2018-04-07, 01:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du glömde en viktig sak här och det är mord. Dödandet. Var placerar en tjatmoster som dig in det här?
Det handlar bara makten över liv och död den totala kontrollen har han då hon är död. Maxutdelningen i dödsögonblicket. Jag tror inte du har något att lära mig gällande parafilier. Parafilier är inte samma som mord.
Skrev nyligen om DeBardeleben och sadistiska maktbegreppet (fann det intressant med tanke på vilken bok han är omtalad i).
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-04-07, 01:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har inte bytt ämne en enda gång.

Jo, hela tiden, och nu gör du det igen. Varför inte bara presentera den fakta du lutar dina påståenden emot?

Citat:
Jag fetmarkerade två delar som du anser handlar om såå stort tvivel (stick i påsen samt rättsmedicinskt utlåtande) och svarade:
NEJ, jag ser inget tvivel kring detta.

Du ser som vanligt en massa spöken. Jag har inte värderat tvivlen på något sätt. DU valde ut två av alla de jag listade. Att jag förstått att du inte ser tviveln kring detta bekräftade jag också. Så vad fan yrar du om?

Citat:
Nåt annat har du inte lyckats leverera om tvivel trots fortsatta frågor.

Det är inte jag som levererar tviveln, det är åklagaren och försvararen. Jag listade bara upp dem. Att du sedan inte förstår innebörden av det som framkommer i rätten är inte mycket jag kan åtgärda.

Citat:
Via rättsmedicin har viktiga punkter dementerats via de stickskador som Kim hade i underlivet som påvisade blodcirkulation:
- Han ljuger när han påstår att hon dog kl 23 om styckningen ska ha skett kl 07 ( för stort tidspann).
- Han påstod nämligen att stickskadorna var påförda i samband med styckning.
- Han ljuger om att det enbart var för att förhindra gasbildning. Skadorna har inte den funktionen enligt rättsmedicin.

Nu rapar du upp dina påhittade "fakta" igen. Och som vanligt saknar vi referenser. Dessutom har du nu skrivit om ett av dina påståenden! Hur "förbannat trög" är du egentligen?
Senast redigerad av trngw 2018-04-07 kl. 01:58.
Citera
2018-04-07, 01:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag är också förvånad över att han inte agerat ut tidigare med tanke på det du nämner - det groteska i hårddisken som sträcker sig ända från år 2004.
Inget har ju framkommit, men lär finnas många olösta fall,(i Europa t.ex) men kanske inga DNA-spår som hittats, därav ingen match på Madsen. Något olöst här i Sverige kanske, utan DNA-bevisning, någon ung kvinna som försvunnit, "drunknat" osv.
Okända, unga kvinnor, kanske i andra länder eller turister på genomresa. Han kan provat sig fram, testat olika sätt som strypning, fastbindning med tortyr, knivhugg, olika sadistiska sätt, kanske inte lika avancerat och planerat som med drömscenariot i ubåten med Kim. Kanske även utomlands sysslat med "enbart" tortyr på offer han hittat, som fastbindning, knivrispning, "nästan" strypa med snara eller händer, upprepa detta så offret verkligen känner dödsångest,

Jag tror att Sirid kollapsat psykiskt, kanske hon t.o.m ligger inlagd för vård. Hon verkade må dåligt redan i början när hon bara orkade gå på den första häktesförhandlingen, sen bad hon den gemensamma väninnan gå på förhandlingarna istället för henne, för hon orkade inte.
Bad också vänninn skriva ner vad som sades. (detta framkom i "Ubåtsfallet" i kanal 5)
Ja, det är väldigt lång tid. Samtidigt finns de som debuterat med just mord i hans ålder. Däremot har jag svårt att tro att han inte ägnat sig åt annat.
Antingen har de gjort inbrott, stalkat, fluktat på sovande personer, in vivo try outs, stulit fetischer eller annat. Har läst siffran nånstans men minns tyvärr inte vart i skrivande stund. Men den är hög.

Ja, jag tror också att hon klappat ihop med tanke på rättens bedömning av aktuellt läkarintyg. Ju mer som framkommit, ju mer chockad skulle jag tippa. Det mal nog rejält i hennes huvud nu från allt mellan att försöka se mönster till att kanske vara livrädd att blivit ett offer själv. Fy fan att vakna upp till den vetskapen kring en person som man levt med i flera år och trott man känt.
Det är mil emellan att leva i ett öppet förhållande och det som setts via mord, sms, berättelser och hårddisken...
Citera
2018-04-07, 02:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo, hela tiden, och nu gör du det igen. Varför inte bara presentera den fakta du lutar dina påståenden emot?
Du ser som vanligt en massa spöken. Jag har inte värderat tvivlen på något sätt. DU valde ut två av alla de jag listade. Att jag förstått att du inte ser tviveln kring detta bekräftade jag också. Så vad fan yrar du om?
Det är inte jag som levererar tviveln, det är åklagaren och försvararen. Jag listade bara upp dem. Att du sedan inte förstår innebörden av det som framkommer i rätten är inte mycket jag kan åtgärda.
Nu rapar du upp dina påhittade "fakta" igen. Och som vanligt saknar vi referenser. Dessutom har du nu skrivit om ett av dina påståenden! Hur "förbannat trög" är du egentligen?
Nedanstående är vad jag ifrågasatt och besvarat, det är bara att backa i inläggen.
För övrigt lägger jag inte mer krut på dig, dina inlägg blir mer och mer intetsägande och förklarat har jag redan gjort med all tydlighet. Ser inte minsta tvivel, snarare att PM's påståenden krossats och advokaten inte har mycket att kontra med. Svår situation givetvis med en sådan klient.
Citat:
Hur många hål var det egentligen i påsen, och stick i huvudet, och stämde de överens, eller inte? Tvivel.
Kunde KW ha dött vid midnatt och styckats vid åtta, eller inte? Tvivel. Hade sticken i KW's kropp tillfogats före eller efter döden?
Citat:
MEN, det är just alla dessa oklarheter, tvetydigheter och motsägelser, som är tvivel.
Citat:
Det är så himla lätt att sitta här på nätet, bestämma sig för en åsikt, och sedan bara blunda för allt som talar emot.
Citera
2018-04-07, 02:09
Medlem
Citat:
Du glömde en viktig sak här och det är mord. Dödandet. Var placerar en tjatmoster som dig in det här?
Det handlar bara makten över liv och död den totala kontrollen har han då hon är död. Maxutdelningen i dödsögonblicket. Jag tror inte du har något att lära mig gällande parafilier. Parafilier är inte samma som mord.
Jag måste ärligt bekänna att jag inte förstår vad du yrar om eller vad du är ute efter.
Först ifrågasatte du om PM hade utövat BD/SM sex. Jag hänvisade jag dig till polisutredningen som kartlagt PMs sexliv.

Du måste vara helt okunnig om parafilier som kan leda till mord.
Nämligen Pedofili,Nekrofili,Sexualsadism,Akrotomofili samt underliggande (tex pikering som ingår i sadomasochism),kanibalism osv som sorteras in under de farliga parafilierna .
Dessutom är det inte ovanligt att lida av mer än en parafili.
Citera
2018-04-07, 02:10
Medlem
Något i hans SMS, fick Sirid så oroad att hon sprang omkring och stötte ihop med Kims käresta ...mitt i natten.

Kanske att han alls hörde av sig?
Kanske att han inte skulle dyka?

Något stämde inte ...
Citera
2018-04-07, 02:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
ottoplommon
Jag måste ärligt bekänna att jag inte förstår vad du yrar om eller vad du är ute efter.
Först ifrågasatte du om PM hade utövat BD/SM sex. Jag hänvisade jag dig till polisutredningen som kartlagt PMs sexliv.

Som sagt så har du fortfarande inte bevisat något alls utan skriver om en polisutredning som du inte har tillgång till. När du har det kanske du ska länka in det jag frågat efter. Resten är inte intressant eftersom det är känt och inget nytt.
Citera
2018-04-07, 02:16
Medlem
Citat:
Det kan vara på alla möjliga sätt så klart.
Men det har väl inte framkommit någon enda grej om mord medelst strypning i fallet PM. Det enda i den riktningen var någon tjej som sa att hon testat strypsex med PM vid ett tillfälle, om jag minns rätt.
Så, jag försöker bara se till det som framkommit, och tänker då att väldigt mycket, en fasansfull mängd videos, googlingar osv, pekar på halsskärning, och ingenting på strypning.

Att han "lekt" med halsskärning vet vi ju, det var väl något vittne som berättade, eller om det var i sms, om att han hållt en kniv, eller talat om att hålla en kniv mot halsen, känna pulsen osv.
Från mina kluddiga anteckningar;
*146 tecknade bilder av hängda kvinnor.
*90 filmsekvenser av kvinnor tortyr/mord
*26 filmsekvenser med mord på kvinnor och män.
*7 texter som handlar om tortyr.
Jag tror att han fascineras av både hängning och halsskärning./bt.live igår
Citera
2018-04-07, 02:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Något i hans SMS, fick Sirid så oroad att hon sprang omkring och stötte ihop med Kims käresta ...mitt i natten.

Kanske att han alls hörde av sig?
Kanske att han inte skulle dyka?
Något stämde inte ...
Jag tror nog det redan skurit sig via hans promiskuösa leverne i deras öppna förhållande. Spelreglerna satta ur spel (pippat kvinns i hangaren) och att de haft en paus i förhållandet har han beskrivit.
Han sov inte hemma natten till den 9:e heller.
Har han skickat sms om seglats i månens sken så var hon nog på tårna.

"Madsens kone var sur over, at der var andre end Madsen ombord på ubåden."
https://www.fyens.dk/indland/Rasende...rtikel/3240785
Citera
Medlem
Peter Madsen got his life time thrill. And sentence? Det var det värt.
Citera
Medlem
Citat:
Som sagt så har du fortfarande inte bevisat något alls utan skriver om en polisutredning som du inte har tillgång till. När du har det kanske du ska länka in det jag frågat efter. Resten är inte intressant eftersom det är känt och inget nytt.
Din late drul Om du inte orkar följa fallet ska du kanske vara lite ödmjuk istället.
Vill du att jag ska länka in alla liverapporteringar från samtliga rättegångsdagar?
Det finner du annars lätt på aftonbladet eller www.bt.dk
Citera
2018-04-07, 02:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Din late drul Om du inte orkar följa fallet ska du kanske vara lite ödmjuk istället.
Vill du att jag ska länka in alla liverapporteringar från samtliga rättegångsdagar?
Det finner du annars lätt på aftonbladet eller www.bt.dk

Nej, tack polisutredningen skrev du, så fram med detta i klartext.
En sak till -
Citat:
Sexualsadism ska ej förväxlas med BDSM där båda parter tillfredsställs av akten som utövas i samtycke helt utan verkligt tvång.
Det gäller dina påstående om pikering också som i SM vilket blir en felaktig bild av allting du rapat här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in