Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Jag är också förvånad över att han inte agerat ut tidigare med tanke på det du nämner - det groteska i hårddisken som sträcker sig ända från år 2004.
Inget har ju framkommit, men lär finnas många olösta fall,(i Europa t.ex) men kanske inga DNA-spår som hittats, därav ingen match på Madsen. Något olöst här i Sverige kanske, utan DNA-bevisning, någon ung kvinna som försvunnit, "drunknat" osv.
Okända, unga kvinnor, kanske i andra länder eller turister på genomresa. Han kan provat sig fram, testat olika sätt som strypning, fastbindning med tortyr, knivhugg, olika sadistiska sätt, kanske inte lika avancerat och planerat som med drömscenariot i ubåten med Kim. Kanske även utomlands sysslat med "enbart" tortyr på offer han hittat, som fastbindning, knivrispning, "nästan" strypa med snara eller händer, upprepa detta så offret verkligen känner dödsångest,
Jag tror att Sirid kollapsat psykiskt, kanske hon t.o.m ligger inlagd för vård. Hon verkade må dåligt redan i början när hon bara orkade gå på den första häktesförhandlingen, sen bad hon den gemensamma väninnan gå på förhandlingarna istället för henne, för hon orkade inte.
Bad också vänninn skriva ner vad som sades. (detta framkom i "Ubåtsfallet" i kanal 5)
Ja, det är väldigt lång tid. Samtidigt finns de som debuterat med just mord i hans ålder. Däremot har jag svårt att tro att han inte ägnat sig åt annat.
Antingen har de gjort inbrott, stalkat, fluktat på sovande personer, in vivo try outs, stulit fetischer eller annat. Har läst siffran nånstans men minns tyvärr inte vart i skrivande stund. Men den är hög.
Ja, jag tror också att hon klappat ihop med tanke på rättens bedömning av aktuellt läkarintyg. Ju mer som framkommit, ju mer chockad skulle jag tippa. Det mal nog rejält i hennes huvud nu från allt mellan att försöka se mönster till att kanske vara livrädd att blivit ett offer själv. Fy fan att vakna upp till den vetskapen kring en person som man levt med i flera år och trott man känt.
Det är mil emellan att leva i ett öppet förhållande och det som setts via mord, sms, berättelser och hårddisken...