2018-04-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Hur vet dom att den är framme då det inte finns någon trackingdata efter det att den kommer till Arlanda, där tar den ju slut...

Nej orsaken är att dom får betala 2 till 5$ i returfrakt i Kina vilket ofta är mer än billigare varor kostar.
* Betalningen släpps när beställaren verifierar att varan har kommit fram till den, eller efter en viss tidsperiod om beställaren inte meddelar något annat.

* Varför skulle returfrakten ha ett högre pris än originalfrakten?
Vad säger UPU:s "terminal dues and transit charges" om priset på returfrakten, vem betalar?
http://www.upu.int/en/activities/terminal-dues-and-transit-charges/about-terminal-dues-and-transit-charges.html

PostNords Thomas Backteman om straffavgiften.
"– Den ska täcka kostnader som vi har i samband med den nya momshanteringen. Kostnaderna består bland annat av lön till personal, skatter, ny teknisk utrustning, utrymmen för att lagra försändelser i avvaktan på betalning och retur av försändelser som inte hämtas ut."
https://www.expressen.se/brandstudio/postnord/postnord-om-nya-reglerna-for-kinapaketen/
(min fetning)
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-04-09 kl. 08:39.
Citera
2018-04-09, 08:19
Medlem
Citat:
Hur vet dom att den är framme då det inte finns någon trackingdata efter det att den kommer till Arlanda, där tar den ju slut...

Nej orsaken är att dom får betala 2 till 5$ i returfrakt i Kina vilket ofta är mer än billigare varor kostar.
Jag bekräftar på nätet, att den har levererats. (AliExpress) Brevbäraren verkar meddela dom oxå.
Senast redigerad av gold-teeth 2018-04-09 kl. 08:22.
Citera
2018-04-09, 08:26
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gold-teeth
Jag bekräftar på nätet, att den har levererats. (AliExpress) Brevbäraren verkar meddela dom oxå.
Brevbäraren loggar in på Ali och meddelar att han delat ut paketet? Du måste skämta...

Jag har aldrig någonsin bekräftat att jag fått något paket får dom inte betalt då?
Citera
2018-04-09, 08:32
Medlem
Citat:
Brevbäraren loggar in på Ali och meddelar att han delat ut paketet? Du måste skämta...
Nej, meddelandet skickas till AliExpress av posten. Fick meddelande av Ali att det paketet hade levererats, kollade i brevlådan - yes. Trodde du kunde sådant?
Citera
2018-04-09, 08:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:

Jag har aldrig någonsin bekräftat att jag fått något paket får dom inte betalt då?
Brevbäraren meddelar när registrerae försändelser hämtas ut, jag har många gånger om kunnat se på aliexpress hemsida att jag inte bara hämtat ut paket utan även vad utlämningsstället heter.
Citera
2018-04-09, 08:40
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Brevbäraren meddelar när registrerae försändelser hämtas ut, jag har många gånger om kunnat se på aliexpress hemsida att jag inte bara hämtat ut paket utan även vad utlämningsstället heter.
Fet finns ingen sådan trackingdata i Postnord system dom har ett eget nummer ingen återkoppling till kina.
Citera
2018-04-09, 08:41
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Nej, meddelandet skickas till AliExpress av posten. Fick meddelande av Ali att det paketet hade levererats, kollade i brevlådan - yes. Trodde du kunde sådant?
Finns ingen återkoppling till kina Postnord har egna trackingnummer som du kanske märkt när du skall betala...
Citera
2018-04-09, 08:45
Medlem
Citat:
Finns ingen återkoppling till kina Postnord har egna trackingnummer som du kanske märkt när du skall betala...
Märkte bara att det låg att paket i brevlådan, som AliExpress skrev till mig. Magic?(att paketet hade levererats)
Citera
2018-04-09, 08:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Märkte bara att det låg att paket i brevlådan, som AliExpress skrev till mig. Magic?
Finns inte en chans att Postnord meddelar tillbaka till Ali Postnord har egna trackingnummer och det finns ingen koppling till de kinesiska tyvärr...
Citera
2018-04-09, 08:51
Medlem
Citat:
Finns inte en chans att Postnord meddelar tillbaka till Ali Postnord har egna trackingnummer och det finns ingen koppling till de kinesiska tyvärr...
Hävdar motsatsen.Självupplevt fenomen.
Citera
2018-04-09, 08:56
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Hävdar motsatsen.Självupplevt fenomen.
Då kanske du kan tala om för Postnord att det är så dom kan lägga ut det kinesiska trackingnummret på sin betalsida det är ju det alla efterfrågar.
Citera
2018-04-09, 08:57
Medlem
Citat:
Då kanske du kan tala om för Postnord att det är så dom kan lägga ut det kinesiska trackingnummret på sin betalsida det är ju det alla efterfrågar.
Du verkar ha mer tid till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in