2018-03-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, fast det är fortfarande så att folk fantiserar om allt möjligt konstigt, och söker på allt möjligt konstigt på nätet när de tror att ändå ingen ska få veta det, någonsin. (Du kanske också har sökt på något som du inte för ditt liv vill att dina föräldrar eller din man ska se, någon ensam natt..? .) Nu när det är så lättillgängligt, och det upplevs som flyktigt.

OK - "hata slumpen". Men det kan fortfarande hända, att en person som tittat på sådana saker på sin skärm, råkar ut för att en kvinnlig passagerare dör ombord på hans farkost i en olycka. Det kan hända. Men i detta fallet, med alla artiklar och dokumentärer där t.o.m. polischefen redan yttrat sig före rättegången, och allt hyllande av brottsoffret, och allt nedsvärtande av den misstänkte, så känns det som att han inte har en chans till en rättvis rättegång. Hade detta hänt i en lägenhet i Rinkeby, med samma skador på offreats kropp, och de båda inblandade varit två socialbidragstagare med blandat etniskt ursprung, så hade sannolikheten för en rättvis dom varit mycket högre. Hur konstigt det än låter.

mer insyn skulle leda till färre insikter. Ok jag förstår... inte. Ärligt talat. Man måste väl våga tro på sin egen urskiljningsförmåga, eller..?

Det jag ondgör mig över, är att the tables were set against M från början. Det var från starten en ovilja emot honom, från polisens, domstolens och medias sida. T.ex. fick folk skriva vad som helst - vilka avrättningsmetoder de önskade honom etc. - i kommentarfälten till dagstidningar och kvällstidningar. Sådant som genast tas bort annars, när den misstänkte (som nästan alltid) är arab, neger eller öststatszigenare. M har aldrig haft en chans till en rättvis utredning. Samtidigt har K haussats upp till något som hon aldrig var.

...och sedan kvarstår, vare sig du gillar det eller inte, att till skillnad från 99 procent av alla de intagna i fängelserna, som aldrig gjort något annat än ofog och dragit från samhället... så skulle M ha mycket kvar att ge. Det är en förlust för världen, om han ska i fängelse. ...och ja, han är charmig..! Och vi behöver energiska, karismatiska, originella charmtroll i världen. Annars är där ingenting.

Jag fick ett väldigt gott intryck av Madsen från början via de filmer som fanns utlagda på Youtube.
Men PM är väldigt manipulativ lärde vi oss tidigt. Nu när jag läst från hans blogg här på FB skrattar jag åt mina egna farhågor. Han tycks själv helt omedveten om sina störningar. Det är inget han försöker att manipulativt dölja.

Det fetade. Tror du KiM håller med dig? Eller hennes anhöriga? Hade du själv velat ha en tortyrdate med "charmtrollet" ombord på Nautilus? Narcissister och psykopater kan vara charmiga/karismatiska.
Men sedan ändras stämningen helt plötsligt och du står ansikte mot ansikte med ondskan själv. Tycker du att det här oberäkneliga är "charmigt"? Att livet inte skulle vara värt att leva,tomt utan psykopaters "charm"?
De är så "charmigt, energiskt"fantasifullt, perversa Det är en farlig,ohälsosam dragning du har.
Då föredrar jag en hederlig men tråkig afrikan eller en hederlig men fattig Östats-rom alla dagar i veckan. Om du visste något om slaveriet i Östeuropa eller den transatlantiska slavhandeln, skulle du aldrig obildat,pöbelaktigt ta varken N-ordet eller Z-ordet i din mun. Men historia har du inget intresse av alls. Sedan har du andra begåvningar.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-18 kl. 21:48.
Citera
2018-03-18, 21:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Har det kommit fram något från RPU?

Inte för att det spelar någon roll men är det inte så att det kan vara frågan om "endast" sadism och inte sexualsadism?
Delar från live - en del verkar vara direkta citat ur RPU andra återger med egna ord. Oavsett så är det mkt snarlikt mellan de olika liverapporterna.
Endast sadism?
Han har som sagt huggit i och runt hennes vagina 14 ggr och det som återfinns i hans dator och mobil är knappast vaniljsex.
Senast redigerad av develi 2018-03-18 kl. 21:06.
Citera
2018-03-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Delar från live - en del verkar vara direkta citat ur RPU andra återger med egna ord. Oavsett så är det mkt snarlikt mellan de olika liverapporterna.
Endast sadism?
Han har som sagt huggit i och runt hennes vagina 14 ggr och det som återfinns i hans dator och mobil är knappast vaniljsex.

Det är märkligt detta motstånd mot just sexual+sadism, som ofta uppkommer i liknande fall.

Samma hände i Lisa.tråden. Fler därtill.

Här i Ubåtsfallet är det 14 knivstick både omkring och i vaginan som entydigt pekar i bestämd riktning. Sexualsadism.

Hans videor som han konsumerar tidvis, allt understödjer detsamma.

Madsen var en blivande seriemördare.
Citera
2018-03-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Då har verkligen PM börjat tidigt om detta skulle vara sant.
Men det ska faktiskt ha hänt att en ännu yngre person styckat en kvinna efter ett
sexualrelaterat brott.
Och här i Sverige till och med fast jag aldrig hört talas om det förrän jag hörde
psykiatriprofessorn Sten Levander nämna det i föreläsningen nedan, börjar kring 22:40:
https://www.youtube.com/watch?v=JJ-gwcmDDG8
Nån som hört talas om detta anmärkningsvärda fall tidigare med en blott 13-årig styckmördare
här i landet?

Från det ena till det andra: PM har ju skrivit till Kims väninna Jeong att "han känner Kims ande",
att hon finns inom honom hela tiden eller nåt sånt. Som att de två nu var förenade för evigt.
Nåt liknande riktigt motbjudande resonemang har jag för mig att fruktade BTK-killer,
ökände seriemördaren Dennis Rader alltså, tillät sig. Denne figur som man ofta får anledning
att återkomma till. Särskilt skulle det gälla hans första offer, medlemmarna i familjen Otero, sadistiskt mördade 1974 i sitt eget hem.
Att han nu genom deras död som han förorsakat "ägde dem för alltid" eller nåt i den vägen.
Kommer inte ihåg riktigt hur det uttrycktes men har något bestämt minne av nåt sånt sjukt.

Och Rader är i domstolen inte särskilt olik Peter Madsen; det babblas på rejält om honom själv,
där bör fokus ligga...
"After this Rader was permitted to give his own statement. He rambled on for over 20 minutes, delivering a semi-apology to everyone and going on mostly about himself. It took on the air of someone giving a speech to a church group, thanking all the people who had helped him recently."

http://dennisraderbtk.blogspot.se/20...unty-jail.html

När Rader blev överbevisad började han skryta med sina brott och erkände allt. (Han kunde väl inte låta bli). Det är också det jag TROR kommer hända i rättegången mot PM (kanske redan nu 21/3?) när han inser att spelet är över. Han vill då skryta, som den narcissist han är. Då kan han ju berätta allt. Troligen kommer han njuta av sin sista stora show.

Har sagt det förut och säger det nu igen.
Citera
2018-03-18, 21:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
... så skulle M ha mycket kvar att ge. Det är en förlust för världen, om han ska i fängelse. ...och ja, han är charmig..! Och vi behöver energiska, karismatiska, originella charmtroll i världen. Annars är där ingenting.
Det är inte första gången direkt du klämmer ur dig nåt sånt.
Är osäker på om det bara är avsett att vara provokativt eller om du verkligen menar vad
du skriver här.
Om du är seriös så menar du alltså att du då inte ser några som helst problem med att ha
en överbevisad extremt grym sexualsadistisk kvinnomördare som dessutom styckat sitt
offer, knallandes omkring fri ute bland folk igen? Du är övertygad om att han inte gör om
det och därför ingen risk alls att han släpps ut?
Bara för att du anser att han är kreativ, energisk, karismatisk, charmig utöver det vanliga
och tror att han har mycket mera att bidra med på sina specialområden så tycker du att
han förtjänar sin frihet igen och hans ohyggliga brott kan överses med i ljuset av detta
nämnda i egenskapsväg hos honom?
Men alla andra mördare då? De som också varit som honom, charmtroll och
kreativa på olika sätt, för det finns såna som varit det utöver gullponken Peter?
Ska de också tillåtas komma ut? Är det inte synd att de också ska sitta och ruttna bort?
De kan antas kunna bidra till samhället de också? De har inte bara varit mördare de heller.
En likande gärningsman som PM, från Kanada, hade en hög befattning inom det militära
och var en klar tillgång där. Varför inte låta honom också löpa fri? Han kan behövas för
nya flyguppdrag. För han var pilot bland annat.

Ditt sätt att resonera skrämmer uppriktigt sagt.
Har du verkligen förstått vad ditt omhuldade charmtroll från Danmark har gjort sig skyldig
till? Vilken ondska ett sånt brott förutsätter hos sin utövare?
Jag tror faktiskt inte du riktigt inser allvaret i vad som hänt.
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-18 kl. 22:00.
Citera
2018-03-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hehe, så undrade faktiskt jag med. Vad är det värsta som kan hända om man läser Madsens blogg???
Madsen har ju i princip manipulerat hela sin omgivning,-anhöriga,,vänner,bekanta,sponsorer,stöttegrupp (bl.a genom sin blogg) medarbetare,författare,journalister i hela sitt liv. PM är verbalt begåvad samt allmänbildad inom många områden. Ingen har märkt att han har psykopatiska drag. Tvärtom beskrivs han som en, ej våldsam person som undviker våld.
Han beskrivs som "empatisk". Med "sunda kärnvärderingar".
Det enda som nu i efterhand kommit fram är isåfall "självcentrerad".
Att ingen av dem som följt hans blogg upptäckt detta? Det är kanske lättare att upptäcka det nu med facit i hand?
Men då från allra första början?
Citera
2018-03-18, 21:38
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Att du ser kul på det hela är en sak - jag gör det inte. Jag ser det som extremt missvisande och jag har då Kim i åtanke gällande hur fan han massakrerat henne.
Så ja - jag anser att det är generellt flum då det finns sammankopplingar och att porrsurfa på riktiga kvinnomord 16 timmar innan mord är knappast nåt gemene man ägnar sig åt.

Svensk media skiter väl totalt i vad det står i artiklarna de prånglar ut, det viktiga är att folk klickar och läser, denna skitartikeln är gratis, tanken är säkert att locka prenumeranter till deras onlineabonnemang, och då behöver man visa att "vi kommer minsann att skriva jättemycket om rättegången, så passa på och prenumerera nu"...

Citera
2018-03-18, 21:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är märkligt detta motstånd mot just sexual+sadism, som ofta uppkommer i liknande fall.
Samma hände i Lisa.tråden. Fler därtill.
Här i Ubåtsfallet är det 14 knivstick både omkring och i vaginan som entydigt pekar i bestämd riktning. Sexualsadism.
Hans videor som han konsumerar tidvis, allt understödjer detsamma.
Madsen var en blivande seriemördare.
Nu var det en fråga förvisso men,
Same same but different cases..
Man kan undra osökt vad som krävs. Övervakningskamera?
Samma sak med porrfilmstittande (det gör varenda en, inget att bry sig om), sperma som inte sitter direkt på offret kan man helt bortse från.
Här är det fynd bortom all rim och reson. Det är så extremt och så sammanfallande med vad han gjort så en blind höna kan inse att det är sexuell sadism han har som tändningsmönster.

Försvarsadvokater som kör sitt race som om det vore ett kopierat blad - de har väl inte bättre att komma med men förbannat förutsägbart och tröttsamt. Jag saknar de där vassa advokaterna som går bortom boxen, som pläderar utan slag under bältet och som kan väcka beundran även om man givetvis vill att asen ska åka dit.
Att det generaliseras och förskönas på fb förvånar mig inte, det går hand i hand med att dynga ner offren - men när det kommer från sk expertis allmänt i media med så uppenbara hemskheter som finns på dator/mobil är det ämne till irritation.
Citera
2018-03-18, 21:45
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Har det kommit fram något från RPU?

Inte för att det spelar någon roll men är det inte så att det kan vara frågan om "endast" sadism och inte sexualsadism?

Läser man mellan raderna på det vi vet (och inte vet) om det som inträffat, så är det här ett skolboksexempel på sexualsadism.

Här är en intressant artikel att förkovra dig med
http://www.criminalprofiling.com/the...sexual-sadist/
Citera
2018-03-18, 21:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Svensk media skiter väl totalt i vad det står i artiklarna de prånglar ut, det viktiga är att folk klickar och läser, denna skitartikeln är gratis, tanken är säkert att locka prenumeranter till deras onlineabonnemang, och då behöver man visa att "vi kommer minsann att skriva jättemycket om rättegången, så passa på och prenumerera nu"...
Du snedseglar rejält.
Intet nytt under solen - jag är inte här för att diskutera medias verksamhet:
Jag ifrågasätter att sk expertis sitter ger tips om vad en advokat borde säga.
Tips som är rent skräp och som samtidigt inte ger vidden av likheten mot vad som gjorts mot Kim.
Citera
2018-03-18, 21:49
Medlem
Citat:
Nu var det en fråga förvisso men,
Same same but different cases..
Man kan undra osökt vad som krävs. Övervakningskamera?
Samma sak med porrfilmstittande (det gör varenda en, inget att bry sig om), sperma som inte sitter direkt på offret kan man helt bortse från.
Här är det fynd bortom all rim och reson. Det är så extremt och så sammanfallande med vad han gjort så en blind höna kan inse att det är sexuell sadism han har som tändningsmönster.

Försvarsadvokater som kör sitt race som om det vore ett kopierat blad - de har väl inte bättre att komma med men förbannat förutsägbart och tröttsamt. Jag saknar de där vassa advokaterna som går bortom boxen, som pläderar utan slag under bältet och som kan väcka beundran även om man givetvis vill att asen ska åka dit.
Att det generaliseras och förskönas på fb förvånar mig inte, det går hand i hand med att dynga ner offren - men när det kommer från sk expertis allmänt i media med så uppenbara hemskheter som finns på dator/mobil är det ämne till irritation.

I detta fall verkar åklagaren varit både rutinerad och snabb. Dom tog en resolut hand om detta redan från start. Madsen såg aldrig varifrån den kom, den Handen.

Sedan dess har inte greppet släppts.

Onekligen intressanta dagar som kommer.
Citera
2018-03-18, 21:52
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Du snedseglar rejält.
Intet nytt under solen - jag är inte här för att diskutera medias verksamhet:
Jag ifrågasätter att sk expertis sitter ger tips om vad en advokat borde säga.
Tips som är rent skräp och som samtidigt inte ger vidden av likheten mot vad som gjorts mot Kim.

Jag har öht inget över för svensk media, antar att det inte krävs några större kunskaper för att bli "journalist" i Sverige idag. Jämför du med t.ex. fransk press, så är till och med kvällstidningarna här nere betydligt mer korrekta och seriösa än vad de stora dagstidningarna i Sverige är...

It's all about the money...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in