2018-04-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ibland känns det som om dina svar här är genererade av en AI

Borde män omyndigförklaras som inte kan ta ett eget ansvar?
Citera
2018-04-05, 13:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Borde män omyndigförklaras som inte kan ta ett eget ansvar?
Alla som inte kan ta sitt vuxenansvar bör omyndigförklaras.
Du får försöka komma överens med idén om likhet inför lagen som eftersträvansvärt.
De övriga kompetens och dominanshierarkierna kan du aldrig göra något åt.
Citera
2018-04-05, 16:14
Medlem
LFCYNWAs avatar
Det är märkligt att det inte satsas mer pengar än vad det gör till att förebygga självmord bland den grupp som är överrepresenterad. Borde det inte vara lika självklart att man satsar mer pengar på att förebygga självmord hos män som att det finns fler ställen för kvinnor att vända sig till som blivit våldtagna.

Som någon annan redan påpekat så är samhällets struktur helt snedvriden. Från tidig ålder genom hela skolgången så har man inriktat sig till flickor och skolans strukturer ger förtur då man belönar beteenden som är signifikativt för just flickor.

Om systemet inte fungerar rättvist så kan det vara svårt att just vända sig dit för att få hjälp. Tyvärr så fungerar systemet återigen dåligt när man läser av hur kvinnor kommunicerar men inte män. Jag kan erkänna att män kommunicerar sämre än kvinnor men då måste man bli bättre på att läsa av män, man kan inte bara säga att vi ska bli bättre på att kommunicera och sen bocka av den som löst.

Ber man om hjälp så blir det knappast bättre. Antingen så blir man satt på medicin med hemska biverkningar eller så får man träffa en psykolog. Det roliga är att den psykolog man får träffa och "prata" med inte hjälper ett smack. För att på något underligt sätt så utgår psykologen från ett kvinnligt perspektiv och inte ett manligt perspektiv. Det blir bara massa missförstånd som inte leder till något. Då är det bättre att trumma på själv och självmedicinera lite hur man känner för att när man inte orkar mer ta till repet eller hagelbössan.
Citera
2018-04-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Antingen så blir man satt på medicin med hemska biverkningar eller så får man träffa en psykolog. Det roliga är att den psykolog man får träffa och "prata" med inte hjälper ett smack. För att på något underligt sätt så utgår psykologen från ett kvinnligt perspektiv och inte ett manligt perspektiv.

Ja, hur ofta hör man inte att män måste lära sig att prata ut som en kvinna.
Det enda självmordsförsöket jag känner till var en kille som blev hjälpt ner när han redan hängde. De ringde upp hans flickvän som blev rosenrasande och skrek att hon skulle ge honom ett starkare rep.

Jag tror inte hans problem var att han talade ut för lite. Snarare att han knivmördade sin flickvän för lite...
Citera
2018-04-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det enda självmordsförsöket jag känner till

Nja, känner också till två andra försök fast av tjejer, men de hade en helt annan karaktär.
De ville kort och gott manipulera killen till att inte lämna dem.
Senast redigerad av ManManne 2018-04-05 kl. 17:21.
Citera
2018-04-05, 20:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Undersökningar som gjorts i USA visar att majoriteten av förövare som ger sig på och behandlar barn illa är kvinnor.
https://www.cdc.gov/violenceprevention/pdf/childmaltreatment-facts-at-a-glance.pdf

Jag hävdar att det är en bidragande faktor till pojkars självmord.
Pojkar straffas hårdare än flickor redan från späd ålder av sina galna och bittra mammor.
Citera
2018-04-06, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Erkänner att jag inte kände till dem. Har kollat igenom sidorna och det verkar vara helt könsneutralt vilket glädjer mig. En slant kommer.

Kudos.

Det är rätt lågt antal personer som faktiskt känner till dom.
Vilket i sig är tragiskt.

Det är nog faktiskt fler efterlevande anhöriga, än faktiska personer i risk, som känner till att de finns.
Det var egentligen hela anledningen till att jag postade min förra kommentar, att öka medvetandet om att Spes finns och är villiga att hjälpa.
Citera
2018-04-06, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Undersökningar som gjorts i USA visar att majoriteten av förövare som ger sig på och behandlar barn illa är kvinnor.
https://www.cdc.gov/violenceprevention/pdf/childmaltreatment-facts-at-a-glance.pdf

Jag hävdar att det är en bidragande faktor till pojkars självmord.
Pojkar straffas hårdare än flickor redan från späd ålder av sina galna och bittra mammor.

De straffas nog ännu hårdare av sina pappor.
De killar jag känner till som tagit livet av sig har:

1. Haft taskiga pappor.

2. Blivit lämnade av sina flickvänner.

3. Sumpat skolan.

Galna och bittra mammor gör bara att de hatar kvinnor mer än vad de annars skulle ha gjort.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-04-06 kl. 02:12.
Citera
2018-04-06, 02:13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De straffas nog ännu hårdare av sina pappor.
De killar jag känner till som tagit livet av sig har:

1. Haft taskiga pappor.

2. Blivit lämnade av sina flickvänner.

3. Sumpat skolan.

Gå i skola, det räddar liv.
Citera
2018-04-06, 10:35
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Gå i skola, det räddar liv.
Statisten fick precis statistik och förkunnar att allt som står i den egentligen är tvärtom, för hon känner en kille...
Citera
2018-04-06, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, hur ofta hör man inte att män måste lära sig att prata ut som en kvinna.
Det enda självmordsförsöket jag känner till var en kille som blev hjälpt ner när han redan hängde. De ringde upp hans flickvän som blev rosenrasande och skrek att hon skulle ge honom ett starkare rep.

Jag tror inte hans problem var att han talade ut för lite. Snarare att han knivmördade sin flickvän för lite...
Du tror inte han kan ha haft vanföreställningar om att hon var hans flickvän? Med tanke på att hon inte ens gillade honom, menar jag.
Citera
2018-04-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Statisten fick precis statistik och förkunnar att allt som står i den egentligen är tvärtom, för hon känner en kille...

Jag säger inte emot statestiken, jag ifrågasatte bara att bittra kvinnor är huvudorsaken till att män begår självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in