2018-04-04, 17:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det där är bisaker. Frågan är hur du värjer dig mot en Expressen-reporter som smutskastar dig som att vara "hatisk och främlingsfientlig". Du är inne på att rabbla sifferuppgifter (jag antar om saker som utbildningsgrad, arbetslöshet, kriminalitet). Ifrågasätt deras mantran istället och påpeka deras hyckleri och att de är köpta av intressen som inte står på svenskarnas sida och påpeka hur långtgånget förfallet har blivit, som ett resultat av de demografiska förändringarna.
Man värjer sig med saklighet och fakta.
Citera
2018-04-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag känner varken Johan eller Erik (Fabian) men om du tror att deras frågor var ”enkla” bör du nog tänka om. Det ligger ett stort kunnande, och sannolikt rätt mycket arbete, bakom många av GS till synes ”enkla” inspelningar.

Det är lite en hönan och ägget-fråga. Det tar mycket tid att komma fram till makthavarna, men man lär sig mycket när man väl pratar med dem.
Egentligen är det rätt enkelt vanligt journalistiskt arbete. Fråga, kolla fakta, fråga igen osv.

Det som gör det hela lite enklare är att etablissemangets visionärer lever längre o längre från verkligheten. Det gör att det i princip blivit lika enkelt att fråga ut en politiker idag, som att fråga ut en religiös om vetenskapliga bevis för hans tro. En religiös (kristen) kan dock idag komma undan med att "jag tror" eftersom ingen längre riktigt tar dem på allvar. En politiker eller journalist blir mer avslöjad när de säger "Jag ska på möte"

Granskning Sverige gör det enkla trixet att "svära i kyrkan". Vi behöver dock bli ett helt folk som tar fram mobilerna, ringer, filmar och ställer frågor. Granskning Sverige publicerar klippen på hemsidan.
Folkrörelsen kommer inte gå att stoppa!
Citera
2018-04-04, 18:39
Bannlyst
Citat:
Man värjer sig med saklighet och fakta.

Finns massor med fakta redan och dessa har inte spelat någon roll och du blir stämplad som högerextrem och främlingsfientlig. Hur värjer du dig då? för Morgan Johanssons del räckte det med att hålla med om att invandrare är "något överrepresenterade" i kriminalitet men att det förklaras av socioekonomiska faktorer. Dina fakta viftas bort och du blir smutskastad en gång till. Googles representant vek sig och hela Google Sverige vek sig inför makten. Anklagelserna var att GS var "hatiska" och man ljög om dem, påstod att de sökte upp folk. Skulle man ha börjat prata siffror till sitt försvar menar du?
Citera
2018-04-05, 08:48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Finns massor med fakta redan och dessa har inte spelat någon roll och du blir stämplad som högerextrem och främlingsfientlig. Hur värjer du dig då? för Morgan Johanssons del räckte det med att hålla med om att invandrare är "något överrepresenterade" i kriminalitet men att det förklaras av socioekonomiska faktorer. Dina fakta viftas bort och du blir smutskastad en gång till. Googles representant vek sig och hela Google Sverige vek sig inför makten. Anklagelserna var att GS var "hatiska" och man ljög om dem, påstod att de sökte upp folk. Skulle man ha börjat prata siffror till sitt försvar menar du?
Med saklighet och fakta menar jag även att känna igen de metoder och tekniker som ”andra sidan” använder medvetet eller omedvetet. Dessa ständiga epitet som ”högerextrem”, ”främlingsfientlig”, ”nazist”, ”rasist”, ”fascist” och så vidare är bara klassiska härskartekniker och argumentationsfel.

Det här handlar om människor som INTE KAN argumentera sakligt. De har bara dessa smutsiga knep att ta till. Vissa gör det säkert omedvetet eftersom de aldrig har lärt sig något annat.

Härskartekniker fungerar eftersom de är just tekniker för härskare som vill dominera andra genom sociala manipulationer. Motmedel är:
– Taga plats
– Ifrågasättande
– Korten på bordet
– Bryta mönstret
– Intellektualisera
En vanlig taktik är att de använder ”halmgubbar” och bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild. En annan vanlig teknik är ”red herring” (avledning, Ignoratio elenchi) för att få debatter att spåra ur.

Personangreppen där folk grundlöst kallas ”högerextrema”, ”främlingsfientlig” och så vidare är klassiska ”ad hominem-argument” som är lätta att känna igen.

När man känner igen dessa tekniker och metoder är det väldigt lätt att plocka ner ”andra sidans” tomma argument och vända mot dem. De brukar då antingen bli hysteriska eller gömma sig bakom tystnad.
Citat:
Ursprungligen postat av GranskningSverige
[...] En politiker eller journalist blir mer avslöjad när de säger "Jag ska på möte"

Granskning Sverige gör det enkla trixet att "svära i kyrkan". Vi behöver dock bli ett helt folk som tar fram mobilerna, ringer, filmar och ställer frågor. Granskning Sverige publicerar klippen på hemsidan.
Folkrörelsen kommer inte gå att stoppa!
Granskning Sverige visar detta på ett lysande sätt med sina inspelningar. De avslöjar dessa bluffande makthavare som INTE KAN argumentera sakligt utan använder smutsiga knep för att tysta sina åsiktsmotståndare.

Dessa makthavare VILL INTE diskutera och det är därför lönlöst att försöka argumentera mot dem. Det GÅR INTE att diskutera med någon som sätter sig över de normer som gäller i vårt samhälle. Då återstår bara att avslöja dem.

När tillräckligt många människor förstår att makthavaren är en bluff tappar denne sin makt. Det gäller att visa att ”kejsaren är naken”.

Det finns fortfarande många som tror på MSM men det går inte att ljuga folk rätt upp i ansiktet hur länge som helst. Allt fler börjar ”vakna upp” och inse att de har blivit förda bakom ljuset under lång tid.

Även i detta fall är Granskning Sverige synnerligen intressanta eftersom drevet mot ”trollfabriken” går ända upp till regeringen. Dagen då MSM tvingas erkänna att Ekurirens, Expressens och Expos ”avslöjande” var ”fake news” kommer att gå till historien och bli en vändpunkt i Sverige. Hoppas och tror jag i varje fall.

Jag vill även tipsa om denna video:
Ben Shapiro - Practical Tactics For Fighting The Left
https://www.youtube.com/watch?v=sL3SQyK7H5E
Citera
2018-04-06, 20:22
Medlem
LameBulls avatar
Hemskt med Granskning Sverige, ringa runt å hota å hata det gynnar inte svensk demokrati!
Citera
2018-04-07, 08:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Hemskt med Granskning Sverige, ringa runt å hota å hata det gynnar inte svensk demokrati!
Haha! Ja, det är på den nivån kritiken mot Granskning Sverige brukar ligga.
Statsminister Stefan Löfvens uttalande i Eskilstuna-Kuriren (2017-02-17) är ett bra exempel:
Statsminister Stefan Löfven (S) ser allvarligt på trollfabriken Granskning Sveriges organiserade arbete för att sprida främlingsfientlighet och näthat.
[...]
Det var i torsdags som tidningen kunde avslöja sajten Granskning Sveriges kopplingar till högerextremism och hur de systematiserat sprider näthat och främlingsfientlighet.
[...] ofta hårt redigerat och med ett rasistiskt eller homofobiskt budskap, på sin sajt. Materialet hävdar de är sanningen som etablissemanget mörkar.
[...]
– Det är allvarligt med en systematiserad påverkan som ser väldigt amatörmässig ut men som är så strukturerad och med så hög volym. Det är klart det är ett problem när folk inte vet vad det är. Det journalistiska arbetet är viktigt men vi måste informera ännu mer för att människor ska vara medvetna om vad som kan komma, säger Stefan Löfven.
[...]
Statsministern ser även att tidningens granskning visar på ett hot som sträcker sig bortom Sveriges gränser.
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/lofven-inte-forvanad-att-sd-sprider-granskning-sveriges-klipp/
eller http://archive.is/avOmt

Ännu har dock INGEN kunnat belägga dessa mycket allvarliga anklagelser med SAKLIGA argument!

Eskilstuna-Kurirens artiklar är en skam för journalistiken. Det är ofattbart att de ännu inte avslöjats.
Citera
2018-04-07, 11:28
Bannlyst
Citat:
Eskilstuna-Kurirens artiklar är en skam för journalistiken. Det är ofattbart att de ännu inte avslöjats.

Det säger väl tillräckligt om hela journalistkåren inklusive Sveriges television. De är as allihop. Mänskligt avskräde.
Senast redigerad av Mertillen 2018-04-07 kl. 11:34.
Citera
2018-04-07, 12:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det säger väl tillräckligt om hela journalistkåren inklusive Sveriges television. De är as allihop. Mänskligt avskräde.
Jag tror att det finns många seriösa journalister som VILL göra ett bra jobb men hindras av rädda chefer. De har inte så mycket till val om de vill ha kvar jobbet.

Drevet mot ”trollfabriken” kan vara den största medieskandalen någonsin i Sverige. Jag kommer i varje fall inte på något värre. Det blir en sjujävla skräll den dag sanningen kommer fram. Det kommer att dra med sig massor av folk, inklusive #jagärhär och deras medlemmar ända upp i regeringen.
Citera
2018-04-07, 12:18
Bannlyst
Citat:
Jag tror att det finns många seriösa journalister som VILL göra ett bra jobb men hindras av rädda chefer. De har inte så mycket till val om de vill ha kvar jobbet.

Drevet mot ”trollfabriken” kan vara den största medieskandalen någonsin i Sverige. Jag kommer i varje fall inte på något värre. Det blir en sjujävla skräll den dag sanningen kommer fram. Det kommer att dra med sig massor av folk, inklusive #jagärhär och deras medlemmar ända upp i regeringen.

Jovisst. Jag kan förlåta några av dem jag också om de erkände att de inte var några riktiga journalister utan bara propagandister och lögnare, som gick sina chefers och ägares intressen till mötes varje dag.
Citera
2018-04-07, 12:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jovisst. Jag kan förlåta några av dem jag också om de erkände att de inte var några riktiga journalister utan bara propagandister och lögnare, som gick sina chefers och ägares intressen till mötes varje dag.
Jag håller med om att det är vidrigt fega typer med en häpnadsväckande brist på civilkurage.

Journalister, chefredaktörer och ansvariga utgivare visar också en häpnadsväckande brist på respekt för etik, moral och de pressetiska reglerna. Följande inspelning med SVT:s dåvarande ansvarige utgivare Ulf Johansson är väldigt tydlig:
SVT sprider fakenews om Granskning Sverige
https://www.bitchute.com/video/GKbxAoZbXasU/

Inspelningen visar tydligt hur SVT helt okritiskt tar till sig det som Eskilstuna-Kuriren skriver och helt avfärdar det som källan yttrar, verifierbar fakta och faktiska förhållanden. Det är synnerligen anmärkningsvärt.
Citera
2018-04-07, 14:46
Medlem
Hur orkar ni? Det är allmänt känt att GS som ringer anonymt till olika personer och sedan klipper och klistrar i ljudfilerna för att framställa personen i så dåligt dager som möjligt för att sedan hänga ut på YT. Sen om dessa människor blir mordhotade och personens familj blir drabbade är något som GS fullständigt skiter i, tar heller inget som helst ansvar.
Största skandalen i historien? Ehuuuum, nja,en fis i rymden kanske är en bra jämförelse.

GS är ingenting, några snubbar som anonymt ringer och försöker framställa alla som vänsterextremister och ska till varje pris börja dreva mot alla som inte har samma åsikt som GS.
GS metod är att försöka tysta alla dessa, uthängningar är tydligen GS enda metod dom kan och snedvrida och vinkla så extremt mycket dom bara kan.
Det märks väldigt tydligt.
Och GS hat mot #jagärhär med Fabian i spetsen gör allt för att tysta ner den gruppen. Medlemmar i den gruppen får anonyma samtal och hot mot sig, även uthängda på nazistsidpr och på Twitter hotar GS journalister öppet.

GS är bara några anonyma fega muppar som inte tar något ansvar alls, bryr sig inte om faktiskt oskyldiga blir drabbade.
Läste nånstans att har man vart med i jäh gruppen EN gång så kommer man bli jagad så länge man lever.
Konsekvenser är inget GS vet vad det innebär, de själva sitter ju bakom anonyma konton och trollar.

Förnekelse är GS bra på däremot. Ungefär som herr Jag vet inte Åkesson. Som varken vet eller minns inget om något..
Citera
2018-04-07, 15:34
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
GS är ingenting, några snubbar som anonymt ringer och försöker framställa alla som vänsterextremister och ska till varje pris börja dreva mot alla som inte har samma åsikt som GS.
GS metod är att försöka tysta alla dessa, uthängningar är tydligen GS enda metod dom kan och snedvrida och vinkla så extremt mycket dom bara kan.
Det märks väldigt tydligt.
Och GS hat mot #jagärhär med Fabian i spetsen gör allt för att tysta ner den gruppen. Medlemmar i den gruppen får anonyma samtal och hot mot sig, även uthängda på nazistsidpr och på Twitter hotar GS journalister öppet.

GS är bara några anonyma fega muppar som inte tar något ansvar alls, bryr sig inte om faktiskt oskyldiga blir drabbade.
Läste nånstans att har man vart med i jäh gruppen EN gång så kommer man bli jagad så länge man lever.
Konsekvenser är inget GS vet vad det innebär, de själva sitter ju bakom anonyma konton och trollar.

Förnekelse är GS bra på däremot. Ungefär som herr Jag vet inte Åkesson. Som varken vet eller minns inget om något..

Vad bra att Granskning Sverige är ingeting då, då borde de knappast ta upp dina små oroliga tankar.

Märkligt hur dessa enligt dig nobodys har kunnat vända upp och ner på maktens elit i Sverige, och fått journalister att hetsa och driva tveksama aktivistiska metoder.

Nya dagbladet var efter drevet och besökte Expressens huvudkontor (då de har slutat helt att svara i telefonen) där kommer en obehaglig fotograf och kör upp en gigantisk kamera i ansiktet på dom och beter sig hotfullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in