2018-04-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Alla var ju fokuserade på honom och att prata med honom. De kollade nog inte om han kastade ngt? De hade ju sin mikrofon, kamera etc att hålla reda på och polisen gick framför honom.

Det har du rätt i. Gissa om tio personer grämer sig nu och sitter och stirrar på samma filmsnutt som vi ... nu åker ju den här jäveln in i vilket fall som helst, men visst fan är det retligt det här ...
Citera
2018-04-09, 17:43
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Eller så är det bara det plaststrip som sitter runt vattenflaskan som han kastar den djävulen. Han kanske öppnar vattenflaskan just där? Jävla nedskräpare.
Citera
2018-04-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så stort?
Nej tror nu att det är en sån liten usb-sladd har en sån precis
Citera
2018-04-09, 17:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jaaa... på en blogg om raketer och teknik. Vad säger man?
Han fick en kommentar, de andra verkade fly fältet.
Det är en enda röra av sexuella anspelningar på ett flygplan, sen en sväng med grandiositet om sin egen storhet, lite Nautilus - för att avrunda med lite gosesnos på slutet om Sirid och katterna. Så empatiskt och fint så. Naw!

"She is slender and elegant, and she’s got as much muscle as an electric power station...
-She is a Boeing 777-300EA.."

"...She looks damn good, and she knows it…"

"A mechanic is working to replace a wire that has got a slight damage near her starboard cargo hatch. It hurts her a little, but mostly it hurts her pride.
-Because she naturally wants to be perfect…"

"It’s like getting the Lady's lib stick just perfect. She can’t go nearly into the stratosphere at forty thousand feet, looking like a cheap slut, can she…?"

"I am a fan...
I can’t help sending her an affectionate smile as I board. In my seat, I will likely touch some part of her, closing my eyes, and trying the feel her."

"There is one thing that saddens her, it’s her lost sister. Some time ago a Malaysian Airlines Boeing triple seven simply disappeared."
"Hoped she would please come back...please come back…please come back…bringing with her their loved ones. Bringing them home."

"It saddens the proud lady of the skies. Cause she’s proud of her safety record. It’s that simple."

"I know I will never get at lady like her. I must be happy with the tiny 65 horsepower ultralight kite plane, owned by RML Spacelab, but it’s ok cause she can take of and land on water...wow !"

"I have dived submarines, and fired multi ton rockets. I have worked with giant precision machines like the space labs seventeen ton lathe…known as “Admiral von Tirpitz” and in my vivid imagination I always believe these magnificent machines have souls and personalities. As if my life depended on them. And it sometimes does.

"Trusting your life to 38 tons of pitch black self made submarine, going thirty meters down, just to have a look at the under world, requires you depend on a machine, that quickly becomes a "her"…and the submarine Nautilus and I, either trust each other, or die together."

-Same thing with the Lady "triple seven" Boeing...

She is now ready to flex her Rolls Royce muscles one more time, to bring me home. Home to Sirid, our friends, the Spacelab and of cause His Highness the male housecat Fessor.

Going out really reminds me of who, and what I care for. But now, it’s time. Time for push back and taxi to takeoff…big hug from me !

See you soon. Love to you all."

https://ing.dk/blog/at-birth-they-are-all-green-178977

Jag tycker att han skriver vackert, målande och medryckande. Att han benämner farkosterna som kvinnor är inget nytt eller konstigt, fartyg t.ex. har oftast kvinnliga namn och de omtalas ofta som "hon" snarare än "den". Det finns även massor av talesätt och roliga historier där man sammanliknar ett fartygs egenskaper med en kvinnas. Och det kan man ju tycka vad man vill om i vår moderna tid, men det är en gammal tradition och inte något som M hittat på själv.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Jag såg ett kort reportage av en svensk reporter när hon stod utanför byretten några dagar efter att man visat kroppsdelarna av Kim (tror jag det var). Just de fotona fick även reportrarna se. Och den reportern sa att hon hade svårt att somna den natten pga vad som fanns på hennes näthinna. Att då kanske se live-bilder av Madsens tortyr av en levande Kim.... den synen kan man nog aldrig sudda ut.
Nä, det måste vara vidrigt. Jag förstår inte de människor som efterfrågar bilder på kroppsdelarna. Det kan väl för fan inte vara normalt? Hur kan man vilja titta på sådana groteska bilder?

Jag hade aldrig i mitt liv velat se. Inte en torso, inte ett ben, och inte ens ett finger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är det där med minneskortet.

För polisen på plats vore det enkelt att kontrollera det även idag : Metalldetektor i Peters fotspår.

(vet att här i Oslo så har "detektor-klubben" hjälpt till vid krim-fall)
Bara ingen annan hittat och tagit det
Citera
2018-04-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Eller så är det bara det plaststrip som sitter runt vattenflaskan som han kastar den djävulen. Han kanske öppnar vattenflaskan just där? Jävla nedskräpare.
Jag tror inte det. Jag tror det är något annat. Men ingen misstänkte honom för något allvarligare brott vid det tillfället. Men visst måste polisen, och filmaren, sett detta? Filmaren följde ju det han slängde, även om han vid det tillfället inte plockade upp det. Och de som sett filmen efteråt måste ju sett det? Dansk polis har visat sig vara ganska skickliga på det dom gör, så jag har svårt att tro att de missat.

Jag har inte fått respons från dansk polis ang mailet med filmen och stillbilden i alla fall. Jag fick ett bekräfelsemail att de mottagit mailet och att man läser mail snarast möjligt. Adressen hade jag fått av Kadhammar när jag kontaktade honom, han svarade mig på mindre än en minut.
Citera
2018-04-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Han blir där i väntan på poliseskort till kriminaltekniska tror jag. Har ett minne att jag läste det nånstans.

Bra, stabila poliser De isolerar provisoriskt men snabbt PM, skyddar honom från nyfikna blickar och ser till att han inte rantar runt eller flyr, och så får de kika på honom i lugn och ro, i väntan på transport... Jag antar att PM luktade lite mysko också, eftersom han sölade ner sig i ubåten. En udda kroppsdoft kan ju få polisen att haja till. Det var en blandning av smuts, svett, blod osv...
Citera
2018-04-09, 17:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Och angående Madsens gubbighet så måste du förstå att gubbighet inte alls sitter i "ålder på pappret" utan hur man ser ut oavsett ålder. Därmed kan Madsen definitivt anses se ut som en liten gubbe.
En mekar-gubbe i sin fula gröna overall med sitt tunna intetsägande hår ståendes rätt opp på skulten.
Han är då rakt inte ungdomlig ens för sin relativt låga ålder.
Totalt osexig, ser lite svettig och oren ut som vilken flane dom helst uppe i Dalom som precis mekat på en av sina fyra avställda bilar ute på gårn'. Träpaller på fötterna har han förmodligen rätt ofta också och det hjälper ju inte till för att se fräscht sportig och ungdomlig ut.
Så jo, det är nog en ansenlig mängd som anser att han ser ut som en gubbe, både av dem runt trettio såväl som de i låga sextio.

Det är DU Merwinna som har gravt brytningsfel ELLER foliehatt på dig för att kunna anse att Madsen inte ser gubbig ut.
Som sista alternativ har du möjligen bara riktigt dålig smak och kanske själv hasar runt i mysisar och foppatofflor om dagarna.
Hur som helst så bör du beakta stilfulla och framgångsrika kvinnors smak (där ingår KW) och att den på inget vis matchar din egen.

Det är klart att han ser skitig ut på jobbet, men hur skulle världen fungera tänker du om det inte fanns några som ville göra grovjobbet, utan alla bara ville vara kostymnissar..? Vi vet ju att han duschar innan han ska träffa Deirdre t.ex., det framgick både av SMS:en till henne, och i brevet där han beklagade sig över att hon inte dykt på det bokade besöket på fängelset.

Visst har han rynkor, men han har sådana uppåtsträvande rynkor mot en sund hudton, som man får av att vara mycket ute i solen och på sjön och att leva ett intressant liv. Inte sådana som man får av missbruk och jojobantning. Han har ett väderbitet ansikte, inget "rökansikte".
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-09 kl. 18:10.
Citera
2018-04-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus

Hm, du skrev lite fel. Menar du att du tror att det var en USB-sladd?

Det är mkt svårt att se är föremålet rör sig snabbt.

Jag trodde först att det var ett snöre med en ring i varje ände, men det är nog fel.
Citera
2018-04-09, 18:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag citerade in fel - det skulle hamna här

"It’s like getting the Lady's lib stick just perfect. She can’t go nearly into the stratosphere at forty thousand feet, looking like a cheap slut, can she…?"

Kom osökt att tänka på Ditte K när hon beskriver shoppingen som ska föregå en sexakt med allt från high heels, nätstrumpor till läppstift (se stavning btw..). Om hon då inte piffar till sig och målar på läppstift enligt hans direktiv så är hon således en billig hora?
Jag erinrar mig även att han som ung inte alls kunde begripa varför tjejerna på skolan inte var klädda i högklackat och nåt mer.
Fattar inte riktigt hur han tänker här och varför. Det ter sig väldigt baklänges
.

Detta är inte så konstigt heller. Han hade en annorlunda, ensam uppväxt, ingen mamma (eller nästan inte), inga systrar, inga tjejkompisar, och i tonåren inga flickvänner. Därför blev kvinnor gåtfulla väsen som han sedan dess försökt förstå sig på, men aldrig lyckats helt. Har man ingen riktig partner i ungdomen, så får fantasin kompensera det, och det ser man även på de ensamma killarna här i relationstrådarna på Flashback, hur de fantiserar om olika porrstjärnor och fotomodeller. De "ställer in" sitt tändningsmönster på detta, och sådana män har ofta - trots sin ensamhet - helt omöjligt att förstå, att en kvinna utan smink och i fjällrävenkläder kan vara sexig hon med, när hon väl är den enda nakna kvinnan i rummet...

Det är samma fenomen, som när vissa kvinnor - trots sin ensamhet - aldrig skulle se något sexigt i t.ex. en mekaniker eller hantverkare (vi såg ett exempel på det här ovan), för att de bara har haft kärlek och sex i fantasin. Och då har de tagit det "bästa" - som de ser det. Typ George Clooney och Richard Gere i perfekta kostymer, välpomaderade frisyrer och manikyrerade naglar, aldrig skit under naglarna eller en ostyrig hårtest...

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det kanske handlar om hans hat och nedlåtande syn på sin mamma.
Allt skulle ju vara så puttinuttigt, rent och snyggt i hennes hem. Och hon blev arg på PM när han kom in med med någon skitig cykel och oljiga fingrar och skitade ner. Dessutom var hon religiös.
Allt detta gör att han ser ner på kvinnor som är som hon - puttinuttigt, sött, månar om hemmet, rent och snyggt. Ordning och reda, städad klädsel, frisyr, kanske osminkad.
I hans hatiska tvärtomvärld blir hon en symbol för det han föraktar och tycker då att hon är en billig hora.

De kvinnor han vill ha som älskarinnor ska vara ungefär som motsatsen till hans mamma.
Sexuellt frigjorda och experimenterande i diverse sexlekar. "Smutsiga" i stil och sätt.
De ska klä sig och sminka sig som horor. Han gör horan till madonnan.

Nej, precis tvärtom. Det är mamman som är en hora i hans begreppsvärld - fyra barn med tre olika män vid 26 års ålder, och männen kom alltid före barnen dessutom. Sexgalen förmodligen - hade hon bara en karl i sängen, så fick han misshandla hennes barn hur mycket som helst. Det BEHÖVS inga nätstrumpor då, alla fattar ändå vilket typ hon var... och Madsen med, som vuxen. Jag tror också att han hatade sin mamma, och fortfarande gör, och att de vulgära och galna älskarinnorna han haft symboliserar henne. Han ligger med dem och gör allt möjligt annat sexuellt och våldsamt med dem som man inte ens vill föreställa sig, men han älskar dem inte - han känner ett oändligt förakt. Tror jag.

Och så hade han då Sirid, hustrun, den fina kvinnan som han gifte sig med. Inga nätstrumpor, inga djupa urringningar, inga konstiga frisyrer, inga höga klackar, inga barn sedan förr, utbildning och ordnat arbete, etc. etc.. Det var S som var madonnan.
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-09 kl. 19:02.
Citera
2018-04-09, 18:05
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus

Tror också det kan vara en kort USB-kabel, som då kanske fungerat som förbindelse mellan kameran och mobilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in