Jag har skickat flertalet källor till dig innan. Påstår du att de kristna hittar på förtryck och massa annat för att det är roligt? Du är fan sjuk.

Ultranationalister funna i Södertälje som skriver overifierade inlägg och dylikt är inte trovärdiga källor, nej det är det inte.
Citera
2018-04-09, 19:40
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Jag har redan berättat för dig, och postat källor från en reporter från CNN, eller NYT, som på twitter skrev olika inlägg, och postade länkar till rapporter angående etnisk rensning begångna av kurder i Irak mot Assyrier. Jag har förklarat för dig kurdernas etnonationalistiska syn på sig själva contra andra befolkningar i området. Flera andra har förklarat för dig hur en kurdisk stat inte skulle kunna fungera, dels pga motsättningar i ledningen, konflikter med andra etniska minoriteter, och deras allmänna oförmåga att skaffa allierade. Detta avfärdar du som Kremlinjävelpropaganda. Vad är då poängen med att försöka övertyga dig?

Och nej, hade Assad varit rasist så hade inte kristna, muslimer, och andra minoriteter levt tillsammans fram till kriget 2011. Assads regering har samma struktur som Iraks, där ledamöter ur olika religioner och minoriteter hjälps åt i att styra landet, något som stoppade etniskt krig i flera årtionden, tills USA valde att hjälpa liberala moderata jihadister.

Och det för oss till punkt tre, Ryssland slaktade aldrig Iraks befolkning, Ryssland bombade inte Balkan urskiljningslöst. Ryssland protesterade mot Gadaffis mord, då man förutsåg konsekvenserna. Ryssland vägrar se Syrien gå samma öde till mötes, precis som Irak, Lybien, Egypten m.m. Ryssland är den makt som Mellanösterns folk verkar ha stor tillit för, jämfört med USA, av egen erfarenhet och diskussioner med folk och vänner från området. Gå läs Aftonbladet nu, och kom tillbaka och berätta historier om hur elak den elaka trollkarlen Assad är.

Det mest roliga är ju din dyrkan av Noam Chomsky, som flera gånger tagit Rysslands parti i olika frågor och händelser..

What the fuck är det för skit du skriver, visa igen vet jag.
Citat:
postade länkar till rapporter angående etnisk rensning begångna av kurder i Irak mot Assyrier.
Citera
2018-04-09, 19:42
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35

Systematisk diskriminering av en grupp på etnisk basis är inte rasism?

Sedan så är den påstådda enigheten bara en löjlig fasad som kan bestå under flagg av en auktoritär diktatur. (Hamamassakren 1982, libanesiska inbördeskriget och syriska ockupationen av det landet är kvar i syriska folkets minne. Riktig samhörighet i området . Men förväntar mig inte att en medlem av Jan Myrdal sällskapet besitter några hjärnceller.)

KRG är inte Rojava din obildade marxist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in