Citat:
Ursprungligen postat av
Qtip
Försöker leta efter en prius eller liknande. Första bil, kommer pendla cirka 10mil om dagen, är student.
Toyota Prius... jag undrar om den är så bra begagnad egentligen... Det första jag tänker... vad är orsaken till den är begagnad och får jag ett bra svar på detta (för liten bil för oss ex.) så visst. Men just Prius är ju första generationens (storsäljare) hybridbil och 40k låter lite för billigt för bra batterier fullservad och med (i ditt fall) 6 månaders beg garanti (typ?)...
Men men... vill man ha märket och "hybridstatusen" så kanske det är den enda vägen att gå för 40k men jag tror det kommer bita dig i ändan faktiskt... Fråga dig först varför den är begagnad, sedan varför den säljs för 40k osv osv...
Sorry drukigt ett par öl... Liknande skriver du ju...
Diesel är ju just nu "fel" (men bränslesnål)... och Ford Ecoboost bilar ligger ju inte ännu på 40k antar jag...
Får känslan av att du är lite ute efter miljöstatus stuket? hitta någon flexifuel och säg att alkoholen är ifrån Sverige (du tankar bara på sådana ställen typ)... du får betala mer för bränslet, antagligen hitta en något sämre "bil" och servicen kostar lite mer... men jag tror du kan hitta en rätt hyfsad sådan och ändå ha lite "miljöstatus" (om du säljer det rätt)...
Typ
https://www.blocket.se/stockholm/For....htm?ca=11&w=1
Det finns säkerligen flera varianter på 40k bilen absolut... men Toyota Prius hade jag nog faktiskt köpt ny och inte begagnad...