Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag citerade in fel - det skulle hamna här
"It’s like getting the Lady's lib stick just perfect. She can’t go nearly into the stratosphere at forty thousand feet, looking like a cheap slut, can she…?"
Kom osökt att tänka på Ditte K när hon beskriver shoppingen som ska föregå en sexakt med allt från high heels, nätstrumpor till läppstift (se stavning btw..). Om hon då inte piffar till sig och målar på läppstift enligt hans direktiv så är hon således en billig hora?
Jag erinrar mig även att han som ung inte alls kunde begripa varför tjejerna på skolan inte var klädda i högklackat och nåt mer.
Fattar inte riktigt hur han tänker här och varför. Det ter sig väldigt baklänges.
Detta är inte så konstigt heller. Han hade en annorlunda, ensam uppväxt, ingen mamma (eller nästan inte), inga systrar, inga tjejkompisar, och i tonåren inga flickvänner. Därför blev kvinnor gåtfulla väsen som han sedan dess försökt förstå sig på, men aldrig lyckats helt. Har man ingen riktig partner i ungdomen, så får fantasin kompensera det, och det ser man även på de ensamma killarna här i relationstrådarna på Flashback, hur de fantiserar om olika porrstjärnor och fotomodeller. De "ställer in" sitt tändningsmönster på detta, och sådana män har ofta - trots sin ensamhet - helt omöjligt att förstå, att en kvinna utan smink och i fjällrävenkläder kan vara sexig hon med, när hon väl är den enda nakna kvinnan i rummet...
Det är samma fenomen, som när vissa kvinnor - trots sin ensamhet - aldrig skulle se något sexigt i t.ex. en mekaniker eller hantverkare (vi såg ett exempel på det här ovan), för att de bara har haft kärlek och sex i fantasin. Och då har de tagit det "bästa" - som de ser det. Typ George Clooney och Richard Gere i perfekta kostymer, välpomaderade frisyrer och manikyrerade naglar, aldrig skit under naglarna eller en ostyrig hårtest...
Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Det kanske handlar om hans hat och nedlåtande syn på sin mamma.
Allt skulle ju vara så puttinuttigt, rent och snyggt i hennes hem. Och hon blev arg på PM när han kom in med med någon skitig cykel och oljiga fingrar och skitade ner. Dessutom var hon religiös.
Allt detta gör att han ser ner på kvinnor som är som hon - puttinuttigt, sött, månar om hemmet, rent och snyggt. Ordning och reda, städad klädsel, frisyr, kanske osminkad.
I hans hatiska tvärtomvärld blir hon en symbol för det han föraktar och tycker då att hon är en billig hora.
De kvinnor han vill ha som älskarinnor ska vara ungefär som motsatsen till hans mamma.
Sexuellt frigjorda och experimenterande i diverse sexlekar. "Smutsiga" i stil och sätt.
De ska klä sig och sminka sig som horor. Han gör horan till madonnan.
Nej, precis tvärtom. Det är mamman som är en hora i hans begreppsvärld - fyra barn med tre olika män vid 26 års ålder, och männen kom alltid före barnen dessutom. Sexgalen förmodligen - hade hon bara en karl i sängen, så fick han misshandla hennes barn hur mycket som helst. Det BEHÖVS inga nätstrumpor då, alla fattar ändå vilket typ hon var... och Madsen med, som vuxen. Jag tror också att han hatade sin mamma, och fortfarande gör, och att de vulgära och galna älskarinnorna han haft symboliserar henne. Han ligger med dem och gör allt möjligt annat sexuellt och våldsamt med dem som man inte ens vill föreställa sig, men han älskar dem inte - han känner ett oändligt förakt. Tror jag.
Och så hade han då Sirid, hustrun, den fina kvinnan som han gifte sig med. Inga nätstrumpor, inga djupa urringningar, inga konstiga frisyrer, inga höga klackar, inga barn sedan förr, utbildning och ordnat arbete, etc. etc.. Det var S som var madonnan.