Han stör mig den där jeppen. Hörde hans vittnesmål i Hylins dokumentär. Han påstår alltså att han springer efter en beväpnad mördare, visserligen försiktigt och avvaktande. Efter mötet med Nieminen och hennes sällskap fortsätter han gatan fram och tycker det prasslar under en presenning vid ett bygge. Vad gör då denne försiktige och förment försynte portvinsdrickare? Han kikar in under presenningen... Han säger själv för att han tror att mannen han sprungit efter kanske gömmer sig därunder.
Really? Så efter att ha varit mycket försiktig är han nu istället dumdristig? Tillåt mig vara skeptisk.
Däremot får inte jag heller riktigt in karln i en spaningsoperation. Han är inte polis, vare sig då eller senare. Frivillig, volontär? Obesvarat i nuläget. Men man skall aldrig underskatta någon. Döm ingen hund efter raggen.
Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Som jag skrivit förut är han på platsen där en GM-medhjälpare för att skydda flykten bör vara. Han kommer till Rådmansgatans tunnelbana ungefär samtidigt som makarna
Palme. Han drar till Tre Backar och dricker ett glas portvin

innan han samtidigt med Palmes lämnar Tre Backar och går parallellt med dessa på Luntis!
Lars Jeppsson säger att han står och funderar vid barackerna. Kanske funderar han på det föremålet han har i sin väska som han i förhören ej kan erinra vad det är. Det märks i förhören att PU tycker hans rörelser är misstänkta men de droppar dessa. Själv har jag förtvivlat svårt att få in den lille knatten i en mördargrupp, intrycket säger nej. Han är i närheten av kvarter där det finns olika nöjesalternativ.
Men alltid viktigt att ompröva sina egna ståndpunkter. Skulle han dyka upp i ex Palmhusgänget eller liknande grupper så förändras läget drastiskt, men då krävs handfasta bevis, mer än spekulationer.