2018-04-05, 18:05
Medlem
Lite i skymundan av CL så spelades Derby della Madonnina. Man kan tycka att det är en tragisk skugga av sitt forna jag, men kineser pumpar in pengar för att bygga något nytt. Och det gäller båda lagen. Det handlar om en renässans för Milano-lagen som man sedan kan se tillbaka på och vilja komma ihåg.

Publik: 77.512

Intäkt: 4.241.669 euro

Koreografi inför matchen:

https://pbs.twimg.com/media/DZ8-pVnXkAAlXGX.jpg

https://scontent-frx5-1.cdninstagram.com/vp/0726fad2b39f7fd026596c0a83d3734d/5B522C81/t51.2885-15/e35/29740702_1967209243595616_5559817963327979520_n.jp g

Där Inters vänder sig mot den vandalisering som milanisti gjort. Men trots det så gav man Milan blommor inför matchen eftersom Ray Wilkinson avlidit tidigare under dagen. Baresi, som ju spelade med honom lyfte fram hans tröja:

http://wixsports.com/wp-content/uploads/2018/04/4AD2CAA400000578-0-image-a-6_1522860476339-400x242.jpg

Denna typ av hyllningar är Calcio världsbäst på. Och det är uppenbart att det alltid är innerligt. Italienare är sentimentala till sinnet.

Gattuso har hyllats, med all jävla rätt. Men Inter var bättre…

Innebär att det fortfarande är åtta poäng som skiljer lagen. Detta var nog möjligheten för Milan att inte bara ta in utan få moralen att kunna utmana om CL-plats på allvar.

Vansinne under de sista minuterna då båda lagen missade att vinna.

Ingen stor match, men omständigheterna är fortfarande stora. Och med kinesiska pengar tror jag att båda lagen kan spela i Europa nästa säsong. De är på väg ur sin djupa dal…
Citera
2018-04-05, 23:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Efter en tråkig Caliciovecka räddade mitt Lazio detta med 4-2 mot Salzburg.
Lovande!
Citera
2018-04-06, 00:20
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Efter en tråkig Caliciovecka räddade mitt Lazio detta med 4-2 mot Salzburg.
Lovande!
Ett Lazio som vinnare i EL hade faktiskt kunnat rädda mycket av den här bedrövliga säsongen. Egentligen det enda som jag ser som intressant att följa gällande calcio för resten av säsongen. Det är någonting glammigt över Lazio i europa, något Roma inte har. https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/football-1999-uefa-cup-winners-cup-final-birmingham-19th-news-photo/79030590#/football-1999-uefa-cup-winners-cup-final-birmingham-19th-may-lazio-2-picture-id79030590

Man blir lika häpen över det här laget som den parmabilden som postades för ett tag sen. Och lite förvånad att de inte kunde få ut något ännu mer. Visst en uefacup titel och scudetton på två säsonger, men hur kunde egentligen Milan kommer före Lazio i tabellen 1999 med det laget, och skulle man inte gjort ett större avtryck i CL?
Citera
2018-04-06, 12:41
Medlem
VIASAT har flyttat viasatsport över till Viafree nu. I samband med detta så märkte jag att det verkar som att de i onsdags sände Torino-Crotone på Viafree. Förhoppningsvis så visar de fler matcher där, både ifrån Serie A och övriga toppligor. Kan vara en sida att hålla koll på.

https://www.viafree.se/sport
Citera
2018-04-06, 20:52
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ett Lazio som vinnare i EL hade faktiskt kunnat rädda mycket av den här bedrövliga säsongen. Egentligen det enda som jag ser som intressant att följa gällande calcio för resten av säsongen. Det är någonting glammigt över Lazio i europa, något Roma inte har. https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/football-1999-uefa-cup-winners-cup-final-birmingham-19th-news-photo/79030590#/football-1999-uefa-cup-winners-cup-final-birmingham-19th-may-lazio-2-picture-id79030590

Man blir lika häpen över det här laget som den parmabilden som postades för ett tag sen. Och lite förvånad att de inte kunde få ut något ännu mer. Visst en uefacup titel och scudetton på två säsonger, men hur kunde egentligen Milan kommer före Lazio i tabellen 1999 med det laget, och skulle man inte gjort ett större avtryck i CL?

Vilken Grande bild!
Ja, med lite flyt i lottningen så är det inte omöjligt.
Förutsatt att man nu tar Salzburg så ser jag gärna vinnaren mellan Leipzig och Marseille i semifinal. Arsenal ska väl också gå, även om de verkar fått upp kvalitén nu.

Atletico Madrid är såklart svåraste motståndet, men möter man dem i en final i Lyon så kan vad som helst hända.

Forza Biancocelesti!
Citera
2018-04-07, 01:01
Medlem
Sunrise01s avatar
Trist att det gick så illa i CL för Juve och Roma, kanske Juve kan iaf få oavgjort och rädda lite heder i returen när Pjanic är tillbaka. Roma kan tom vinna knappt i returen tror jag, men det kommer aldrig att räcka. Intressant att Dzeko slog ännu ett rekord i Roma då han gjort 5 mål i CL för Roma denna säsong, det har ingen Roma spelare lyckats med tidigare inte ens stora Batistuta.
Ja det går iaf lite bättre för Lazio i EL där kapten Lulic styr och ställer..
Citera
2018-04-07, 13:37
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Trist att det gick så illa i CL för Juve och Roma, kanske Juve kan iaf få oavgjort och rädda lite heder i returen när Pjanic är tillbaka. Roma kan tom vinna knappt i returen tror jag, men det kommer aldrig att räcka. Intressant att Dzeko slog ännu ett rekord i Roma då han gjort 5 mål i CL för Roma denna säsong, det har ingen Roma spelare lyckats med tidigare inte ens stora Batistuta.
Ja det går iaf lite bättre för Lazio i EL där kapten Lulic styr och ställer..

Vad som är mest frustrerande är ju Romas två självmål. Vem tusan gör två självmål på Camp Nou?
1-0 eller 1-1 i Barcelona hade gett en chans på Olimpico. Vända 4-1? Knappast.

Juve... 3-0 och förlängning? Tveksamt. Galnare saker har hänt, men högst otroligt.

Vi får nog sätta hoppet till il biancoceleste. Som sagt; slå Salzburg, få Leipzig/Marseille och sen möta Arsenal/Atletico i Lyon så kan vi ha en italiensk Europavinnare iår.

Skulle så bli fallet så skulle vi få dessa fem lag i CL nästa år;
Juve
Napoli
Roma
Inter
Lazio

Det är ingen dålig line-up.

Lägg därtill ett Milan i EL som förhoppningsvis gör en starkare satsning så bådar säsongen 2018/2019 bra för Europacalcion.
Citera
2018-04-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Lite i skymundan av CL så spelades Derby della Madonnina.
Och ikväll är det Derby della Lanterna!

Milano-derbyt brukar vara det mest grandiosa (även om de båda nu klättrar ur en djup svacka), Turin-derbyt har sin inneboende dramaturgi men jag håller derbyt i Genua högst.
Citera
2018-04-07, 19:53
Medlem
Fiorentina besegrade Roma på bortaplan. Många som har kritiserat Fiorentina men som inte inser att de betalar nästan endast en tredjedel i lön när man jämför med Roma (Fiorentina 35 miljoner euro och Roma 91):

http://i.imgur.com/0wWaexd.png

Fiorentina gör en ok säsong och är absolut med i kampen om EL-platser.

Inte minst tror jag att de nu spelar med ännu större sammanhållning och vilja efter kapten Astoris bortgång. Man har därefter spelat fem matcher och vunnit fem matcher. Det visar på att det är viktigt att ha en känsla av viktighet, att man spelar för något större. Gäller såklart även i livet i stort…
Citera
2018-04-07, 23:33
Medlem
Citat:
Och ikväll är det Derby della Lanterna!

Milano-derbyt brukar vara det mest grandiosa (även om de båda nu klättrar ur en djup svacka), Turin-derbyt har sin inneboende dramaturgi men jag håller derbyt i Genua högst.

Stämningen inför matchen som slutade 0-0:

https://www.youtube.com/watch?v=DBT3tdlsUtc
Citera
2018-04-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Vad som är mest frustrerande är ju Romas två självmål.
...
Man kan tycka vad man vill men Roma är ännu inte på den yppersta nivån. Och lite av det stämmer även på Juventus. Stort lag som i Europa dock inte är särskilt stort. Oavsett så är kvartsfinal den nivån som man bör nå. Kanske längre om man har tur med lottningen...

Tidigare kunde en fin generation ge ett mindre lag en lucka till triumfer. Numera är den luckan stängd eftersom de unga spelarna som kan leverera redan är köpta...
Citera
2018-04-08, 00:27
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Man kan tycka vad man vill men Roma är ännu inte på den yppersta nivån. Och lite av det stämmer även på Juventus. Stort lag som i Europa dock inte är särskilt stort. Oavsett så är kvartsfinal den nivån som man bör nå. Kanske längre om man har tur med lottningen...

Tidigare kunde en fin generation ge ett mindre lag en lucka till triumfer. Numera är den luckan stängd eftersom de unga spelarna som kan leverera redan är köpta...

Apropå köpta så kommer jag att tänka på något jag inte blir klok på.
Varför är Spanien så mycket bättre än Italien?
Spanien är inte ett rikare land än Italien. Det bor ungefär samma andel människor och italienare har en längre historia av fotboll och framgång.
Spelare borde lockas lika mycket av livet i Italien som i Spanien. Mer tom.

Varför är inte Real Madrid och Barcelona Juventus och Milan?
Det finns inga logiska förklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in