2018-04-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Smith lirade väl hos oss förra året? Kontraktet går ut efter säsongen för Nahir. Kommer i sommar efter att vi sålt Jille för typ 6-7 miljoner....

2019 spelar Besara i HIF
2018-04-07, 22:21
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Hur såg Ian Smith ut? Trist om vi (bajen) har missat en lovande högerback när vi hade honom på besök för 2 år sedan. Hoppades också att vi skulle värvat deras målvakt Pettersson efter förra säsongen, vill minnas att han har "fina fötter".

Han var väl helt okej. Försvinner en del offensivt emellanåt eftersom Moberg-Karlsson har en tendens att snurra förbi motståndet på egen hand, men överlag en klart godkänd insats. Beskriver väl också hans tid i Peking ö.h.t hittills.
2018-04-07, 22:39
Medlem
nomadics avatar
En sen kvittering känns såklart alltid som en vunnen poäng. Med chanserna vi skapar i första samt de uteblivna straffarna känns dock utgången av den här matchen trots allt något snöplig.

Besara håller stundtals Astrit-klass idag.
2018-04-07, 22:49
Medlem
Känns rätt troligt att Nahir låter kontraktet gå ut och sedan återvänder tillbaka till oss igen.

Tror absolut att Nahir spelar i Bajen 2019.
2018-04-07, 23:21
Medlem
Gustavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jag tror Bosse Andersson kan sitta illa till i vinter...

Isaksson slutar. (Rinne in)
Beijmo säljs (Gunnarsson ersätter, ej optimalt)
Une säljs (Danielson ersätter)
Jonas Olsson slutar (Ingen ersättare)
Mrabti säljs.
Anfallare fortf osäker.

Han måste lyckas med sina kontakter i vår, sommar och höst, annars är DIF ett bottenlag 2019.

Kämpa.

Rinne i Djurgården kan jag säga att jag tycker skulle vara jävligt intressant att se, trots att jag är ÖSKare.

Det är väl lite för tidigt att spekulera i egentligen, men jag tycker att inledningen på säsongen är positiv och att det finns alla möjligheter att sluta på en 7-8 plats snarare än 11-12 som många tror. Man måste se sanningen i vitögat; vi kommer med all sannolikhet åka på skador och truppen är tunn, men Simon Amin har stor potential, Isaac Boye var en positiv injektion idag och Alfred Ajdarevic vill av hela sitt hjärta bevisa att han inte bara värvades för att få behålla Astrit. Om han lyckas återstår att se.

Angående Besara tror och hoppas jag att han blir såld till något serie-B lag eller dyligt.

Mvh Gustav
2018-04-08, 00:17
Medlem
Eldarn.s avatar
Vad tror ni om Malmö - AIK på måndag?
2018-04-08, 01:16
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Vad tror ni om Malmö - AIK på måndag?
Ja, nu börjar det dra ihop sig.
Känns rätt skönt inför eftersom det är enda matchen på säsongen med allt att vinna för AIK.

Blir ett riktigt test för mittbackarna men med tanke på att Norlings system verkar passa bättre mot bra motstånd än sämre så känns det rätt okej på förhand.
Svårt att sia om elvan men den blir ju rätt stark oavsett om hur man ställer upp. Skulle gissa att Nabil och Tarik går in från start och Yasin med Stefanelli sparas till inhopp.
Senast redigerad av Readyfreddie 2018-04-08 kl. 01:41.
2018-04-08, 02:23
Medlem
Steinarrs avatar
Känns som att Djurgården kör över Trelleborg imorgon, väl?

Trelleborg är i stort sett fortfarande ett Superettan lag. Det visade iaf försvarsspelet senast mot Göteborg....
2018-04-08, 03:31
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Känns som att Djurgården kör över Trelleborg imorgon, väl?

Trelleborg är i stort sett fortfarande ett Superettan lag. Det visade iaf försvarsspelet senast mot Göteborg....
Samtidigt blir det ju ett allt att vinna scenario som gynnar motivationen. Farlig match där det är upp till bevis för DIF. Tippar 2-0 där första målet kommer kring 65:e. Kozica sätter en.
2018-04-08, 03:36
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Känns rätt troligt att Nahir låter kontraktet gå ut och sedan återvänder tillbaka till oss igen.

Tror absolut att Nahir spelar i Bajen 2019.

Om vi ska vara ärliga, folk tippar Besara som en av allsvenskans bästa på sin position. Kommer han gå till Bajen?
2018-04-08, 04:46
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Om vi ska vara ärliga, folk tippar Besara som en av allsvenskans bästa på sin position. Kommer han gå till Bajen?
Varför inte? Han är ju i den där fållan där utlandsäventyret gått snett men han blixtrar till på riktig nivå ibland. Bajen borde hållit hårt i honom men nu är hans position smockfull där.

Vore det inte för bajengrejen så hade jag gärna sett honom i DIF, typ när Kerim lämnar för större uppgifter. Äh, kan vi så borde vi.
2018-04-08, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt

AS bästa är väl o ta i, varför skulle han gå tillbaka till Bajen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in