2018-03-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brruddeen
Det kan jag hålla med dig om. Jag tycker synd om GM ifall det visar sig att tjejen hittat på eller sagt att händelsen var värre än den var.

Precis. Vi får väl se om HD håller oss uppdaterade.
Citera
2018-03-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjjejjen
Precis. Vi får väl se om HD håller oss uppdaterade.

Det verkar som om dem är väldigt tysta angående detta ärendet.
Citera
2018-03-26, 19:51
Medlem
Citat:
Det verkar som om dem är väldigt tysta angående detta ärendet.

Allt tar ju tyvärr tid, förhör ska hållas och jag antar att de gör någon form av undersökning på tjejen också.
Hör dig för på stan om det hänt något mer?
Citera
2018-03-31, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjjejjen
Allt tar ju tyvärr tid, förhör ska hållas och jag antar att de gör någon form av undersökning på tjejen också.
Hör dig för på stan om det hänt något mer?

Inte hört någonting tyvärr!
Citera
2018-04-05, 12:10
Medlem
Kent62s avatar
Ursäkta men känns väldigt lågt att spekulera kring brottsoffer på det sättet som ni gör.

Vad har hon att vinna på att hitta på detta? Han har tidigare varit åtalad för mord. Det är uppenbarligen ingen trevlig kille.. Vi snackar om en minderårig tjej som uppenbarligen umgås i fel kretsar. Att sitta och spekulera kring obekräftade rykten som dessutom inte påstår något konkret, ja man blir trött. Vet inte ni ungdomar att det är ett övergrepp om personen i fråga inte vill ha sex. Att gärningsmannen har varit arrogant, full eller skitit i det betyder inte att det inte är en våldtäkt. Att tala om "missförstånd" när BO uppenbarligen inte velat ha sex är ju löjligt.

Rent statistiskt har man större sannolikhet att råka ut för sexuella övergrepp om man tidigare blivit utsatt så det borde väl i så fall enbart styrka vad hon säger, inte tvärt om Killen sitter dessutom häktad. Man blir inte häktad i Sverige utan anledning.
Citera
2018-04-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Ursäkta men känns väldigt lågt att spekulera kring brottsoffer på det sättet som ni gör.

Vad har hon att vinna på att hitta på detta? Han har tidigare varit åtalad för mord. Det är uppenbarligen ingen trevlig kille.. Vi snackar om en minderårig tjej som uppenbarligen umgås i fel kretsar. Att sitta och spekulera kring obekräftade rykten som dessutom inte påstår något konkret, ja man blir trött. Vet inte ni ungdomar att det är ett övergrepp om personen i fråga inte vill ha sex. Att gärningsmannen har varit arrogant, full eller skitit i det betyder inte att det inte är en våldtäkt. Att tala om "missförstånd" när BO uppenbarligen inte velat ha sex är ju löjligt.

Rent statistiskt har man större sannolikhet att råka ut för sexuella övergrepp om man tidigare blivit utsatt så det borde väl i så fall enbart styrka vad hon säger, inte tvärt om Killen sitter dessutom häktad. Man blir inte häktad i Sverige utan anledning.

Man får tycka precis vad man vill och likaså får vi, vi får spekulera och vi får tänka ”om ifall att” och såna som du som antar att vi pratar från tomma intet, det är ju nästan lika rogivande som ungdomarna utanför biblioteket här i staden, ”störst och vet mest om allt”.

Man kan vinna rätt mycket i en sån här situation om du tänker till.
Och att du spekulerar om vad han är för sorts person, de är minst lika fel som det du anser vi gör. Vi pratar inte om en tjej som umgås med fel folk utan att veta om det, utan hon är uppenbarligen medveten om det, då det enligt henne är ”coolt” att hata polisen, hålla på med droger mm. Och de här med ”missförstånd”, det är hennes egna ord.

Absolut, det hade kunnat styrka hennes historia OM hon hade anmält de resterande händelser, men de har hon inte gjort. UTAN hon har endast sagt de till folk runt omkring & att ha ett falskt rykte som våldtäktsman, de är minst lika jobbigt för en person som blivit våldtagen.
Citera
2018-04-06, 17:04
Medlem
HelsingborgDagblads avatar
Citat:
Det kan jag hålla med dig om. Jag tycker synd om GM ifall det visar sig att tjejen hittat på eller sagt att händelsen var värre än den var.
Nu är GM en mördare så det finns inget att tycka synd om.
Åtal väcktes i dag. Du kan ladda ned förundersökningsprotokollet från domstol. Hot mot polis, våldtäkt, misshandel av ex och hemfridsbrott. En riktig svärmorsdröm det där.
Citera
2018-04-06, 17:34
Medlem
chessiecats avatar
Hittade han FB sida! En riktig ADHD/DAMP fall här!
https://www.facebook.com/j*han.s*derlindh.5
*= o
Senast redigerad av chessiecat 2018-04-06 kl. 17:36. Anledning: Glömt en ord i meningen
Citera
2018-04-06, 18:07
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelsingborgDagblad
Nu är GM en mördare så det finns inget att tycka synd om.
Åtal väcktes i dag. Du kan ladda ned förundersökningsprotokollet från domstol. Hot mot polis, våldtäkt, misshandel av ex och hemfridsbrott. En riktig svärmorsdröm det där.

Du får gärna posta länken.
Citera
2018-04-06, 19:12
Medlem
HelsingborgDagblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Du får gärna posta länken.
http://www.helsingborgstingsratt.dom...lman-handling/
Citera
2018-04-06, 22:36
Medlem
chessiecats avatar
Här är lite tidigare domar på Joh@n S*derlindn

Våldsamt motstånd 2013 https://minfil.org/s27db2efb3/B1503-14.PDF

Mordet på Tommy Persson Vindrarp, Hallandsåsen 2008 https://minfil.org/te7abfeaba/B1531-08.PDF
Senast redigerad av chessiecat 2018-04-06 kl. 22:38. Anledning: stavfel
Citera
2018-04-07, 02:01
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trulls93
Som svar på min egen fråga har jag fått information från en väninna till mig att BO egentligen är en tonåring på 17 år som varit nära vän med GM.

A**a Stjer*kvist

*=N

Känner igen namnet väl, men jag känner ej personen ifråga så någon information har jag ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in