Citat:
Ursprungligen postat av
OPK123
Jag tror att M.H hade kämpat med denna dokumentär så pass länge att han inte såg någon annan utväg än att presentera sitt material nu (som han samlat på sig under 15 års tid). Dock för sent då de sista C.P-förespråkarna lämnat skeppet för länge sedan. Det kändes dock mer som en dokumentär om Sigge Cedergren än om Palmemordet.
Det som jag tycker kändes mest intressant med dokumentären är T.F:s (Enskedemannens) sett att styra M.H in på CP-spåret. Kan tänka mig att det var han som satte griller i huvudet på honom. De blev ju trots allt "vänner" under inspelningens gång.
Om jag hade några frågetecken kring T.F:s inblandning tidigare så har jag det inte det i dag!
TF
När det gäller TF så vet jag en del. Det var kollegor till honom (DF samt sådana tidigare kollegor som satt i PU) som övertygade TF och han var ganska motvillig medverkande pushad av andra. Hans egna tankar kretsade kring helt andra saker där han varit på samma linje som Näss men han såg att det var en farlig väg att ge sig in på och avstod. Enklare då att hänvisa till kollegorna inom PUs teorier av ren självbevarelsedrift bakom kulisserna utpekad som KGB tillgång.
Du glömmer också kontrollstationen. Skall TF driva på så krävs det seanser.
Mikael Hylins drivkrafter och teorier:
När det gäller MH:s motiv så är det mera oklart. Har någon faktiskt grävt i hans bakgrund o det finns förklaringar där?
Det som står klart är att det inte är Hylin som drivit på utan finns krafter som använt honom hela vägen. Hur fick han de kontakter han har?
Ett motiv som är ganska tydligt är att hans rörelse gått ganska trögt under senare år och någon har säkert sponsrat produktionen som i och med att den blev såld i ett slag bör sätta hans siffror på grönt igen. Hans arkivmaterial från tidigare produktion och ett nätverk (oroat sådant) som vill driva teser har säkert drivit på med nya delar (som Teutenberg) så någon större reserch har han inte gjort utan det är andra bakom som driver på och använder MH som verktyg återigen.
Viktigt att förstå att budskapen i grunden kommer från dem som är identiska med ett "avsnitt" under WT spåren!