2018-04-07, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Ulf Dahlsten är en av tänkbara personer som såg till att LP aldrig mer sade någonting om två gärningsmän. Både de och Rimborn retuscherades bort inom loppet av 12 timmar. Med Holmer som beslutsfattare.

Det finns flera personer i galleriet som kan ha smugit in påverkan på LP och den övriga familjen. Den här uppgiften om att knarkspanare sett mordet (uppgivet på avstånd) har lämnats upprepat i olika versioner. Den återkommer både i Scarfoots postningar här i tråden (en som sett kollegor i området) samt i Gunnar Walls kontakter med enskilda uppgiftslämnare inom polisen som påstått att hemvändande knarkspanare sett mordet på avstånd men som inte kunde tillföra någon information.

När CP gripits uppstod också ett rykte bland vissa i S-ledningen att Knarkspanare sett CP men inte "kunde" vittna och att det därför hängde på LP att peka ut denne. Ett rykte som stärks av hur bevis fabricerats av samma kretsar inom knarket och hur LP hjälptes på traven att peka ut CP.

Vi måste nog tänka tanken som är svindlande att någon eller några i "knarkspaningen" som verkar ha varit lite för omfattande för att faktiskt vara en sådan och som aldrig åstakom några åtal i själva verket kan vara Palmes banemän och ha sysslat med helt andra saker än narkotikaspaning samt drivit aktiv desinformation i 32 år.
Citera
2018-04-07, 09:32
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Det ser ju bara patetiskt ut, och dom flesta som ser denna serie är nog folk som har intresse av mordet vilka inte heller låter sig luras av sånt nonsens.
Man kan ju rakt igenom se att de flesta som intervjuas sitter och halv-hel ljuger som små barn som kommits på med fingrarna i sockerskålen. Löjligt!!
MH har säkert blivit nekad tidigare att publicera skiten pga kvaliten men sedan UG lade fram lite obehagliga sanningar så lät man MH ändå publicera dyngan.

Det hade faktiskt vart bättre för dom själva (lögnarna och CP folket) att skita i att visa detta.

Det är min känsla hittills, tror inte att resten av avsnitten blir mer trovärdiga heller, verkar bara bli värre.

Jag tror att M.H hade kämpat med denna dokumentär så pass länge att han inte såg någon annan utväg än att presentera sitt material nu (som han samlat på sig under 15 års tid). Dock för sent då de sista C.P-förespråkarna lämnat skeppet för länge sedan. Det kändes dock mer som en dokumentär om Sigge Cedergren än om Palmemordet.

Det som jag tycker kändes mest intressant med dokumentären är T.F:s (Enskedemannens) sett att styra M.H in på CP-spåret. Kan tänka mig att det var han som satte griller i huvudet på honom. De blev ju trots allt "vänner" under inspelningens gång.

Om jag hade några frågetecken kring T.F:s inblandning tidigare så har jag det inte det i dag!
Citera
2018-04-07, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Och du fårstår inte vad avsnitt betyder och tolkar det som att de är klara.. Att du orkar upprepa saker och ducka för fakta.

Du skrev " gärningsman o avsnitt" men KP sa att de inte kallar saker för "spår" utan "avsnitt". Vad är faktan jag duckar för? KP visar sin pärm o säger att här är det han ska använda...
Citera
2018-04-07, 09:43
Medlem
OPK123s avatar
I övrigt tycker jag att T.U:s Facebook-profil är väldigt mysko.

https://www.facebook.com/people/Ture-Lind%C3%A9n/100005530244881

Varför har han tagit en bild på den exakta platsen där Mockfjärdsvapnet hittades i Djursjön? Hur kan han veta att den slängdes just där? Det är inget som gått ut officiellt.

Jag har själv varit på plats och VET att det var där man fann vapnet.

Han är ju iof från Dalarna och gillar jakt och fiske.

http://www.fjellfotografen.se/Sportfiske/Haspel+&+Spinn/Sportfiske+i+Munsvattnet/@toj-00722

Intressant jacka och mössa/keps (eller kan man säga "Sherlock-Holmes-mössa"?).

Varför han kombinerat bilden på sjön med en bild på en grav (i Sala) kan man ju också fundera lite på?

Hans vän E.H begravdes iof i Sala, kan det ha något med honom att göra?

Jadu, alla dessa teorier...
Citera
2018-04-07, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123

Varför har han tagit en bild på den exakta platsen där Mockfjärdsvapnet hittades i Djursjön? Hur kan han veta att den slängdes just där? Det är inget som gått ut officiellt.

http://www.fjellfotografen.se/Sportfiske/Haspel+&+Spinn/Sportfiske+i+Munsvattnet/@toj-00722

Varför han kombinerat bilden på sjön med en bild på en grav (i Sala) kan man ju också fundera lite på?

Är du vän med den fb-användaren för när jag klickar ser jag inte det du beskriver.
Citera
2018-04-07, 10:06
Medlem
Citat:
Jag tror att M.H hade kämpat med denna dokumentär så pass länge att han inte såg någon annan utväg än att presentera sitt material nu (som han samlat på sig under 15 års tid). Dock för sent då de sista C.P-förespråkarna lämnat skeppet för länge sedan. Det kändes dock mer som en dokumentär om Sigge Cedergren än om Palmemordet.

Det som jag tycker kändes mest intressant med dokumentären är T.F:s (Enskedemannens) sett att styra M.H in på CP-spåret. Kan tänka mig att det var han som satte griller i huvudet på honom. De blev ju trots allt "vänner" under inspelningens gång.

Om jag hade några frågetecken kring T.F:s inblandning tidigare så har jag det inte det i dag!

TF
När det gäller TF så vet jag en del. Det var kollegor till honom (DF samt sådana tidigare kollegor som satt i PU) som övertygade TF och han var ganska motvillig medverkande pushad av andra. Hans egna tankar kretsade kring helt andra saker där han varit på samma linje som Näss men han såg att det var en farlig väg att ge sig in på och avstod. Enklare då att hänvisa till kollegorna inom PUs teorier av ren självbevarelsedrift bakom kulisserna utpekad som KGB tillgång.

Du glömmer också kontrollstationen. Skall TF driva på så krävs det seanser.

Mikael Hylins drivkrafter och teorier:

När det gäller MH:s motiv så är det mera oklart. Har någon faktiskt grävt i hans bakgrund o det finns förklaringar där?

Det som står klart är att det inte är Hylin som drivit på utan finns krafter som använt honom hela vägen. Hur fick han de kontakter han har?

Ett motiv som är ganska tydligt är att hans rörelse gått ganska trögt under senare år och någon har säkert sponsrat produktionen som i och med att den blev såld i ett slag bör sätta hans siffror på grönt igen. Hans arkivmaterial från tidigare produktion och ett nätverk (oroat sådant) som vill driva teser har säkert drivit på med nya delar (som Teutenberg) så någon större reserch har han inte gjort utan det är andra bakom som driver på och använder MH som verktyg återigen.

Viktigt att förstå att budskapen i grunden kommer från dem som är identiska med ett "avsnitt" under WT spåren!
Citera
2018-04-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Du skrev " gärningsman o avsnitt" men KP sa att de inte kallar saker för "spår" utan "avsnitt". Vad är faktan jag duckar för? KP visar sin pärm o säger att här är det han ska använda...

Du påstår att de jobbar med och snart kommer att presentera en ensam gärningsman men din hypotes på nätet som du påstår är ett spår är inte ens ett spår som ryms inom ett "avsnitt".

Det finns absolut ingen fakta som underbygger en enda stavelse av dina fantasier och du duckar noga för att redovisa sådant utan antyder bara vapen och fantasifulla motiv. Det är sådant som KP avser när han säger att de inte jobbar med "spår" eller motivbilder.

Vad som finns i permen vet du inte något om. Det handlar om den kontrollstation man har som gör att man avskrivit en hel mängd saker redan och som kan avslöja falska informationer kring WT spår och det vill man naturligtvis inte redovisa för vare sig gärningsmän eller allmänheten.
Citera
2018-04-07, 10:24
Medlem
Citat:

Klassis ickeargumentation som truthers ofta använder. - "kolla här.... mystisk detalj" kolla här annan mystisk detalj... Alla normalt funtade förstår naturlightvis att det inte går att tolka verkligheten så eller att det inte kan utgöra bearbetbara spår.

Bilden av Sonny B på mordplatsen och intervjun men honom där där han är klädd exakt så som gärningsmannen var. Vad skall vi tolka in i det?

Räcker det för att fälla honom eller kalla till förhör?
Citera
2018-04-07, 10:25
Medlem
Citat:
Du påstår att de jobbar med och snart kommer att presentera en ensam gärningsman men din hypotes på nätet som du påstår är ett spår är inte ens ett spår som ryms inom ett "avsnitt".

Det finns absolut ingen fakta som underbygger en enda stavelse av dina fantasier och du duckar noga för att redovisa sådant utan antyder bara vapen och fantasifulla motiv. Det är sådant som KP avser när han säger att de inte jobbar med "spår" eller motivbilder.

Vad som finns i permen vet du inte något om. Det handlar om den kontrollstation man har som gör att man avskrivit en hel mängd saker redan och som kan avslöja falska informationer kring WT spår och det vill man naturligtvis inte redovisa för vare sig gärningsmän eller allmänheten.

Jag har inte påstått att PU arbetar med något speciellt. Jag har berättat vad jag varit med om o hur jag tänkt att det måste vara.
Senast redigerad av Cianneli 2018-04-07 kl. 10:46.
Citera
2018-04-07, 10:33
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått att PU arbetar med något speciellt.

Hördu det är inte första April idag. Tror du inte folk är läskunniga?
Du har påstått hela vägen att PU är klara, att de talar med dig, att de finns ett erkännande, och han bloggat om det , att PU bett dig hjälpa till, att de analyserar hans telefon etc etc och informerat dig om framstegen. Dessutom har du dragit skrönor om Säter och fasta paviljongen utan ha någon som helst källkontroll.

Hur många oneliners har du postat där du angriper WT spår och säger att du vet att de är klara och har löst mordet med Svarten som GM?

Din verklighetsförnekelse är oroande.
Citera
2018-04-07, 10:35
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Jag har inte påstått att PU arbetar med något speciellt. Jag har berättat vad jag varit med om o hur jag tänkt att det måste vara.
Varför skulle Svarten prata med PU i 14 år tänker du?
Du har påstått att du vet att Svarten är GM och att du vet att PU vet det också.
Citera
2018-04-07, 10:43
Medlem
Citat:
Hördu det är inte första April idag. Tror du inte folk är läskunniga?
Du har påstått hela vägen att PU är klara, att de talar med dig, att de finns ett erkännande, och han bloggat om det , att PU bett dig hjälpa till, att de analyserar hans telefon etc etc och informerat dig om framstegen. Dessutom har du dragit skrönor om Säter och fasta paviljongen utan ha någon som helst källkontroll.

Hur många oneliners har du postat där du angriper WT spår och säger att du vet att de är klara och har löst mordet med Svarten som GM?

Din verklighetsförnekelse är oroande.

Allt jag sagt är sant. Så är det bara. Men jag har aldrig sagt att Svarten bloggat ett erkännande. Däremot fanns andra konstigheter på bloggen. Erkännandet skulle isf vara i testamentet om det nu fanns något.
Vad gäller Säter så undrar jag varför du tvunget måste skriva att jag har fel när jag inte har det o alla som är läskunniga kan kolla fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in