Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-04, 23:32
Medlem
Stabskaptens avatar
Alternativ för Sveriges riksdagsledamot Jeff Ahl kräver, med anledning av den nyligen inträffade värdegrundsskandalen på KTH, besked om vad regeringen tänker göra åt den tilltagande politiseringen av högskolor och universitet:

Jeff Ahl kräver svar av regeringen om KTH:s faktaförbud

http://www.friatider.se/jeff-ahl-kr-ver-svar-av-regeringen-om-kths-faktaf-rbud
Citera
2018-04-05, 00:00
Medlem
KarlXII.s avatar
Det är verkligen komiskt att det fortfarande finns en hel del Sverigedemokrater som tror på konspirationsteorin om "Jimmies hemliga plan". Det spelar ingen roll hur PK Sverigedemokraterna än blir, dessa människor tror på fullaste allvar att allt bara är en del i "Jimmies hemliga plan".

När Sverigedemokraterna går till val på att DUBBLA antalet kvotflyktingar som Sverige ska ta emot så är detta bara en del i "Jimmies hemliga plan" för att så småningom kunna slänga ut alla invandrare när man väl får makten.
Senast redigerad av KarlXII. 2018-04-05 kl. 00:08.
Citera
2018-04-05, 07:17
Medlem
Finns det några mätningar som talar för att AFS skulle kunna komma upp i 4%? Det är väldigt många röster som krävs för det.... Tror jag röstar AFS till riksdag och resten NMR. Jimmie har svikit sina väljare och värdegrund, han har börjat slicka etablissemanget i röven och tigger som en sparkad hund att få komma in i gemenskapen. En jävla kappvändare helt enkelt, en Kvissling.

Oavsett, om förfallet fortskrider så kommer det bli ordentligt kaos. Efter WW2 så var det en och annan i bla franska motståndsrörelsen som blev åtalade för mord. Ett par seriemördare som formades och mördade både tyskar och kollaboratörer. Kommer vi kunna få se något liknande i framtiden? Vem vet.
Senast redigerad av StupidMonkey 2018-04-05 kl. 07:20.
Citera
2018-04-05, 07:26
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Intressant att AfS väljer att trycka på om KTH-härvan.

Kan nog leda till ännu fler får upp ögonen för AfS och blir intresserade.

Citat:
- Värdegrunden används för att skrämma folk till tystnad och likriktning, säger Jeff Ahl.
Citat:
– Jag vill veta vad regeringen vidtar för åtgärder för att sånt här inte ska få förekomma på universiteten. Regeringen måste kunna svara på vad som försiggår. Det är de som tilldelar medel till universiteten, säger Jeff Ahl.
Citat:
– Det är obehagligt att se demokratin på glid. Vi har politiserade myndigheter och högskolor som bedriver politiska forskningsprojekt. När man sedan hotar elever med avstängning för att de har en viss åsikt i en viss fråga baserat på faktaunderlag, då är det riktigt illa. Myndighetspersoner ska bedriva tjänsteutövning och ingenting annat. De ska ha en opolitisk ställning och det gäller inte minst lärare på universitet.

Citat:
Ska bli kul att se @heleneHK och Bah Kunhke försöka slingra sig ur @Jeff_Ahl frågor. Stay tuned! #AfS2018

https://twitter.com/PerSefastsson/status/981628565014839296?s=20

Det är precis sånt vi måste få upp till ytan för att kunna krossa.

AfS har verkligen fattat att invandringen bara är ett av alla problem vårt svårt sjuka land lider av och att det finns mycket annat utöver massinvandringen som måste rättas till.

Bra initiativ av Jeff. Jag tycker han har imponerat sedan han hoppade över. Mycket bra värvning!
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-04-05 kl. 07:32.
Citera
2018-04-05, 08:44
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Alternativ för Sveriges riksdagsledamot Jeff Ahl kräver, med anledning av den nyligen inträffade värdegrundsskandalen på KTH, besked om vad regeringen tänker göra åt den tilltagande politiseringen av högskolor och universitet:

Jeff Ahl kräver svar av regeringen om KTH:s faktaförbud

Positivt att de förstått att inte endast invandring och mångkultur är problematiskt, och att de också uppmärksammar samt ifrågasätter sådant som t ex värdegrundsgiftet. Bra värvning (Jeff Ahl)!
Citera
2018-04-05, 09:02
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Positivt att de förstått att inte endast invandring och mångkultur är problematiskt, och att de också uppmärksammar samt ifrågasätter sådant som t ex värdegrundsgiftet. Bra värvning (Jeff Ahl)!

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME

AfS har verkligen fattat att invandringen bara är ett av alla problem vårt svårt sjuka land lider av och att det finns mycket annat utöver massinvandringen som måste rättas till.

Bra initiativ av Jeff. Jag tycker han har imponerat sedan han hoppade över. Mycket bra värvning!

När SD kom in i riksdagen 2010 hoppades jag att de skulle ta just den här typen av initiativ. Men den förhoppningen kom på skam. Istället för att, som Jeff Ahl nu gör, ta avslöjanden i alternativmedia till utgångspunkt för att ställa regeringen och de andra riksdagspartierna till svars för samhällsutvecklingen har SD valt att distansera sig från alternativmedia. De försöker istället ställa sig in hos etablissemanget.

Genom det här utspelet visar AfS att de har för avsikt att bli en riktig opposition om de kommer in i riksdagen.
Citera
2018-04-05, 09:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXII.
Det är verkligen komiskt att det fortfarande finns en hel del Sverigedemokrater som tror på konspirationsteorin om "Jimmies hemliga plan". Det spelar ingen roll hur PK Sverigedemokraterna än blir, dessa människor tror på fullaste allvar att allt bara är en del i "Jimmies hemliga plan".

När Sverigedemokraterna går till val på att DUBBLA antalet kvotflyktingar som Sverige ska ta emot så är detta bara en del i "Jimmies hemliga plan" för att så småningom kunna slänga ut alla invandrare när man väl får makten.
Just tron på SDs radikalitet är en missuppfattning som delas båda av anhängarna & motståndarsidan.
Citera
2018-04-05, 09:09
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME

Afs val att trycka på tjänstemannaansvar och myndighetsgranskning tror jag är ett perfekt spelat kort. Hela det reviret är oinpissat i svensk politik och efterfrågan på politiker som gör just det Jeff Ahl gör i dina citat, är mycket stor, bedömer jag.
Citera
2018-04-05, 09:14
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
När SD kom in i riksdagen 2010 hoppades jag att de skulle ta just den här typen av initiativ. Men den förhoppningen kom på skam. Istället för att, som Jeff Ahl nu gör, ta avslöjanden i alternativmedia till utgångspunkt för att ställa regeringen och de andra riksdagspartierna till svars för samhällsutvecklingen har SD valt att distansera sig från alternativmedia. De försöker istället ställa sig in hos etablissemanget.

Genom det här utspelet visar AfS att de har för avsikt att bli en riktig opposition om de kommer in i riksdagen.

Precis! Man måste, så konservativ man än är, ha en revolutionär snarare än reformert syn på gammelmedia.

Dessutom är det ett krasst faktum att i alternativmedias läsekrets finner man en mycket hög andel SD-röster, vilka Afs förstås vill ta.

Jag kan inte låta bli i sammanhanget att tänka på alla SD-företrädare jag träffat eller läst, i media eller irl, som både velat vara omfamnade och normaliserade av msm, men samtidigt fortsatt småradikala i jämförelse med 7-klövern. Både ha och äta kakan. No more.
Citera
2018-04-05, 11:43
Medlem
Hejsvejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Precis! Man måste, så konservativ man än är, ha en revolutionär snarare än reformert syn på gammelmedia.

Dessutom är det ett krasst faktum att i alternativmedias läsekrets finner man en mycket hög andel SD-röster, vilka Afs förstås vill ta.

Jag kan inte låta bli i sammanhanget att tänka på alla SD-företrädare jag träffat eller läst, i media eller irl, som både velat vara omfamnade och normaliserade av msm, men samtidigt fortsatt småradikala i jämförelse med 7-klövern. Både ha och äta kakan. No more.

Håller med. Det behövs ett parti som tar avstamp i att de etablerade partierna och deras megafoner (massmedia och delar av humaniora/samhällsvetenskap) utgör fienden. Därmed ska de inte blidkas utan störtas.
Citera
2018-04-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just tron på SDs radikalitet är en missuppfattning som delas båda av anhängarna & motståndarsidan.

Såg för ett tag sedan att Rysslands officiella nyhetssajt "Sputnik International" hade "AfS vädjan om utländsk stöd" på första plats i sin engelska version.

Kanske ett gott tecken på att partiet ligger bra till hos Kreml?

https://sputniknews.com/europe/201803211062747518-sweden-usa-help/
Citera
2018-04-05, 15:53
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Såg för ett tag sedan att Rysslands officiella nyhetssajt "Sputnik International" hade "AfS vädjan om utländsk stöd" på första plats i sin engelska version.

Kanske ett gott tecken på att partiet ligger bra till hos Kreml?

https://sputniknews.com/europe/201803211062747518-sweden-usa-help/
Jag tror inte AfS bryr sig så mycket om ekonomiska stödet i sig, att det lyfts fram av just sputnik är ju guld värt om man som journalist vill peka på rysk inblandning i svenska valet och vill dra igång sina rysskonspirationer. Kan ju ge AfS en hel del uppmärksamhet med lite tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in