2018-04-07, 13:39
Medlem
Jag undrar om detta är Hylins bolag , omsättningen steg kraftigt 2017 i varje fall.
Från cirka 900 tusen 2016 till 3 miljoner 2017.

https://www.allabolag.se/5562616044/m-i-film-aktiebolag

M & Film Aktiebolag
Citera
2018-04-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Lars Jeppsons historia runt MOP är märklig, jag tycker det verkar som han dramatiserar ibland.
Nej det är inte lätt och se honom och Carl-Gustaf Östling på ett strategimöte . Men du har rätt i att man aldrig ska underskatta människor leder till uttrycket " assumption is the mother of all fuck-ups". Hans rörelser är i sig en anledning till att inte släppa radarn på honom. Viktigt att komma ihåg att det är LJs uppgifter som ligger till grund för PUs och många andras uppfattning om GMs flyktväg!

Sen är det ju det här med att han vägrar säga vad han har i sin väska - den portvinspipplande arkivarien...
Senast redigerad av professorX 2018-04-07 kl. 13:49.
Citera
2018-04-07, 13:48
Medlem
Citat:
Vill mördarligan ha koll bör de ha en spotter med inne på biografen, helst på bröderna Mozart. Av Förflyttningar på parallellgatorna har vi "Joe Laberos" dubbelgångare som en äldre kvinna såg springande på Holländargatan med ett par mindre kamrater strax före MOP. Har för mig att Hans Ölvebro sagt att dessa är identifierade.

På Luntmakargatan knallar Lars Jeppsson med sin axelväska enligt egen utsago 2316-17 till 2321 utan att se någon annan person eller fordon. Sedan finns möjligheten att GM körs med bil och släpps en bit ifrån Dekorima. Det är vad jag finner troligast.

Det fanns ju någon som absolut skulle se bröderna mozart trots att hen inte pratade svenska och filmen var på svenska utan text.
Citera
2018-04-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Att Nicola F var där är ingen fantasi. Att Nicola F mötte paret Palme är ingen fantasi. Att Nicola F utpekade Anders B som misstänkt är ingen fantasi.

kalla: https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMcVJSWV9jNzJhbGs/view

Att Nicola mötte OP där han först angav är en omöjlighet. Först senare vid en rekonstruktion utförd helt odokumenterad av Länninge förflyttas hela händelsen ett kvarter och han får ledande frågor som gör att han "minns" skyltfönstret men resten går inte ihop med den förflyttningen av iakttagelsen eller med andra vittnen. Han visar då inga som helst tecken på att vilja peka ut AB som gärningsman!

Han har inte pekat ut Anders B utan han har givit ett korrekt beskrivning av vad han såg på avstånd och en bild som stämmer väl med både andra vittnen och Anders B s egen version.

Han har inte pekat ut Anders som den åldrade livvakt han påstod sig ha sett på avstånd utan bara tycker sig ha känt igen färgen på jackan.

Han har inte pekat ut B som OP:s mördare!

Lackmusspappret i din story slår direkt över på rött när du skall få ihop det på mordplatsen. Mördaren är ju inne på Tunnelgatan flyendes. Hur kan han då se Anders på Sveavägen runt hörnet gömma sig som ahn korrekt beskriver? Men men men det är inte slut där inte. Gärningsmannen (NF) finns på platsen och flyr inte in på Tunnelgatan som mängder av vittnen uppgett utan han stannar kvar och går in i en annan "roll" som vittne till händelsen för att sedan diskret avlägsna sig i sin egen värld. Och LP har blivit skrämd för livet av hans shapeshiftande persormance av det han sa på Franska.

MY GOD! Det begär du att vi skall köpa och inte bara det vi skall köpa att PU har det klart för sig och bara väntar på att gripa honom.

Samtidigt begär du att vi skall acceptera att du "vet" att holken och spanaren vid Sveavägen inte var där och inget hade att göra med mordet.

Uppenbarligen drivs du av stark motivation och stark fantasi.
Senast redigerad av boboslacke 2018-04-07 kl. 14:17.
Citera
2018-04-07, 14:00
Medlem
Kan det ligga något i detta eller är det bara nonsens.
Källan är ett EAP dokument.

Mycket förkortat och förenklat översatt: att OP skulle ha ringt( eller tvärtom) till Emma Rotschild och att hennes telefon skulle ha varit avlyssnad.

"Shortly after this, the name of Emma Rothschild, widely
rumored to have been OlofPalme's lover, began making the
front pages in the British press, because of police suspicions
that Miss Rothschild may have played a key role in the murder
ofPalme. Police suspected that a tap on Miss Rothschild's
telephone by the murderers may have tipped them off as to
Palme's whereabouts on that fatal evening. Police wanted to
interrogate Miss Rothschild, but were stopped on orders from
the government.
The role of Miss Rothschild became more interesting
because of the allegations circulating in Great Britain that her
father, Lord Victor Rothschild, may have been the fifth man
in the Philby-Maclean-Burgess-Blunt Soviet espionage ring,
which had infiltrated the British intelligence service MI5. At
the same time, it was revealed that Hans Holmer had actually
interrogated Mrs. Lisbeth Palme, Palme's widow, shortly
after the murder, but had not made known the details of the
interrogation to the prosecutors in the case. "

http://www.larouchepub.com/eiw/public/1987/eirv14n03-19870116/eirv14n03-19870116_038-did_swedish_regime_stop_arrest_o.pdf
Citera
2018-04-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorX
Det fanns ju någon som absolut skulle se bröderna mozart trots att hen inte pratade svenska och filmen var på svenska utan text.
Vem avser du?
Citera
2018-04-07, 14:05
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorX
Sen är det ju det här med att han vägrar säga vad han har i sin väska - den portvinspipplande arkivarien...
Om Jeppsson hade en roll i en konspiration kunde han köra en lögn om sin väskas innehåll, tänker jag. En vattentät lögn t o m. Det borde inte vara omöjligt.

Jag tror det handlar om den personliga integriteten, väskans innehåll är privat för honom. Jag har svårt att klandra honom. Han, Björkman och en rad andra människor blir ofrivilligt offentliga villebråd, nagelfars offentligt och får stämplar och nedsättande smeknamn tryckta i tidningar mm efter denna natt.
Citera
2018-04-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Om Jeppsson hade en roll i en konspiration kunde han köra en lögn om sin väskas innehåll, tänker jag. En vattentät lögn t o m. Det borde inte vara omöjligt.

Jag tror det handlar om den personliga integriteten, väskans innehåll är privat för honom. Jag har svårt att klandra honom. Han, Björkman och en rad andra människor blir ofrivilligt offentliga villebråd, nagelfars offentligt och får stämplar och nedsättande smeknamn tryckta i tidningar mm efter denna natt.

Jeppson har ju en viss dragning till att visa upp sig så han kan ju ha friserat sin historia en del. Efter att ha gjort omfattande efterforskningar och analyser kring denne har jag kommit fram till att det inte finns någon grund för att tro att han skulle vara inblandad på något sätt. Han är helt enkelt lit av ett ofarligt orginal. Det man skulle vilja veta närmare och som antagligen PU frågat om i nya förhör är nog detaljer kring mötet med poliserna på Åsen.
Citera
2018-04-07, 14:17
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja hittills (frånsett läckaget via Scarfoot i tråden för länge sedan och läckorna till Wall kring den påstått avbrutna spaningen) är det ju som det verkar bara folk som inte har rent mjöl i påsen som yttrar sig.

Kan det vara så att spaningen mot Sigge inte är den verkliga spaningen man sysslade med?

Fanns koppling mot främmande makt kan SÄPO mycket väl stöttat upp knarkspan.
Citera
2018-04-07, 14:22
Medlem
FurirRevaers avatar
Du tänker t ex på DF och den påstådda bulgarspaningen? OM någon gett Margareta E order att backa eller avbryta kan en sådan eventuellt kommit från Säpo.
Citat:
Citera
2018-04-07, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag undrar om detta är Hylins bolag , omsättningen steg kraftigt 2017 i varje fall.
Från cirka 900 tusen 2016 till 3 miljoner 2017.

https://www.allabolag.se/5562616044/m-i-film-aktiebolag

M & Film Aktiebolag

OK 2017 finns klart nu. 2013-2016 har han alltså inte fått in några större vinster och 2017 någon gång går det plötsligt bättre! Finns det några andra aktuella projekt under 2017?

Jag menar intäckterna för sju timmars tv produktion borde ju bli ganska avsevärda nu.
Citera
2018-04-07, 14:24
Medlem
Citat:

Men inget sådant finns väl kring Sigge väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in