Citat:
Jo, fast det är fortfarande så att folk fantiserar om allt möjligt konstigt, och söker på allt möjligt konstigt på nätet när de tror att ändå ingen ska få veta det, någonsin. (Du kanske också har sökt på något som du inte för ditt liv vill att dina föräldrar eller din man ska se, någon ensam natt..?
.) Nu när det är så lättillgängligt, och det upplevs som flyktigt.
OK - "hata slumpen". Men det kan fortfarande hända, att en person som tittat på sådana saker på sin skärm, råkar ut för att en kvinnlig passagerare dör ombord på hans farkost i en olycka. Det kan hända. Men i detta fallet, med alla artiklar och dokumentärer där t.o.m. polischefen redan yttrat sig före rättegången, och allt hyllande av brottsoffret, och allt nedsvärtande av den misstänkte, så känns det som att han inte har en chans till en rättvis rättegång. Hade detta hänt i en lägenhet i Rinkeby, med samma skador på offreats kropp, och de båda inblandade varit två socialbidragstagare med blandat etniskt ursprung, så hade sannolikheten för en rättvis dom varit mycket högre. Hur konstigt det än låter.
Så mer insyn skulle leda till färre insikter. Ok jag förstår... inte. Ärligt talat. Man måste väl våga tro på sin egen urskiljningsförmåga, eller..?
Det jag ondgör mig över, är att the tables were set against M från början. Det var från starten en ovilja emot honom, från polisens, domstolens och medias sida. T.ex. fick folk skriva vad som helst - vilka avrättningsmetoder de önskade honom etc. - i kommentarfälten till dagstidningar och kvällstidningar. Sådant som genast tas bort annars, när den misstänkte (som nästan alltid) är arab, neger eller öststatszigenare. M har aldrig haft en chans till en rättvis utredning. Samtidigt har K haussats upp till något som hon aldrig var.
...och sedan kvarstår, vare sig du gillar det eller inte, att till skillnad från 99 procent av alla de intagna i fängelserna, som aldrig gjort något annat än ofog och dragit från samhället... så skulle M ha mycket kvar att ge. Det är en förlust för världen, om han ska i fängelse. ...och ja, han är charmig..!
Och vi behöver energiska, karismatiska, originella charmtroll i världen. Annars är där ingenting.

OK - "hata slumpen". Men det kan fortfarande hända, att en person som tittat på sådana saker på sin skärm, råkar ut för att en kvinnlig passagerare dör ombord på hans farkost i en olycka. Det kan hända. Men i detta fallet, med alla artiklar och dokumentärer där t.o.m. polischefen redan yttrat sig före rättegången, och allt hyllande av brottsoffret, och allt nedsvärtande av den misstänkte, så känns det som att han inte har en chans till en rättvis rättegång. Hade detta hänt i en lägenhet i Rinkeby, med samma skador på offreats kropp, och de båda inblandade varit två socialbidragstagare med blandat etniskt ursprung, så hade sannolikheten för en rättvis dom varit mycket högre. Hur konstigt det än låter.
Så mer insyn skulle leda till färre insikter. Ok jag förstår... inte. Ärligt talat. Man måste väl våga tro på sin egen urskiljningsförmåga, eller..?
Det jag ondgör mig över, är att the tables were set against M från början. Det var från starten en ovilja emot honom, från polisens, domstolens och medias sida. T.ex. fick folk skriva vad som helst - vilka avrättningsmetoder de önskade honom etc. - i kommentarfälten till dagstidningar och kvällstidningar. Sådant som genast tas bort annars, när den misstänkte (som nästan alltid) är arab, neger eller öststatszigenare. M har aldrig haft en chans till en rättvis utredning. Samtidigt har K haussats upp till något som hon aldrig var.
...och sedan kvarstår, vare sig du gillar det eller inte, att till skillnad från 99 procent av alla de intagna i fängelserna, som aldrig gjort något annat än ofog och dragit från samhället... så skulle M ha mycket kvar att ge. Det är en förlust för världen, om han ska i fängelse. ...och ja, han är charmig..!

Jag fick ett väldigt gott intryck av Madsen från början via de filmer som fanns utlagda på Youtube.
Men PM är väldigt manipulativ lärde vi oss tidigt. Nu när jag läst från hans blogg här på FB skrattar jag åt mina egna farhågor. Han tycks själv helt omedveten om sina störningar. Det är inget han försöker att manipulativt dölja.
Det fetade. Tror du KiM håller med dig? Eller hennes anhöriga? Hade du själv velat ha en tortyrdate med "charmtrollet" ombord på Nautilus? Narcissister och psykopater kan vara charmiga/karismatiska.
Men sedan ändras stämningen helt plötsligt och du står ansikte mot ansikte med ondskan själv. Tycker du att det här oberäkneliga är "charmigt"? Att livet inte skulle vara värt att leva,tomt utan psykopaters "charm"?
De är så "charmigt, energiskt"fantasifullt, perversa

Då föredrar jag en hederlig men tråkig afrikan eller en hederlig men fattig Östats-rom alla dagar i veckan. Om du visste något om slaveriet i Östeuropa eller den transatlantiska slavhandeln, skulle du aldrig obildat,pöbelaktigt ta varken N-ordet eller Z-ordet i din mun. Men historia har du inget intresse av alls. Sedan har du andra begåvningar.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-18 kl. 21:48.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-18 kl. 21:48.